امیکرون را ساده نگیرید! | قله بستری امیکرون چند برابر دلتا است + نمودار تشییع پیکر آیت الله حسین گرایلی فردا پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ از مهدیه مشهد یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا وارد کشور شد معجزه چای سبز برای مقابله با پیری زودرس امیکرون در مسیر پیک ششم کرونا | تعداد موارد ابتلا به کرونا روزانه تا ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند واکسن‌های مورد تائید کودکان مشخص شد | آغاز واکسیناسیون از شنبه ۹ بهمن آتش‌سوزی پارکینگ یک مجتمع مسکونی در خیابان پاسدار گمنام تهران + فیلم و عکس آخرین آمار کرونا تا ۶ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۱۸۵۱ ابتلای جدید کرونا در کشور و فوت ۲۹ نفر در شبانه‌روز گذشته بازنشستگان فرهنگی: رتبه‌بندی به ما تعلق نمی‌گیرد | خواستار دائمی شدن همسان‌سازی هستیم آخرین رنگ‌بندی کرونا در کشور؛ بازگشت رنگ قرمز به نقشه شهر‌ها (۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۰) بازگشت محدودیت تردد و جریمه‌های کرونایی به جاده‌های کشور (۶ بهمن ۱۴۰۰) نحوه ترمیم حقوق سالانه بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ عادلانه نیست حمله وحشیانه به یک برج مسکونی در شمال تهران + فیلم اگر زمین در حال گرم شدن است چرا در صحرای آفریقا برف می‌بارد؟ درباره قیمت‌های نجومی مراکز روان درمانی | یک گزارش دیوانه کننده!
خبر فوری

بخور نخور‌های غذایی برای قلب را بشناسید

  • کد خبر: ۸۹۶۶۴
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
بخور نخور‌های غذایی برای قلب را بشناسید
تحقیقات نشان می‌دهند که ارتباط مستقیمی‌‌ میان رژیم غذایی و بیماری قلبی وجود دارد و با دریافت یک رژیم غذایی سالم می‌توان سلامتی قلب و دستگاه گردش خون را حفظ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، بیماری قلبی در سراسر جهان دلیل یک سوم مرگ‌ومیر‌ها است، رژیم غذایی نقش به سزایی در سلامت قلب دارد، اگر تابع رژیم غذایی مناسبی نباشید و مواد غذایی ناسالم مصرف کنید، احتمال ابتلاء به بیماری قلبی در شما افزایش پیدا می‌کند. در این مطلب تعدادی از غذا‌های مفید و مضر برای سلامت قلب را عنوان می‌کنیم.

چه غذایی برای قلب بد است؟

گام مهم برای کاهش کلسترول خون و جلوگیری از بیماری قلبی محدودکردن میزان چربی اشباع شده در رژیم غذایی است. افزایش سطح کلسترول می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برای داشتن رژیم سالم باید میزان چربی اشباع‌شده حدود ۶% از کل کالری روزانه را تشکیل دهد و چربی‌های ترانس باید به‌طورکلی از برنامه غذایی حذف شوند. سعی کنید هنگام خرید، گوشت بدون چربی تهیه کرده و هنگام پخت‌وپز از روغن کمی استفاده کنید.

یکی از مضرترین غذا‌ها برای سلامت قلب غذا‌های فست فودی است. این غذا‌ها بسیار پرکالری بوده و به دلیل سدیم و چربی بالا به قلب آسیب وارد می‌کنند. برای سلامت قلب بهتر است موارد زیر را در رژیم غذایی خود محدود کرده و تا جای ممکن از جایگزین‌های سالم استفاده کنید.

شیر پرچرب
گوشت‌هایی مانند جگر
گوشت چرب
سوسیس و کالباس
گوشت‌های سوخاری
نمک
سوپ کنسرو شده
انواع سس کچاپ، مایونز و خردل
غذا‌های رستورانی

چه غذایی برای قلب خوب است؟

میوه‌ها و سبزیجات منابع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. این نوع مواد غذایی در کنار فیبر بالا کالری بسیار کمی دارند البته سبزیجات سرخ شده و میوه‌های کنسرو شده داخل شربت بسیار مضر بوده و باید آن‌ها را از رژیم غذایی حذف کرد.

غلات نیز منبع خوبی از فیبر و سایر مواد مغذی هستند. شما می‌توانید برای داشتن رژیم غذایی سالم، غلات کامل را در برنامه غذایی خود افزایش دهید. محصولاتی مانند آرد گندم، نان سبوس‌دار، غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای و جو و پاستا سبوس‌دار مواد غذایی خوبی هستند که به سلامت قلب کمک می‌کنند.

مواد زیر می‌توانند جایگزین خوبی برای مواد مضر باشند و با مصرف آن‌ها امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی کمتر می‌شود.

روغن زیتون
روغن کانولا
آجیل
محصولات لبنی کم‌چرب
تخم‌مرغ
ماهی
مرغ بدون پوست
حبوبات
گوشت بدون چربی
چاشنی‌های بدون نمک

منبع:جام جم آنلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}