قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) بزرگراه‌های مشهد در مسیر اصلاح هندسی شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر
سرخط خبرها

جریمه ترافیکی خودرو‌های سواری هوشمند می‌شود

  • کد خبر: ۹۲۶۳۰
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
جریمه ترافیکی خودرو‌های سواری هوشمند می‌شود
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در آینده‌ای نزدیک و با همکاری پلیس راهور، جریمه ترافیکی خودرو‌های سواری برای تخلفات ترافیکی و ورود به طرح ترافیک به صورت هوشمند و نظارت تصویری می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی با بیان این خبر، اظهار کرد: اجرای پروژه هوشمند سازی و کنترل حمل و نقل و ترافیک به منظور کنترل تخلفات، افزایش ایمنی مردم و.. در دستور کار شورای شهر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در طی این پروژه سرمایه گذار با نصب دوربین‌های کنترل تخلفات ترافیکی در بزگراه ها، سرچهارراه ها، معابر و... تخلفات ترافیکی مانند عبور از چراغ قرمز، سرعت بالا و... را ثبت می‌کند؛ بعد از ثبت و پرداخت قبض جریمه، درصد مدیریت شهری محاسبه شده و به سرمایه گذار به عنوان هزینه دوربین و هزینه‌های جانبی پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: این پروژه چندین سال در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری پلیس راهور تهران و عدم اعطای مجوز و اختصاص کد، هنوز اجرایی نشده است، اما در حال حاضر فضا‌های شهری به سمتی رفته است که به اجرای این پروژه احساس نیاز بیشتری می‌شود.

فرهمندی با اشاره به اینکه این پروژه برای ورود به طرح ترافیک هم اجرا خواهد شد، افزود: اقداماتی مانند جانمایی افسر راهنمایی و رانندگی، برداشتن پلاک و.. دیگر برای عدم ورود به طرح ترافیک موثر نیست به همین دلایل با نصب دوربین‌های نظارت تصویری بلافاصله برای خودروی سواری که مجوز ورود ندارند؛ پیامک جریمه ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: هسته مرکزی شهر ظرفیت مشخصی دارد به همین دلیل برای طرح ترافیک بنابر تقاضا و ثبت نام تعداد معینی تعیین می‌شود؛ هر خودروی سواری که خارج از این ظرفیت وارد طرح شود موجب ایجاد ترافیک، آلودگی هوا، تصادف و... می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه ناگزیر به کنترل تخلفات رانندگی هستیم، گفت: متاسفانه در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد فوتی‌ها تصادفات، افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

فرهمندی تصریح کرد: برای کنترل این موارد مجبور به استفاده از ابزار هوشمند مانند نظارت تصویری هستیم دیگر راه‌های قدیمی برای این موضوع اثر گذار نیست.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->