اعترافات تکان دهنده عاملان قتل پسر جوان در جنوب تهران| مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم قتل پیرمرد تهرانی توسط همسایه| نزاع بر سر زباله خون به پا کرد آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد باشگاه پشت میزنشین‌ها | چند حرکت ورزشی مخصوص کارمندان
سرخط خبرها

با طرز تهیه «کشک کدو»‌ آشنا شوید

  • کد خبر: ۹۰۵۱۶
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰
با طرز تهیه «کشک کدو»‌ آشنا شوید
«کشک کدو»‌ یک غذای کرمانی است که کالری کمی دارد و به دلیل داشتن کشک، سرشار از کلسیم است.

مقدم | شهرآرانیوز؛  کدوی سبز از آن مواد غذایی‌ای است که طرف‌دار زیادی ندارد و خیلی‌ها ترجیح می‌دهند به جای آن از بادنجان استفاده کنند. برای همین، امروز می‌خواهیم یک غذای خوشمزه با کدوی سبز به شما معرفی کنیم که حتما نظرتان را دراین‌باره تغییر می‌دهد: کشک کدوی کرمانی، غذایی هم‌رده کشک بادنجان.

مناسب برای:
۷ نفر

زمان تهیه:
۴۵ دقیقه

کدوی سبز
۱۰ عدد
مغز گردوی خردشده
یک پیمانه
کشک
۲ پیمانه
پیاز
۲ عدد
سیرداغ
به میزان لازم
نعناداغ
به میزان لازم
نمک، فلفل و زردچوبه
به میزان لازم

روش تهیه

کدو‌ها را درون تابه‌ای با کمی روغن سرخ کنید و کناری بگذارید. سپس گردوی خردشده را همراه یک قاشق غذاخوری روغن تفت بدهید و آن را هم کناری بگذارید.
پیاز‌ها را نگینی خرد کنید و درون تابه دیگری همراه با روغن خوب تفت بدهید تا سبک شود. زردچوبه را به آن اضافه کنید و دوباره تفت بدهید تا طعم خامی آن گرفته شود.
کدو‌های سرخ‌شده را همراه با گردوی تفت‌داده‌شده و نصف مخلوط سیرداغ، پیازداغ و نعناداغ درون قابلمه‌ای بریزید و نمک و فلفل و ادویه‌های دیگری را که دوست دارید، به آن اضافه کنید.
یک پیمانه آب به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا کشک کدوی شما خوب بپزد و نرم شود.
وقتی مواد پخت، قابلمه را از روی حرارت بردارید و به کمک گوشت‌کوب، همه مواد را له و یکدست کنید. قابلمه را دوباره روی حرارت بگذارید و نصف مقدار کشک را به آن اضافه کنید.
کشک که به خورد غذا رفت و آب آن کشیده شد، آن را از روی حرارت بردارید و درون ظرفی بریزید. با باقی‌مانده کشک، سیرداغ، نعناداغ و پیازداغ روی آن را تزیین و همراه با سبزیجات تازه و آب‌لیمو سرو کنید.


فوت آشپزی

*اگر رژیم لاغری دارید، می‌توانید غذایتان را با کدوی بخارپز تهیه کنید که سالم‌تر است.
*کدو‌ها را پس از پوست گرفتن، مانند بادنجان ۲ ساعت درون مخلوط آب و نمک بخوابانید. سپس آب‌کشی و پس از خشک‌شدن سرخ کنید.

کشک کدو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->