آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

جاهای دیدنی عسلویه، پایتخت انرژی ایران

  • کد خبر: ۹۰۱۵۱
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
جاهای دیدنی عسلویه، پایتخت انرژی ایران
جاهای دیدنی عسلویه بسیار شگفت انگیز است و آب و هوای گرم جنوب بر تمامی جاذبه های طبیعی، تاریخی و معماری این منطقه تأثیر گذاشته است.

گزارش آگهی

عسلویه شهری بندری از توابع استان بوشهر است و در جنوب ایران قرار دارد، عسلویه یکی از مناطقی است که زیبایی طبیعی و هنر مردمانش این اقلیم را به سرزمینی دیدنی تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی عسلویه بسیار شگفت انگیز است و آب و هوای گرم جنوب بر تمامی جاذبه های طبیعی، تاریخی و معماری این منطقه تأثیر گذاشته است. مناطق جنوبی ایران یکی از چشمگیرترین مناطق کشور است که دنیای زیبایی دارد، خاک جنوب قدرت جادویی دارد و شگفتی های آب و هوای آن هوش را از هر گردشگری می گیرد.

عسلویه گردی

عسلویه گردی

جاهای دیدنی بوشهر

بندر طلایی بوشهر یکی از دیدنی ترین مناطق در جنوب ایران است که در کرانه های خلیج فارس قرار دارد، این بندر در واقع در جنوب غربی ایران، ازجنوب با خلیج فارس و از شرق با تنگستان در استان بوشهر واقع شده است.

استان بوشهر که منطقه ای همجوار با خلیج فارس است دارای 10 شهرستان به نام های دیلم، گناوه، دشتستان، تنگستان، بوشهر، دشتی، جم، دیر، کنگان و عسلویه است.

آب و هوای گرم استان بوشهر موقعیت خوبی برای زمان سفر است، از اوایل آبان تا اواخر فروردین، این بندر با آب و هوای معتدل و خوش، به یکی از مطلوب ترین مناطق ساحلی خلیج فارس تبدیل می شود. برای اطلاع از بلیط هواپیما مشهد عسلویه می توانید به سایت تریپ مراجعه کنید.

عمارت گلشن از دیدنی های بوشهر

 سبک معماری خانه های سنتی ایرانی از دیرباز جذاب و زیبا بوده است، بافت زیبا و معماری هوشمندانه این خانه ها دلیل خوبی برای تبدیل شدن آنها به یک جاذبه مهم در هر شهری است.

عمارت گلشن بوشهر نیز مانند سایر بناهای تاریخی ایرانی دارای معماری چشمگیر و زیبایی است، بازدید از این عمارت روح را جلا می دهد و انسان را مجذوب می کند، عمارت گلشن یکی از دیدنی های بوشهر است که قدمت آن به دوره قاجار می رسد.

این خانه در محله قدیمی و زیبای بهبهانی نزدیک دریا واقع شده است، محله بهبهانی مملو از خانه های تاریخی است که بافت قدیمی آنها فضای گرم و صمیمی بوشهر را تداعی می کند و عمارت گلشن یکی از این خانه هاست.

عمارت ملک بوشهر

عمارت ملک بوشهر

عمارت ملک بوشهر

عمارت ملک یکی دیگر از دیدنی های بوشهر با قدمت یک قرن است، این بنا از آثار دوره قاجاریه است و زمانی جزو املاک یکی از بازرگانان معروف بوشهری به نام «محمد مهدی شاه تجارت» بوده است.

این خانه حاصل تمایل این تاجر به داشتن ساختمانی به سبک ساختمان های قرون وسطایی فرانسه است، ملکه در سفر خود به فرانسه مجذوب معماری این کاخ شد و تصمیم گرفت ساختمانی مشابه در سرزمین مادری خود بسازد.

این عمارت در طول تاریخ کاربردهای زیادی داشته است، زمانی که تحت انحصار بریتانیا بود از آن استفاده نظامی می شد. مدتی نیز در زمان رضاشاه برای استراحت نظامیان مورد استفاده قرار گرفت، این بنا به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است اما متاسفانه امروزه فرسوده شده و نیاز به مرمت دارد.

گنبد نمکی جاشک بوشهر

سرزمین های جنوبی ایران، پدیده های نمکی دیدنی فراوانی را در دل خود جای داده است که یکی از جذاب ترین آنها گنبد نمکی جاشک است که در خاک بوشهر قرار دارد.

گنبد نمکی جاشک بزرگترین گنبد نمکی خاورمیانه است که بین شهر دیر و خورموج تشکیل شده و نزدیک به 600 میلیون سال عمر دارد.

سفیدی نمکی مناطق پست و ارتفاعات جاشک مانند کوه های برفی جذاب و دیدنی است و این سفیدی دلپذیر در کنار سکوت منطقه که یکی از خواص بلورهای نمک است، فضایی اسرارآمیز را به وجود آورده است.

فرسایش های بادی و آبی در این سرزمین پوشیده از نمک، تنوع بی نظیری از کنده کاری ها و ستون های صخره ای را ایجاد کرده است که هر کدام منحصر به فرد هستند.

این تنوع به دلیل تفاوت درجه فرسایش پذیری سنگ هاست و ستون های حاصل از این فرسایش تصویری خاص و متفاوت دارند، تخت دیو یکی از ستون های چشمگیر و همیشه مستحکم جاشک است، نکته مهم در بلورهای نمکی ستون های این منطقه، تنوع رنگ لایه های سنگی است.

ساحل ریشهر

بوشهر یکی از مهمترین مناطق ساحلی ایران است که بخش بزرگی از آن با خلیج فارس همسایه است، استان بوشهر به دلیل ماهیت این موقعیت جغرافیایی مملو از سواحل جذاب و دیدنی است.

گردشگری ساحلی یکی دیگر از جاذبه های بوشهر است و برای این منظور باید بوشهر را سرزمین سواحل دیدنی ایران دانست، یکی از زیباترین سواحل منطقه ساحل ریشهر در 7 کیلومتری بندر بوشهر است.

این منطقه زیبای ساحلی در دوران باستان یکی از عناصر مهم برای همجواری تمدن های شرقی و غربی بوده است، منطقه ریشهر زمانی محل سکونت ایلامیان بوده است و آثاری که در آنجا به دست آمده مربوط به تاریخی است که به هزاره های اول تا سوم قبل از میلاد بازمی گردد.

موزه دریانوردی بوشهر

موزه دریانوردی بوشهر

موزه دریانوردی خلیج فارس بوشهر

 اگر به دنبال موزه ها و کشف دانش آن هستید، موزه دریانوردی خلیج فارس انتخاب جذابی برای شما خواهد بود. در منطقه سبز آباد بندر بوشهر ساختمان کنسولگری و عمارت کلاه فرنگی وجود دارد که امروزه به عنوان یکی از موزه های دیدنی بوشهر مورد استفاده قرار می گیرد.

این ساختمان ابتدا در اختیار دولت بریتانیا بود و بعداً در انحصار نیروی دریایی ایران قرار گرفت، اما در نهایت ماهیت خود را به موزه دریانوردی خلیج فارس تغییر داد تا ناگفته های تاریخ صنعت دریایی را منعکس کند.

مدرسه سعادت بوشهر

مدرسه سعادت بوشهر لقب مادر مدارس جنوب ایران و یادگار دوره قاجاریه است، این مدرسه با توجه به خاستگاه آموزشی نوین و به دستور «احمدخان دریا بیگی» حاکم وقت بوشهر تأسیس شد و سابقه ای پرماجرا دارد.

مدرسه سعادت یکی از زیبا ترین آثار تاریخی بوشهر است که به دلیل حمایت مالی مظفرالدین شاه به سعادت مظفری نیز معروف است.

فقر فرهنگی مردم در آن زمان باعث شده بود بسیاری از خانواده ها تمایلی به تحصیل فرزندان خود نداشته باشند و حتی آن را خانه شر و فساد بدانند.

به همین دلیل شایعاتی که از سوی افراد ناآگاه درباره این مدرسه منتشر شد به سرعت پخش شد و مدت زیادی طول کشید تا بوشهری ها این مدرسه را بپذیرند.

اما در نهایت با تلاش فراوان این مرکز آموزشی به تدریج جای خود را در میان مردم باز کرد و در زمان خود مهد پرورش بسیاری از فرهیختگان شد.

جالب است بدانید ارزش این مدرسه در بوشهر به حدی است که سالروز تاسیس آن را روز بوشهر نام گذاری کرده اند مدرسه سعادت به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی نایبند

روستای نایبند در صد و پنج کیلومتری دهستان کویر در دویست و سی کیلومتری جنوب شرقی شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

این روستا در همسایگی خود با روستاهای چهل پایه، دربند، دیهوک، کوریت و پروده پیوند دارد، روستای نایبند که بر اساس اسناد تاریخی به هزار سال قبل بازمی گردد، یک هزار و صد متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد.

در متون محلی آمده است که در زمان حمله افغانها به ایران، نادرشاه افشار در سرزمین نایبندان اردو زد، در حالی که در صدد بیرون راندن دشمن در ایران بود. مردم محلی نایبندان، این سرزمین بهشت مانند در دل کویر، به زبان فارسی با گویش خراسانی صحبت می کنند.

کوههای نایبند

کوه های نایبند

کوه های نایبند

نایبند در کشوری کویری واقع شده است، سه کوه شلم، علی آباد و کوه نایبند در ضلع غربی کویر لوت به عنوان منطقه ای کوهستانی در نظر گرفته شده است.

می توانید از چشمه های آب گرم در قسمت کوهستانی روستا دیدن کنید و حتی در منطقه ای پر از پدیده های آتشفشانی بروید، این اختلاف کوهستانی نسبتاً مرتفع و حدود 2500 متر ارتفاع نسبت به کویر لوت دارد و روستاها را از کویر جدا کرده است، بلندترین این کوه ها نایبند است که 3050 متر ارتفاع دارد و در ارتفاعات آن برای تماشای کویر لوت دیده می شود.

غارهای قدیمی نایبند

در اطراف روستای نایبند غارهای متعددی وجود دارد که در آنها آثاری وجود دارد که نشان می دهد مردم غار در گذشته های بسیار دور زندگی می کرده اند.

البته جغرافی دان بزرگ جهان اسلام، محمد بن علی بن هاوگل نیز در برخی از کتاب های خود از نایبند نام برده و آن را مکانی برای استراحت مسافران معرفی کرده است.

این روستا بر روی کوهی قرار دارد که سوراخ های زیادی روی بدنه آن وجود دارد، این حفره ها نمایانگر روستاها و زیستگاه انسان های غارنشین با قدمت هزاران سال است.

پناهگاه حیات وحش نایبند

پناهگاه حیات وحش نایبند علاوه بر پوشش گیاهی ارزشمند، گونه های جانوری خاصی نیز دارد، در پناهگاه حیات وحش نایبندان می توانید قوچ و بز و حتی یوزپلنگ ایرانی و گربه های شنی زیبا را با توجه به فصل و میزان شانس ببینید. یوزپلنگ آسیایی یکی از گونه های در معرض خطر انقراض است که بیشترین تعداد آنها در حدود 15 قلاده زندگی می کنند.

ساحل عسلویه

ساحل عسلویه

ساحل بنود عسلویه

ساحل بنود یکی ازسواحل موجود در استان بوشهر است این ساحل که برای بسیاری از گردشگران جذاب و دیدنی است یکی از اصلی ترین لوکیشن‌های اصلی فیلم محمد رسول الله(ص) بوده است، در این ساحل هنوز هم خانه های زیبای گلی و سازه‌ های این فیلم تاریخی را می ‌توان در ساحل بنود مشاهده کرد.

در این ساحل می توانید کمپ بزنید و فیتوپلانکتون ها را در شب در دریا تماشا کنید. در اطراف این ساحل زیبا قدم بزنید اگر بتوانید با طناب به پایین صخره ها بروید می توانید غاری را ببنید که موج‌ های ساحل و نور خورشید از طریق دو دهانه غار بزرگ و کوپک نمایان می شود و زیبایی و صف ناپذیری را در مقابل چشمانتان می ‌دهند. 

غار بنود بی‌ شک یکی از جاذبه‌ های اصلی این منطقه است که محل مناسبی برای عکاسی و ثبت لحظه ‌های ناب می ‌شود و از همین روحتما به این ساحل زیبا بروید تا سفرتان کامل شود.

جاهای دیدنی سیراف

بندر سیراف در استان بوشهر در کنار ساحل خلیج فارس قرار دارد، این بخش در زمان ساسانیان به عنوان مرکز تجارت دریایی از رونق بالایی برخوردار بود زیرا ارتباط ایران و جهان از طریق دریای پارس و بندر سیراف بود.

سیراف تا کنگان 40 دقیقه و تا بوشهر سه ساعت فاصله دارد، همچنین فاصله این بندر تا تهران تقریبا 14 ساعت است.

چاه های سنگی عمیق

چاه های سنگی تاریخی بندر سیراف حدود 100 حلقه در دره های لیر و شیلار است، عمق برخی از این چاه ها به 130 متر می رسد که در فصول سرد و پرباران پر از آب می شوند. از طریق لینک به سایت تریپ بروید و پرواز عسلویه به مشهد خود را خریداری کنید.

قلعه شیخ نصوری

قلعه شیخ نصوری

قلعه شیخ نصوری

در اوایل دوره قاجار تاسیس شد و بیش از 200 سال سابقه دارد، این بنا که بر روی تپه ای مرتفع مشرف به خلیج فارس قرار دارد، دارای صحن اندرونی، صحن بیرونی، طاقچه و بالکن شگفت انگیزی است که با 18 صحنه از شاهنامه فردوسی در ایوان شرقی آن حجاری شده است.

مقبره قطب الدین سیراف

قطب الدین از علمای شیعه بود یکی از نمادهای فرهنگی سیراف می باشد.

گور تمدن ها

گور تمدن یکی از خیره کننده ترین مکان های باستانی این بندر است که افراد با مذاهب مختلف در آن دفن شده اند.

مسجد جامع سیراف

به عنوان یکی از بناهای بسیار مهم این منطقه، در زمان پس از اسلام ساخته شده است.

گور سیبویه

سیبویه از دانشمندان بزرگ پارسی بود که در قرن هشتم می زیست و آرامگاه او در دره لیر است.

جاهای دیدنی پارسیان

جاهای دیدنی پارسیان

هتل های عسلویه

عسلویه دارای هتل ها و اقامتگاه های زیادی که از 2 ستاره تا 5 ستاره است، در ادامه به چند مورد از هتل های عسلویه را معرفی می کنیم.

  • هتل ریم رام عسلویه 4 ستاره
  • هتل آپارتمان چریف عسلویه
  • هتل آپارتمان رمیله عسلویه 2 ستاره
  • هتل پازارگاد عسلویه

در استان بوشهر، در شهر عسلویه، بندری به نام شیرینو وجود دارد که در آن می توان یک هتل معمولی که در ساحل ساخته شده را پیدا کرد.

مجتمع گردشگری پازارگاد از مجتمع‌ های گردشگری بندر کنگان در استان بوشهر است که به دلیل وجود بنادر مهم تاریخی دارای جذابیت‌های خاصی است.

مجتمع گردشگری پازارگاد سال 1395 احداث ‌شده، سال 1397 بازسازی ‌شده و دارای 80 واحد اقامتی در 4 طبقه است. اگر وسیله‌ی نقلیه دارید تا دهکده‌ی بزرگ گردشگری شیرینو 11 دقیقه فاصله‌ دارید. مجتمع گردشگری پازارگاد جهت رضایت حال میهمانانش دارای چای‌خانه سنتی، کافی‌شاپ فضای ‌باز و رستوران ایرانی جهت صرف غذا است.

سخن آخر

سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مشهد عسلویه مطلع شوید و از امکانات پرواز و قیمت بلیط هواپیما مشهد بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد.

بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->