پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

تیم ملی آماده صعود به قطر با پیروزی بر سوریه

  • کد خبر: ۸۸۰۳۸
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
تیم ملی آماده صعود به قطر با پیروزی بر سوریه
وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه بازی فردا با سوریه عالی و امیدوار‌کننده است.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ تیم ملی فوتبال کشورمان در یکی از بازی‌های حساس خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی، فردا باید درحالی به‌مصاف تیم ملی سوریه برود که از روحیه بالایی برخوردار است. در ۲ ر‌وز گذشته بازیکنان تیم ملی تمرینات شاد و پرنشاطی را در امان داشته‌اند و حالا از هر نظر آماده اند تا زودترین صعود ایران به جام‌جهانی را رقم بزنند.

پیش‌از‌این بازی، بیشتر سایت‌ها و رسانه‌های ورزشی معتبر جهان، شانس صعود شاگردان اسکوچیچ به جام‌جهانی قطر را تقریبا قطعی و صددرصدی می‌دانند و اگر تیم ملی از سد سوریه هم بگذرد، تقریبا می‌شود گفت این اتفاق افتاده است. طبق برنامه، ملی‌پوشان فوتبال کشورمان باید از ساعت‌۱۹:۳۰ سه‌شنبه‌شب در دور سوم و نهایی انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر به‌مصاف تیم ملی سوریه بروند. ایران هم‌اکنون با ۱۳‌امتیاز صدرنشین و سوریه با ۲امتیاز قعرنشین گروه اول است.

اردن، میزبان خوش‌یمن

مسابقه فردای تیم ملی کشورمان مقابل سوریه در‌واقع سومین مصاف ما با این کشور در داخل خاک اردن محسوب می‌شود. سوری‌ها نتوانستند شرایط لازم برای احراز میزبانی پیکار‌های مقدماتی جام‌جهانی را کسب کنند و به‌همین‌دلیل مسابقه آن‌ها با تیم ملی ایران در ورزشگاه ملک‌عبدا... شهر امان، پایتخت کشور اردن، برگزار می‌شود.

نکته جالب‌توجه اینجاست که ما خردادماه‌۷۹ هم دقیقا در همین استادیوم ۲ بار به‌مصاف تیم ملی سوریه رفتیم و در هر ۲ بازی به پیروزی رسیدیم. در آن مقطع رقابت‌های فوتبال غرب آسیا به میزبانی اردن برگزار شد و تیم ملی ایران با هدایت جلال طالبی و در‌اختیار‌داشتن تقریبا همه ستارگان خود به‌مصاف رقبا رفت.

ما نینگ، داور دوست‌داشتنی ایرانی‌ها

«ما نینگ»، داور چینی، دیدار ایران و سوریه را در اردن قضاوت خواهد کرد؛ داوری که اسکوچیچ و شاگردانش خاطره بسیار خوبی از او دارند. این داور چینی، قضاوت بازی عراق و ایران در دور رفت مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی را به عهده داشت، دیداری که در قطر برگزار شد و تیم ملی موفق شد با نتیجه ۳ بر ۰ حریفش را شکست دهد تا سنگین‌ترین شکست این تیم در یک مسابقه رسمی در طول ۱۰‌سال گذشته رقم بخورد.

معروف‌ترین قضاوت نینگ برای فوتبال ایران به داوری در بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال‌۲۰۱۸ مربوط می‌شود که پرسپولیس این بازی را با ۲ گل به کاشیما آنتلرز ژاپن واگذار کرد. طبق آمار موجود، بیشترین قضاوت نینگ در بین تیم‌های ایرانی مربوط به پرسپولیس بوده که ۷ بار بازی‌های این تیم را سوت زده و پرسپولیس در بازی‌هایی که این داور قضاوتش را به عهده داشته، مقابل النصر عربستان، الجزیره امارات، الوصل، الاهلی عربستان و لخویا پیروز شده و به الاهلی عربستان و کاشیمای ژاپن باخته است.

آژیر بحران در سوریه

سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه در آستانه بازی با ایران نگران وضعیت تیمش است. به گزارش سایت کوره، نزار محروس به‌دلیل غیبت برخی بازیکنان سوریه در بازی تیمش در هفته ششم از مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ در قاره آسیا برابر ایران و به‌هم‌خوردن محاسباتش، نگران است. براساس این گزارش، عمر خربین، ایاز عثمان و اسرا حمویه به‌دلیل آسیب‌دیدگی و محرومیت قادر به همراهی سوریه در دیدار با ایران نیستند. محمد عثمان هم اردوی سوریه را به‌دلیل بازی‌نکردن برابر عراق ترک کرد.

ماردیک مردکیان و علاء‌الدالی، بازیکنان شاغل در لیگ کویت، نیز به‌دلیل اقدام‌های سختگیرانه ضدکرونایی این کشور در فهرست تیم ملی سوریه حضور ندارند. همچنین سعد‌احمد که به‌دلیل مصدومیت، بازی سوریه با عراق را از دست داده بود، با‌وجود حضور در تمرینات گروهی گفته می‌شود هنوز به آمادگی کامل نرسیده است و شانس چندانی بر‌ای حضور در ترکیب تیمش ندارد.

ایران بدون سرمربی و کاپیتان

دراگان اسکوچیچ با اخراج مقابل لبنان، در دیدار با سوریه نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند. پس از گل تساوی سردار آزمون در دقیقه‌۱+۹۰، شادی نیمکت ایران باعث درگیری لفظی بین نیمکت ۲ تیم شد که در جریان این درگیری، داور مسابقه دراگان اسکوچیچ را با کارت قرمز اخراج کرد تا سرمربی ایران لحظات پایانی بازی را از روی سکو‌ها نظاره‌گر باشد.

حالا با این اتفاق، سرمربی تیم ملی در بازی با سوریه روی نیمکت حضور نخواهد داشت و باید از روی سکو تیمش را هدایت کند. جهانبخش نیز با دریافت کارت زرد در دیدار با لبنان، از حضور در دیدار بعدی تیم ملی محروم شد. به‌این‌ترتیب، تیم‌ملی برابر سوریه علاوه بر سرمربی، کاپیتان اول خود را نیز در اختیار ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->