دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

آنتی بادی خنثی کردن کرونا کشف شد

  • کد خبر: ۸۷۵۵۹
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
آنتی بادی خنثی کردن کرونا کشف شد
دانشمندان یک نوع آنتی بادی را شناسایی کرده اند که می‌تواند از افراد در برابر کووید ۱۹، واریانت‌های آن و سایر انواع ویروس‌های کرونا محافظت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از دیلی میل، آنتی بادی DH۱۰۴۷ با اتصال به سلول‌های ویروس و خنثی کردن آن‌ها عمل و از تکثیر آن‌ها جلوگیری می‌کند.

این آنتی بادی حیاتی هم در پیشگیری از ابتلا و هم در کمک به درمان فردی که قبلاً به کووید مبتلا شده است مؤثر است.

تحقیقات مشترک سه دانشگاه کارولینای شمالی، چپل هیل (UNC) و دانشگاه دوک  در دورهام فاش کرد که محققان آن‌ها یک قطعه کلیدی پیدا کرده اند که می‌تواند به مبارزه با همه‌گیری کنونی و شیوع ویروس کرونا در آینده کمک کند.

دکتر بارتون هاینز، مدیر مؤسسه واکسن انسانی دوک و یکی از نویسندگان این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت: «این آنتی بادی پتانسیل درمان همه گیری فعلی را دارد. این آنتی بادی همچنین می‌تواند برای شیوع‌های آینده در دسترس باشد.»

محققان که یافته‌های خود را در ژورنال «پزشکی ترجمه علوم» منتشر کردند تا امروز موفق به شناسایی بیش از هزار و ۷۰۰ آنتی بادی کروناویروس شده اند.

هاینز گفت: «این آنتی بادی در مکانی به ویروس کرونا متصل می‌شود که در جهش‌ها و تغییرات متعدد حفظ شده است. در نتیجه می‌تواند طیف وسیعی از کروناویروس‌ها را خنثی کند.»

این آنتی بادی روی موش‌ها آزمایش و مشخص شد که می‌تواند از جوندگان در برابر ابتلا به کرونا پس از قرار گرفتن در معرض ویروس محافظت کند.

این آنتی بادی حیاتی همچنین در برابر انواع سویه ها، از جمله نوع بسیار مسری دلتا، موثر بود.

انواع دیگری از واریانت‌های کرونا که گمان می‌رود در آینده پتانسیل ابتلای انسان‌ها را دارند نیز مورد آزمایش قرار گرفتند و توسط این آنتی‌بادی خنثی شدند.

این آنتی بادی که DH۱۰۴۷ نام دارد بسیار مؤثر است و می‌تواند به انواع ویروس‌ها، اعم از حیوانی و انسانی متصل شود.

دکتر رالف باریک، استاد اپیدمیولوژی در UNC و یکی از نویسندگان ارشد این تحقیق گفت: «یافته‌ها، الگویی برای طراحی منطقی استراتژی‌های واکسن جهانی ارائه می‌دهند که ضد انواع هستند و محافظت گسترده‌ای را در برابر ویروس‌های کرونای شناخته شده و در حال ظهور ارائه می‌کنند.»

این تیم از دانشمندان هنگام آزمایش آنتی بادی روی حیواناتی که قبلاً آلوده شده بودند، دریافتند که این آنتی بادی در کاهش شدت علائم مربوط به ریه‌ها مؤثر است.

دکتر دیوید مارتینز از دیگر محققان این تحقیق می‌گوید: «فعالیت درمانی حتی پس از آلوده شدن موش‌ها نشان می‌دهد که این آنتی بادی می‌تواند درمانی باشد که در همه‌گیری کنونی به کار گرفته می‌شود و همچنین برای جلوگیری از گسترش شیوع یا اپیدمی در آینده با یک ویروس مرتبط با سارس نیز به کار گرفته شود.»

در حال حاضر، درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال یکی از مؤثرترین درمان‌ها در درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا هستند.

این آنتی بادی به سیستم ایمنی در خنثی کردن سلول‌های ویروس و جلوگیری از تکثیر آن‌ها کمک می‌کند.

آنتی بادی DH۱۰۴۷ به ویژه برای افرادی که واکسینه نشده اند ارزشمند است.

ترکیب این آنتی بادی تازه کشف شده در آینده توسعه درمان بیماری‌های مرتبط با ویروس کرونا را بسیار موثرتر می‌کند.

محققان امیدوارند که یافته‌های آن‌ها برای مبارزه با شیوع بعدی ویروسی که جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، حیاتی باشد.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->