تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

چه شماره تلفنی پاسخگوی سوالات در مورد واکسن کرونا است؟

  • کد خبر: ۸۶۰۷۳
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
چه شماره تلفنی پاسخگوی سوالات در مورد واکسن کرونا است؟
پدیده واکسن هراسی که در این روز‌ها شاهد آن هستیم، یک ترس کاذب است، درحالی که همه واکسن‌های مصرفی تأییدیه‌های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مسئول سامانه پاسخگویی تلفنی به سؤالات کرونایی مردم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اعلام کرد که مردم برای رفع شبهات درباره واکسن کرونا و گرفتن اطلاعات از منبع علمی معتبر، با سامانه تلفنی ۱۹۱ تماس بگیرند.

به گزارش وبدا، زهرا اباصلتی میزان تماس‌های روزانه در هفته اول آبان را بین ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تماس در هر روز اعلام کرد که نسبت به هفته پیش از آن تغییری نداشته و بیشتر تماس‌ها درباره واکسن‌های کرونا و آنفلوانزا، ترس از واکسن و واکسیناسیون گروه‌های خاص جامعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم در تماس هایشان بحث واکسن هراسی سالمندان، دانش آموزان و مادران باردار بوده است، تصریح کرد: پدیده واکسن هراسی که در این روز‌ها شاهد آن هستیم، یک ترس کاذب است، درحالی که همه واکسن‌های مصرفی تأییدیه‌های سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دارند.

آفت‌های واکسن هراسی

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه ۷۹ درصد گروه هدف بالای ۱۲ سال دز اول و ۴۳ درصد هم دز دوم را دریافت کرده اند، اظهار کرد: اختلاف ۳۶ درصدی بین دریافت دز‌های اول و دوم زیاد است و این عدد در حالت عادی باید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد باشد.

سیدجواد حسینی با بیان اینکه معضل واکسن هراسی آسیب‌های زیادی به همراه داشته است و از مردم می‌خواهیم که تحت تأثیر اخبار کذب فضای مجازی قرار نگیرند، خاطرنشان کرد: مطالعات در چند کشور دنیا نشان داده است کسانی که واکسن می‌زنند، ۵ برابر کمتر بستری می‌شوند و ۱۰ برابر کمتر فوت می‌کنند.

آمادگی برای انجام روزانه ۱۹۰۰ آزمایش کرونا در مشهد

عضو هیئت علمی و مسئول آزمایشگاه مرجع کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی، آزمایشگاه‌های زیرپوشش معاونت درمان آمادگی پاسخگویی روزانه به ۱۹۰۰ آزمایش کرونا را دارند.

سعید عامل جامه دار با اشاره به اینکه برخی محدودیت‌ها در مواد مصرفی آزمایشگاه‌ها وجود داشت، اما با پیگیری معاونت درمان و ریاست دانشگاه این موضوع در دستورکار قرار گرفته است، گفت: به زودی کیت‌های آزمایشگاهی از سوی هیئت امنای ارزی به دست آزمایشگاه‌ها می‌رسد.

قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان فعال می‌شود

به گفته دبیر قرارگاه اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای مقابله با موج ششم کرونا، قرارگاه مدیریت کرونا در همه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی فعال خواهد شد.

علی اصغر انجیدنی افزود: هم اینک ۶دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در شهرستان‌های مشهد، سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند و ۸۰درصد از جمعیت استان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۷ نفر از هم وطنانمان به علت بیماری کرونا فوت کرده اند. همچنین در این مدت ۸۴۲۷ نفر از افراد مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->