علت خشکی و ترک‌خوردگی دست چیست؟ + روش درمان پرداخت رشوه به ۱۹۸ نفر از کارکنان گمرک | معاون وقت گمرک فرودگاه ۳۰ سکه بهار آزادی گرفت آخرین آمار کرونا تا ۴ بهمن ۱۴۰۰ | ۷۶۹۱ ابتلا و ۲۱ فوتی جدید کرونا در کشور مجازات سنگین برای سارق گردنبند علی دایی حداقل حقوق بازنشستگان کشوری در سال آینده مشخص شد + جزئیات (۴ بهمن ۱۴۰۰) درخواست از قالیباف برای رفع تبعیض از لایحه دائمی‌شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد (۴ بهمن ۱۴۰۰) زمان ثبت‌نام در کنکور سراسری ۱۴۰۱ اعلام شد برقراری بیمه‌ رایگان برای مناطق محروم حاشیه شهرها + جزئیات کرونای «اُمیکرون» در کشور غالب شد آخرین آمار کرونا در جهان تا امروز ۴ بهمن ۱۴۰۰ رفع برخی ایرادات شورای نگهبان در خصوص نظام رتبه‌بندی معلمان (۴ بهمن ۱۴۰۰) آتش سوزی یک مسافرخانه در خیابان شوش تهران + فیلم و جزئیات جان دادن زن جوان مشهدی وسط خیابان چرا پیاز اشکتان را در می‌آورد؟ مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی عادلانه نیست | بازنشستگان از پس هزینه‌های زندگی بر نمی‌آیند درمان 5 دقیقه ای معده درد در خانه غذاهایی که خواب شما را آشفته می کنند
خبر فوری
این تمرینات ورزشی به چربی سوزی کمک بیشتری می‌کند
تمرینات اینتروال یا تناوبی سبک جدید از تمرینات ورزشی است که با مدت زمان کم می‌توانید چربی سوزی خوبی داشته باشید

به گزارش شهرآرانیوز، تحقیقات نشان داده‌اند که بهترین حرکات برای چربی سوزی شکم و پهلو، آن دسته از تمریناتی هستند که ورزش‌های هوازی و قدرتی را ترکیب و با تمرکز روی عضلات مرکزی به کاهش چربی بدن شما کمک می‌کند. بهترین ورزش برای کوچک شدن شکم و پهلو تمرینی است که چندین گروه عضلانی را به صورت همزمان تحت تاثیر قرار  دهد و کالری بیشتری بسوزاند. در ادامه به معرفی بهترین ورزش‌ها برای سوزاندن چربی‌های شکم و پهلو می‌پردازیم:

تمرینات اینتروال

در این سبک از تمرینات شما با تغییر شدت تمرین برای خود برنامه تمرینی  را طراحی می‌کنید.  به عنوان مثال، یک تمرین ۶۰ ثانیه‌ای برای خود طراحی می‌کنید که ۲۰ ثانیه با ۷۰ درصد ضربان قلب و ۲۰ ثانیه با ۱۰۰ درصد ضربان قلب تمرین می‌کنید.

فواید

  افزایش سوخت و ساز بعد از تمرین به  مدت ۲۴ ساعت
  بهبود حساسیت به انسولین و جذب بهتر مواد غذایی
  افزایش برداشت چربی به عنوان سوخت توسط عضلات
  افزایش هورمون رشد

مدت زمان تمرین

یکی از اصول مهم طراحی در تمرین مدت زمان جلسه تمرینی است.
در تحقیقات مدت زمان تمرینات اینتروال از ۳۰ ثانیه تا ۱۰ دقیقه بیان شده است، اما می‌توان گفت بهترین شیوه هم اکنون سبک تمرینی «تاباتا» است که نوعی سبک در تمرینات اینتروال به شمار می‌آید.

طراحی تمرین «تاباتا»

مدت کل تمرین ۴ دقیقه
  زمان هر ست یک دقیقه
  زمان تمرین ۲۰ ثانیه
  زمان استراحت ۱۰ ثانیه
   

توضیح بیشتر برای انجام
شما ۴ تا یک دقیقه تمرین می‌کنید. در هر یک دقیقه شما ۲ تا ۲۰ ثانیه تمرین و ۲  تا ۱۰ ثانیه استراحت می‌کنید.

شدت تمرین

دومین اصل در طراحی تمرینات اینتروال شدت تمرین است. نکته مهم در طراحی تمرینات اینتروال میزان تمرین است. همان طور که گفتیم در این سبک از تمرینات شما با شدت بازی  و تمرین را طراحی می‌کنید. در مقالات توضیح داده شده است که تمرین باید با شدت بالا انجام شود. شدت بالا یعنی ضربان قلب شما بیشتر از ۷۰ درصد باشد.

آیا تمام افراد می‌توانند این ورزش را انجام دهند؟

به یقین، بله، اما هرکس نسبت به سن و میزان آمادگی می‌تواند روی قلب خود فشار بیاورد و شدت تمرین را محاسبه کند، اما توصیه ما به شما این است که حتما در این زمینه با پزشک یا متخصص ورزشی مشاوره کنید.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
دوست دارید به چه محتوایی در سایت شهرآرانیوز بیشتر پرداخته شود؟
فرهنگی، هنری
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}