به صدا درآمدن زنگ خطر شیوع آبله مرغان، سرخک و آنفلوآنزا در خراسان رضوی افزایش ۲ برابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضائی در پی گران شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد
سرخط خبرها

علائم گردن دردی که نیاز به معاینه پزشک دارد

  • کد خبر: ۹۱۳۱۶
  • ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
علائم گردن دردی که نیاز به معاینه پزشک دارد
یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها درد گردن است. عضلات گردن شما ممکن است هنگامی که با حالت غیر صحیح پشت کامپیوتر نشسته اید یا روی میز کار خود خم شده اید، دچار گرفتگی یاکشیدگی شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، اغلب گردن‌درد‌ها با مراقبت‌های خانگی بدون مراجعه به پزشک بهبود پیدا می‌کنند، اما برخی از گردن‌درد‌ها غیرقابل‌تحمل هستند و یا با علائم دیگر همراه هستند که مراجعه پزشکی را ضروری می‌کنند.

اگر گردن‌درد شما با این علائم همراه بود، باید فورا به پزشک مراجعه کنید:

- تب، سردرد و سفتی گردن: مجموعه این سه علامت بیانگر احتمال دچار شدن به «مننژیت باکتریایی»‌هستند، یعنی عفونت پوشش طناب نخاعی و مغز که نیاز به درمان فوری با آنتی‌بیوتیک دارد.

- تیر کشیدن درد به یک بازو، به خصوص اگر در بازو یا دست احساس ضعف، بیحسی یا مورمور شدن کنید. این علائم ممکن است بیانگر فتق دیسک بین‌مهره‌ای در گردن باشد که دارد روی یک عصب فشار می‌آورد.

- از دست دادن کنترل مثانه یا روده: رخ دادن بی‌اختیاری ادراری یا مدفوعی به معنای وارد آمدن فشار روی طناب نخاعی است و نیاز به مراجعه فوری پزشکی دارد.

- ناپایداری شدید گردن: اگر گردنتان حالت ناپایداری پیدا کرده است و  سرتان را به میزان بیشتر از معمول به عقب یا جلو خم می‌شود، ممکن است دچار شکستگی یا پارگی رباط‌های گردن شده باشید. این عارضه معمولا فقط هنگامی رخ می‌دهد که ضربه یا جراحت شدید گردن رخ داده باشد و احتمالا پزشکتان در عکسبرداری با پرتو‌های ایکس متوجه آن می‌شود.

- تورم مداوم غدد لنفاوی گردن: وجود عفونت یا تومور در گردن ممکن است به تورم غدد لنفاوی و گردن‌درد بینجامد.

- درد یا فشار در قفسه‌سینه: حمله قلبی یا التهاب عضله قلب علاوه علائم معمول حمله قلبی می‌تواند گردن‌درد هم ایجاد کند.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->