آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

۶ علامت حمله قلبی را بشناسید

  • کد خبر: ۸۹۵۷۲
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
۶ علامت حمله قلبی را بشناسید
حملات قلبی نشانه‌هایی دارد که می‌توانید با شناسایی آن از خطر مرگ قطعی پیشگیری کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، حمله قلبی به یک نگرانی عمده و دغدغه اصلی برای سلامتی در سراسر جهان تبدیل شده است و یکی از دلایل اصلی مرگ و میر محسوب می‌شود، به خصوص که دیگر با سن یا شرایط بیماری خاص مرتبط نیست، زیرا در بسیاری از مواقع در مورد مرگ‌های ناگهانی به دلیل حمله قلبی می‌شنویم.

سازمان بهداشت جهانی(WHO) اعلام کرده بود که در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۷.۹ میلیون نفر بر اثر مشکلات قلبی جان خود را از دست داده اند که میزان آن برابر با ۳۲ درصد از کل مرگ و میر‌های جهانی است.

با ظهور ویروس کرونا، وضعیت بدتر شده و تعداد بیماران قلبی جوان افزایش قابل توجهی داشته است که عوامل متعددی از جمله انتخاب  سبک زندگی ناسالم، تغذیه ناسالم و حتی ورزش بیش از حد در افزایش آن نقش داشته است.

با این حال، نمی‌توان گفت که دقیقا چه زمانی یک حمله قلبی رخ می‌دهد، اما اتفاقاتی در برخی از قسمت‌های بدن شما می‌توانند نشانه حمله قلبی قریب الوقوع باشد.

درد در قفسه سینه

حمله قلبی قریب الوقوع ممکن است باعث ناراحتی و درد شود، یکی از شایع‌ترین علائم و نشانه‌های حمله قلبی مطمئناً ناراحتی در قفسه سینه است، طبق گفته انجمن قلب آمریکا، ممکن است فرد فشار یا درد ناراحت کننده‌ای را در مرکز قفسه سینه تجربه کند، درد و فشار ممکن است برای مدت طولانی تا چند دقیقه ادامه پیدا کند.

در در ناحیه کتف

در حالی که درد قفسه سینه ممکن است نشانه‌ای از حمله قلبی باشد، نباید از علائم هشدار دهنده‌ای که می‌تواند در پشت کتف ظاهر شود، به خصوص در زنان غافل شد، زیرا انجمن قلب آمریکا ادعا می‌کند که زنان بیشتر از مردان از درد درناحی کتف شکایت دارند؛ که قبل و در حین حمله قلبی رخ می‌دهد.

درد فک

درد فک می‌تواند بیشتر از یک اختلال عضلانی یا دندان درد باشد، به خصوص در زنان، درد فک در سمت چپ صورت می‌تواند نشانه ای شایع از حمله قلبی باشد.

گردن درد

حمله قلبی ناشی از لخته شدن خون است که جریان خون را به عضله قلب مسدود می‌کند. در حالی که این عارضه ممکن است در قفسه سینه شما شروع شود، درد می‌تواند به مرور زمان به گردن شما نیز سرایت کند. در حالی که گردن درد می‌تواند نشانه‌ای از خستگی، کشیدگی عضلانی یا سایر بیماری‌های قابل درمان باشد،همچنین ممکن است بر اثر حمله قلبی ایجاد شود.

درد شانه

هنگامی که درد گزنده و آزاردهنده از قفسه سینه به گردن، فک و شانه‌ها می‌رسد، می‌تواند نشانه‌ای از حمله قلبی باشد. با این حال، اگر درد شدیدی در شانه دارید، به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر از قفسه سینه به فک یا بازوی چپ یا گردن شما نشئات می‌ گیرد.

درد در بازوی چپ

با توجه به اینکه حمله قلبی به دلیل انسداد جریان خون به عضله قلب ایجاد می‌شود، می‌تواند باعث درد در بازوی چپ شما شود در حالی که درد و درد خفیف در بازوی چپ می‌تواند نشانه‌ای از افزایش سن باشد، درد ناگهانی و غیرعادی می‌تواند از نشانه های حمله قلبی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->