معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

دستور بررسی مجدد حکم مدیرعامل «دیوار» صادر شد

  • کد خبر: ۸۹۹۷۲
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
دستور بررسی مجدد حکم مدیرعامل «دیوار» صادر شد
حکم مجازات سه ماه و یک روز حبس برای مدیرعامل دیوار، پلتفرم فعال در حوزه نیازمندی‌های آنلاین، در دادگاه تجدیدنظر تهران تأیید شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - حکم مجازات سه ماه و یک روز حبس برای مدیرعامل دیوار، پلتفرم فعال در حوزه نیازمندی‌های آنلاین در دادگاه تجدیدنظر تهران تأیید شده؛ اما حالا خبر می‌رسد که رئیس قوه قضاییه برای بررسی مجدد این پرونده، به منظور جلوگیری از ناامن شدن فضا برای کسب و کار‌های اینترنتی دستور بررسی مجدد این حکم را داده است.


اشکان آرمندهی، مدیرعامل اپلیکیشن دیوار کیست؟ + بیوگرافی


در نظر گرفتن حکم‌های سنگین و عجیب برای مدیران شرکت‌های استارتاپی حداقل در دوسال اخیر شدت گرفته و فعالان این اکوسیستم را با فضای ناامیدی ناخوشایندی روبه‌رو کرده است. این داستان تاجایی پیش رفت که رئیس کل دادگستری تهران در بخشنامه‌ای به کلیه مراجع قضایی استان در راستای حمایت قضایی از کسب‌کار‌های فضای مجازی، خواستار تشکیل شعب تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های کیفری و حقوقی فعالان این حوزه شده بود. در آن زمان جواد جاویدنیا که در کارنامه کاری خود سرپرستی معاونت فضای مجازی و دبیر کمیته فیلترینگ کشور را هم به دنبال داشت، به عنوان معاون قضایی دادگستری کل استان تهران در پیگیری امور مجازی را مامور شد تا در یک برنامه سه ماه همه قضات معرفی شده را از حیث تخصص ارزیابی و برای آنان کلاس‌های آموزشی لازم برگزاری شود. حالا بیشتر از یکسال از این دستور گذشته و با رفتن جاویدنیا از این معاونت دادگستری معلوم نیست آموزش قضات و راه‌اندازی بخش قضایی مختص استارتاپ‌ها به کجا کشیده است.


بعد از در نظر گرفتن حکم‌های سنگین ۱۰ سال حبس برای مدیرعامل آپارات و یک سال زندان برای مدیران زرین‌پال، محکوم شدن مدیرعامل دیوار به زندان به دلیل «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» سومین حکمی است که اکوسیستم استارتاپی را در شوک فرو برده است. به دنبال این اتفاق مدیران برخی از شرکت‌های استارت‌آپی با توئیت‌های مختلف نسبت به این حکم واکنش نشان دادند. برای مثال حمید محمدی، از بنیان‌گذاران و مدیرعامل دیجی‌کالا در توئیتر خود نوشت:

ترکیه؛ پلتفرم‌ها درحال توسعه به بازار اروپا هستند. امارات؛ جای امن سرمایه‌گذاری و جذب نخبگان ایرانی. ایران؛ پلتفرم‌ها به دلیل ایجاد بستری که در کنار میلیون‌ها منفعت چند تخلف احتمالی رخ داده، محکوم می‌شوند.

یا از طرف دیگر میلاد منشی‌پور، مدیرعامل تپسی هم در توییتی دیگر نوشت:

این حکم، بهت‌آور و باعث تأسف است. با این کارها، شرایط روز به روز برای کارآفرینان و فعالان اکوسیستم سخت‌تر و امید‌ها و انگیزه‌ها کمتر می‌شود. این اقدامات نه در جهت رشد اقتصاد دیجیتال کشور، بلکه در جهت تضعیف آن است.

در کنار این اعتراض‌ها سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران هم در بیانیه‌ای این حکم برای مدیرعامل دیوار را محکوم و اعلام کرد که با اجرای حکم مدیرعامل دیوار، رابطه کارآفرینان و قوه قضائیه مخدوش می‌شود. بعد از سازمان نصر اتحادیه کسب‌وکار‌های مجازی هم در بیانیه‌ای برای محکوم کردن این حکم، اجرای آن را باعث ناامید کارآفرینان اعلام کرد.

به دنبال بالا گرفتن اعتراض‌ها به حکم مدیرعامل دیوار امروز (۸ آذر) خبر رسید که قوه قضائیه دستور بررسی مجدد این حکم صادر شود. خبرگزاری ایرنا خبر داده است که ورود هوشمندانه رئیس دستگاه قضا به پرونده مدیرعامل دیوار و دستور رسیدگی مجدد به این پرونده حاکی از دقت نظر رئیس قوه قضاییه نسبت به جلوگیری از ناامن شدن فضا برای کسب و کار‌های اینترنتی است.

همچنین در همین زمینه، جمال هادیان مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات، در توئیتی اعلام کرد:

«وزیر ارتباطات از زمان اطلاع از پرونده مدیرعامل دیوار پیگیر موضوع هستند و از رئیس محترم قوه قضاییه، اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری برای بررسی مجدد این حکم را درخواست کرده‌اند. هر چند طبق شنیده‌ها رئیس قوه قضاییه هم از ابتدای اعلام این خبر شخصا پیگیر موضوع هستند.»

منبع: زومیت

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->