سرخط خبرها
کارشناس گردشگری منطقه ۳ شهرداری:

رویداد‌های فرهنگی عامل افزایش ماندگاری زائر است

  • کد خبر: ۹۲۱۹
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹
رویداد‌های فرهنگی عامل افزایش ماندگاری زائر است
مغربی
خبرنگار شهرآرا محله
آرامگاه باغ نادری، موزه‌های راه‌آهن و علوم طبیعی، آرامگاه خواجه ربیع و بوستان‌های بزرگ از جمله «بهار» بخشی از موقعیت‌های گردشگری محدوده منطقه ۳ شهرداری به شمار می‌رود. در این شماره دقایقی با کارشناس گردشگری شهرداری منطقه ۳ گفتگو کردیم و موقعیت‌های گردشگری این منطقه را با وی بررسی کردیم.
فاطمه رستمی در ابتدای این گفتگو به فعالیت گروه‌های مردمی در بخش گردشگری منطقه ۳ اشاره کرد و گفت: گروه‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های منطقه ۳ بیشتر در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند و در همین زمینه‌ها اشتغال‌زایی صورت گرفته است به عنوان مثال در جاده سیمان شیشه‌گری، سنگ‌تراشی و... مشغول به فعالیت هستند.
کارشناس گردشگری منطقه ۳ در ادامه افزود: همچنین به علت زیرساخت‌های نامناسب گردشگری در این منطقه بعضی گروه‌های مردمی و حتی سرمایه‌گذاران گرایش بیشتری به فعالیت در دیگر مناطق دارند.
رستمی درباره مهم‌ترین فعالیت‌های خود در حوزه گردشگری گزارشی ارائه داد و گفت: برپایی ایستگاه‌های استقبال از زائران در مبادی ورودی راه‌آهن (بهار ۹۸) و جاده کلات و راه‌آهن (دهه آخر صفر) و اسکان زائران در سالن‌های اسکان اضطراری در مناسبت‌های خاص (بهار- دهه کرامت و دهه آخر صفر) را در کارنامه امسال خود داریم که رضایت زائران امام مهربانی‌ها را به همراه داشته است.
کارشناس گردشگری منطقه در همین بخش ادامه داد: برگزاری تور‌های گردشگری در مناسبت‌های مختلف، اعزام شهروندان به حرم مطهر و پیگیری احیا و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری را انجام داده‌ایم.
وی درباره برنامه‌های در حال اجرای این حوزه گفت: پیگیر احداث ایستگاه استقبال از زائر در راه‌آهن هستیم در حال حاضر در مرحله تعیین پیمانکار هستیم و طراحی و مطالعات شهری و اعتبار موردنیاز پیگیری شده و خداراشکر نتیجه خوبی داشته است.
این کارشناس شهرداری درباره اهداف آینده حوزه گردشگری منطقه ۳ گفت: برگزاری رویداد‌های فرهنگی و تاریخی می‌تواند در افزایش زمان ماندگاری سودمند زائران و گردشگران مؤثر واقع شود، بنابراین در اولویت منطقه، شناسایی و تعریف بسته‌هایی منطبق بر ظرفیت‌های گردشگری است تا درنهایت به هدف اصلی که ایجاد جذابیت بیشتر و توسعه گردشگری در منطقه است، دست یابیم.
وی افزود: پیگیر ایجاد و احیای اماکن گردشگری به ویژه احداث پارک موضوعی کودک گردشگر در منطقه هستیم. در این زمینه باید سرمایه‌گذار‌های معنوی و مالی شهر شناسایی شوند و برای این سرمایه‌گذاران مشوق‌هایی ایجاد شود.
رستمی در ادامه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه ۳ شهرداری اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح‌های آماده‌سازی در حال اجرا در منطقه (طرح‌های آماده‌سازی اراضی سیس‌آباد، شاملو و چاهش) جمعیت ساکن در منطقه افزایش چشم‌گیری خواهد داشت. افزایش جمعیت ساکن در سال‌های آتی به‌واسطه وجود اراضی آماده‌سازی ازجمله فرصت‌هاست.
وی به اراضی آماده‌سازی شده شاملو، سیس‌آباد و چاهش اشاره و بیان کرد: اراضی آماده‌سازی در منطقه به‌واسطه کاربری‌ها و عملکرد‌های متنوع خدماتی (آموزشی، فرهنگی، مذهبی، فضای سبز، درمانی، ورزشی و...) ازجمله پتانسیل‌های توسعه منطقه به‌شمار می‌آیند. مساحت درخورتوجه اراضی بایر در منطقه و امکان بارگذاری عملکرد‌های متنوع در آن با توجه به وضع موجود اراضی در منطقه ۳ و مساحت درخورتوجه اراضی بایر امکان بارگذاری عملکرد‌ها و کاربری‌های متنوع وجود دارد.
رستمی دسترسی مناسب و مجاورت با سایت تفریحی گردشگری سپاد را ازجمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری و افزایش گردشگر دانست و در همین زمینه ادامه داد: مجاورت منطقه ۳ با سایت تفریحی گردشگری سپاد فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های هم‌راستا با فعالیت‌های موجود است.
وی در پایان گفت: محدوده وسیعی از شهرداری منطقه ۳ به‌دلیل پایین بودن قیمت نسبی زمین در قیاس با دیگر نقاط شهر از پتانسیل زیادی برای تملک و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری برخوردار است. همچنین با توجه به وسعت و جایگاه شهرداری منطقه ۳ در شهر مشهد به‌عنوان یکی از مناطق مواصلاتی غرب و شرق شهر مشهد و همچنین قرارگیری شبکه معابر اصلی شهر از داخل محدوده، فعالیت‌ها و عملکرد‌های کلان‌مقیاس (شهر و فراتر از آن) در منطقه استقرار یافته‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->