سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اجباری شدن تست PCR کرونا از آذرماه برای مسافران داخلی + جزئیات

  • کد خبر: ۸۷۰۱۷
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
اجباری شدن تست PCR کرونا از آذرماه برای مسافران داخلی + جزئیات
ست منفی کرونا از آذرماه ۱۴۰۰ برای برخی از مسافران جهت سفر هواییِ داخلی، ریلی و جاده‌ای الزامی است.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی ابلاغ پروتکل‌های جدید برای سفرهای برون شهری که قرار است از ابتدای آذرماه امسال اجرایی شود، شرایط سفر در بخش سفرهای هواییِ داخلی، سفرهای جاده‌ای و ریلی تغییر می‌کند اما برای سفرهای خارجی محدودیت ها به همان شکل گذشته ادامه خواهد داشت.

قرار است پروازهای داخلی از ابتدای آذرماه با ظرفیت ۱۰۰ درصدی مسافرگیری شود و دیگر خبری از فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیماها نخواهد بود. برای همین فقط مسافرانی می‌توانند بلیت پرواز را تهییه کنند که شرایط جدید سفر را داشته باشند.

سامانه «امید» نیز از سوی وزات کشور برای تشخیص مسافران واکسینه راه‌اندازی شده است و اکنون درحال بارگذاری اطلاعات و ارتباط با زیر ساخت‌های بخش حمل‌و نقل است. از طریق این سامانه همه مردم کنترل خواهند شد و فقط آن‌هایی که واکسن زده باشند یا تست PCR منفی داشته باشند می‌توانند با وسایل حمل‌ونقل عمومی به مسافرت بروند، در غیر این صورت از اول آذرماه اجازه سفر نخواهند داشت.

با این حال مسافران زیادی سوال دارند که برای انجام یک سفر هوایی برای مثال به مشهد مقدس و یا انجام همین سفر از طریق قطار دقیقا باید کدام یک از شروط پروتکل های بهداشتی را داشته باشند.

توضیحات معاون حمل ونقل وزیر راه درباره شرایط جدید سفر

«شهرام آدم نژاد» معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی امروز (یکشنبه) به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: از ابتدای آذرماه مسافرانی که کارت واکسن ندارند باید همراه با برگه پی. سی. آر برای انجام سفر هوایی خود به فرودگاه مراجعه کنند.

وی افزود: این شرایط برای سفرهای ریلی و جاده‌ای هم اعمال می شودو مسافران قطار و اتوبوس هم اگر کارت واکسن ندارند باید همراه با جواب آزمایش منفی کرونا، سفر ریلی و جاده ای خود را در پیش بگیرند.

آدم نژاد در پاسخ به این سوال که آیا منظور از کارت واکسن، دریافت هر دو دوز واکسن است، گفت: مسافران باید هر دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند تا دیگر نیازی به ارائه تست منفی کرونا نداشته باشند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تبصره ای در این بین برای برخی مسافران وجود دارد؛ در صورتی که فقط یک دوز از واکسن را دریافت کرده باشند و از زمان دریافت دوز دوم نگذشته باشد، امکان سفر را خواهند داشت.

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، اقدام به تزریق واکسن، مسافر را برای استفاده از حمل و نقل عمومی اعم از بخش هوایی، ریلی و جاده ای، بدون مانع  نمی‌کند و این تبصره فقط برای مسافرانی است که زمان تزریق دز دوم آنها نرسیده است.

تغییری در شروط کرونایی سفرهای خارجی اعمال نشده است

در همین رابطه، مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز امروز به ایرنا، گفت: مسافران پروازهای خارجی از مبدا فرودگاه امام همچنان باید تست پی. سی. آر ۹۸ ساعته همراه با برگه واکسیناسیون را به همراه داشته باشند.

«محمد صالحی» توضیح داد: پروازهای خارجی از ابتدا بدون فاصله گذاری اجتماعی انجام می شد و همچنان همان شروط واکسینه بودن و داشتن برگه پی. سی. آر برای قطعی بودن عدم مبتلای مسافر به ویروس کرونا لازم است.

وی گفت: بر اساس تاکید و ابلاغ وزارت بهداشت به سازمان هواپیمایی، فعلا مسافران پروازهای خروجی علاوه بر همراه داشتن کارت دیجیتال واکسن، باید تست پی. سی. آر را نیز به همراه داشته باشند، زیرا ممکن است کشور مقصد به هر دلیلی تست پی. سی. آر را هنوز قطعی بداند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->