علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

۷ روش جالب برای تشخیص سلامت بدن

  • کد خبر: ۸۸۵۳۰
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
۷ روش جالب برای تشخیص سلامت بدن
اگر از جمله افرادی هستید که علاقه‌ای به چکاپ‌های سالیانه در بیمارستان‌ها را ندارید و ترجیح می‌دهید از محیط بیمارستان دوری کنید، این مطلب را با دقت بخوانید.

به گزارش شهرآرانیوز، بدن سیستم بسیار پیچیده‌ای دارد و همه چیز در آن به یکدیگر مرتبط هستند و پیام‌هایی به هم می‌فرستند که گاهی علامت‌های هشدار دهنده می‌باشند. این‌ها علامت هشدار از بعضی از قسمت‌های بدن هستند که نشان دهنده مشکلی در نقاط خاصی از بدن می‌باشند. حال در این قسمت  علائمی را به شما معرفی می‌کنیم که از طریق آن‌ها می‌توانید متوجه سلامت بدن خود بشوید.

۱. خط‌های افقی روی گردن

خانم‌ها بعد از یائسگی استروژن کمی در بدن تولید می‌کنند. چروک روی گردن یکی از علائم نگران کننده است که به شما میگوید استخوان‌ها در حال شکننده‌تر شدن هستند و تراکم آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و این یعنی خطر شکستگی استخوان در فرد بالاتر است.

کمبود کلسیم و مکمل ویتامین دی می‌تواند از پوکی استخوان در این افراد جلوگیری کند. این چروک‌ها می‌گویند که باید عملکرد تیروئید را هم چک کنید. اگر وضعیت بدتر شد و درمان نشد و همچنان روی گردن خط افقی را مشاهده کردید، به پزشک مراجعه کنید.

پس خطوط افقی روی گردن دو مورد مهم را به شما گزارش میدهند که یکی مرتبط با استخوان هایتان و دیگری عملکرد تیروئیدتان است.

۲. جذب پایین مواد مغذی توسط مو‌ها

برای این که متوجه شوید منفذ مو‌های شما چگونه است و چقدر مواد را جذب می‌کند، یک تار مو را که شسته شده و خشک است، جدا کنید، آن را داخل یک لیوان آب قرار دهید. اگر ساقه مو در ته لیوان فرو رفت، یعنی منفذ موی شما خیلی بلند است؛ به این معنا که موی شما هر محصولی که استفاده می‌کنید را سریعاً به خودش جذب می‌کند و هوا سریع آن را خشک می‌کند و شاید مو‌های تان خیلی خشک و وز هم باشد.

برای این که درصد این منفذ‌ها را کمتر کنید؛ باید بهترین محصولات ممکن را پیدا کنید. به دنبال محصولاتی بگردید که مواد تشکیل دهنده سنگین تری دارند. مثلاً روغن‌ها و کره داخل محصولات، گزینه‌های مناسبی هستند. همچنین می‌توانید یک درمان عمیق برای نرم کنندگی مو را به صورت روتین هفتگی به انجام برسانید.

۳. زخم یا آفت داخل دهان یا زبان

رایج‌ترین دلیل برای ایجاد آفت؛ معمولاً سیگار،  آلرژی و یا اشتباهی گاز گرفتن زبان و التهاب است. اگر هیچ کدام از موارد درست نبود، ممکن است به دلیل کمبود ویتامین ب ۱۲؛ آهن یا فولات باشد. کمبود این مواد یک شب جبران نمی‌شود، اما به مرور می‌توانید آن‌ها را جبران کنید.

بعضی دیگر از علایم هشدار دهنده ممکن است خستگی،  سرگیجه،  ضربان قلب نامنظم و ضعف عضلانی باشد. اگر همه این‌ها را احساس کردید، یعنی باید تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید و مکمل‌های لازم را به بدن برسانید.

۴. پوست انداختن ناخن و کوتیکول و ایجاد لکه‌های سفید روی آن

رایج‌ترین دلیل برای پوست انداختن ناخن و کوتیکول‌ها کمبود آهن و کم آبی است. اگر کمبود آهن به موقع درمان نشود، باعث کم خونی  می‌شود و مشکلات زیادی را در سلامت فرد از جمله درد قفسه سینه ایجاد می‌کند.

دلایل دیگری برای مشکلات ناخن می‌تواند شامل کم کاری تیروئید؛ بیماری ریه یا حتی بیماری کلیه باشد. بهترین راه برای درمان ناخن در منزل این است که مواد غذایی حاوی آهن استفاده کنید و ناخن‌های خود را مرطوب نگه دارید. اگر متوجه لکه‌های سفید روی ناخن‌های خود شدید؛ ۴ دلیل وجود دارد:آلرژی، عفونت قارچی، جراحت و آسیب دیدگی، کمبود مواد معدنی.

همچنین باید توجه ویژه‌ای به مورد آخر داشته باشید، زیرا نیاز به جبران بیشتری برای از بین بردن این کمبود دارید.  آزمایش خون اولین کاری است که باید انجام دهید.

۵. ترک پاشنه پا

ترک پاشنه پا بر اثر پوست خشک و هوای سرد ایجاد می‌شود؛ مخصوصاً اگر ساعات زیادی را در طول روز ایستاده باشید. همچنین ممکن است نشان دهنده مشکلاتی مثل اگزما، مشکلات تیروئید و دیابت باشد. می‌توانید با قرار دادن کف پا داخل آب و صابون به مدت ۲۰ دقیقه و اسکراب کردن آن با سنگ پا، این وضعیت را بهبود ببخشید.

همچنین باید مرطوب کننده سنگین بزنید که حاوی لاکتیک اسید،  روغن جوجوبا و شی باتر باشد. اگر این درمان‌ها در منزل پاسخگو نبودند، به پزشک مراجعه کنید. احتمالاً او یک مرطوب کننده خیلی قوی تجویز می‌کند. کاری که باید انجام دهید؛ این است که هر روز پا‌های خود را تمیز کنید و بعد جوراب و کفش مناسب بپوشید.

۶. قرمزی اطراف گونه، بینی و پیشانی

رزاسه دلیل اول قرمزی اطراف این نواحی است که حدود ۱۴ میلیون نفر را در سراسر جهان درگیر کرده است. افراد بالای ۳۰ سال معمولاً بیشتر در معرض این مشکل هستند و این مورد کمتر کودکان را درگیر می‌کند. بعضی از رایج‌ترین علائم آن شامل گرگرفتگی، قرمزی مداوم، جوش و برآمدگی‌های روی پوست و قابل رویت بودن رگ‌های خونی است.

دیگر علائمی که رواج کمتری دارند، شامل حساسیت چشم، ضخیم شدن پوست و ورم هستند. معمولا این وضعیت را با دارو‌های خوراکی و موضعی درمان می‌کنند که در موارد جدی تر، پزشک لیزر را برای این افراد تجویز خواهد کرد.

۷. ورم یا پف چشم

اگر عفونت ندارید یا به هیچ چیز آلرژی ندارید، اما چشم هایتان ورم می‌کند، رایج‌ترین دلیل آن مصرف بیش از حد نمک است که باعث می‌شود آب زیادی در بدن و صورت بماند؛ مخصوصا زیر چشم که بیشتر این اتفاق می‌افتد. شما باید میزان نمک مصرفی را کاهش دهید و مصرف پتاسیم را بالا ببرید. بعضی دیگر از علت‌ها هم می‌تواند کشیدن سیگار یا نخوابیدن به اندازه کافی یا بیماری گریوز باشد. هنگامی که مشکل را شناسایی کردید، حتما باید به درمان بپردازید.

کمپرس سرد، اعمال چای کیسه‌ای یا ماساژ فیشیال، جزء راحت‌ترین کار‌هایی هستند که می‌توانید انجام دهید، اما اگر ورم از بین نرفت، حتما به پزشک مراجعه کنید.

منبع: نمناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->