به گزارش شهرآرانیوز، این اسیووی برروی یک پلتفرم جدید با نام SIGMA ساخته شده است و اولین سری خودرو است که از این پلتفرم استفاده میکند. برای وان، دو سبک ظاهری متفاوت در دسترس خواهد بود.
Digital Sports Alpha و Technique Fashion Beta. تفاوت اصلی بین این دو مدل در جلوی خودروهاست. جلوی مدل آلفا بهشکل یک توری با میلههایی است که از مرکز به طرفین کشیده شدهاند درحالیکه جلوی مدل بتا به شکل یک توری با میلههای نیمدایره است. البته سپرها و چرخها هم متفاوتند.
امجی وان آلفا در سه مدل عرضه میشود که قیمتها از ۱۷۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار متفاوت خواهد بود. امجی وان بتا در مرحله پیشسفارش است که در سال آینده شاهد حضورش خواهیم بود.
ظاهر خودرو:
در امجی وان از سومین زبان طراحی محصولات امجی استفاده شده است. ابعاد این خودرو ۴۵۷۹ ،۱۸۶۶، ۱۶۱۷ میلیمتر و فاصله بین دو محور برابر با ۲۶۷۰ میلیمتر است. امجی وان در ظاهر جوانتر اما کوچکتر از امجی پایلوت است.
این خودرو از چهار اگزوز دوطرفه در عقب، استفاده کرده است که بیشتر شبیه خودروهای اسپورت بهنظر میرسد که البته واقعی نیستند و لولههای واقعی، در زیر سپر پنهان شدهاند.
داخلی:
داشبورد به یک دسته صفحه نمایش سه تکه مجهز است. قفلمرکزی و کنترلرهای پنجرهها و آئینههای جانبی در قسمت چپ واقع شدهاند. سیستم رانندگی جدید با نام Banma برای اولینبار در این محصولات استفاده میشود. در این خودرو از سیپییوی اسنپدراگون کوالکام 8155 استفاده شده است که با ۸ هسته، دارای سرعت پردازشی ۲.۴۲Hz است. همچنین از پردازنده گرافیکی ۷۰۰ مگاهرتزی، برای انجام کارهای گرافیکی استفاده خواهد شد.
توان موتور:
امجی وان از موتور 1.5T Pro ICE استفاده میکند که توانایی تولید ۱۸۱ اسببخار و حداکثر گشتاور ۲۸۵ نیوتنمتر را دارد. در مقایسه با سایر خودروهای ۱.۵T سایک، که از گیربکس دوکلاچه استفاده میکند، این خودرو از گیربکس سیویتی بوش استفاده میکند. با هدف راحتی بیشتر، در ECU فقط رانندگی استاندارد، بارگذاری نشده است بلکه حالت رانندگی سوپردرایو هم درنظر گرفته شده است که باعث میگردد خودرو به فشار پدال گاز، حساسیت بیشتری را نشان دهد.
سیستم تعلیق:
برای راحتی بیشتر سرنشینان، امجیوان از سیستم مکفرسون در جلو و سیستم تعلیق مستقل مولتیلینک در عقب استفاده کرده است تا در ترکیب با گیربکس سیویتی، بازخورد مناسبتری در جاده از خودش نشان دهد.
جمعبندی:
امجی وان خودرویی است که هدف آن بازار جوانهاست. شاهد هستیم طراحی سایک درکنار موتور 1.5T ICE و گیربکس سیویتی و ظاهری جذاب، ترکیب بسیار مناسبی را در جذب بازار هدف، ایجاد کرده است. اما در بازار چین، همه خودروها بهسمت مدلها و طراحیهای جدید حرکت میکنند و اینکه این خودرو در این بازار رقابتی، موفق خواهد بود یا نه، نیازمند گذر زمان است.
منبع: چرخان