خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳) یک کشته و ۲ زخمی در تصادف ۲ موتور سیکلت با پاترول در جاده بابل (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۴ خاصیت فوق‌العاده کینوا

  • کد خبر: ۹۴۲۲۴
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
۴ خاصیت فوق‌العاده کینوا
کینوا نوعی سوپرفود به شمار می‌آید و از محبوب‌ترین غذا‌های مفید در سطح جهان است. همچنین کینوایکی از بهترین منابع پروتئین محسوب می‌شود و تمام ۹ آمینواسید ضروری را در خود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، کینوا حاوی مقدار قابل توجهی فیبر و مواد معدنی است و در انواع مختلف وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به آرد کینوا، کینوای سیاه، کینوای سفید و کینوای قرمز اشاره کرد. دانه‌ی کینوا فاقد گلوتن است و بعد از پخته‌شدن، به گندم یا برنج شباهت دارد.

از آنجایی که کینوا حاوی آهن و منیزیم زیادی است، می‌تواند تأثیرات چشمگیری بر سلامت متابولیک داشته باشد. کینوا منبع غنی آنتی‌اکسیدان است. این‌ها فقط بخشی از خواص بی‌نظیر کینوا هستند.  در ادامه با دیگر فواید آن آشنا خواهید شد:

پیشگیری از پوکی استخوان

این ماده‌ی معدنی نقش مهمی در شکل‌گیری استخوان‌ها دارد. برای پیشگیری از پوکی استخوان، کینوا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا منبع سرشار منیزیم محسوب می‌شود و به همین علت برای سلامت استخوان‌ها مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد منیزیم و منگنز در جلوگیری از پوکی استخوان مفیدند.

محافظت از قلب

فیبر موجود در کینوا، این ماده را به یک گزینه‌ی عالی برای سلامت قلب تبدیل کرده است. فیبر محلول با اسید‌های صفراویِ کبد ترکیب می‌شود و ماده‌ای ژله‌ای تولید می‌کند. کینوا کبد را در روند جداسازی کلسترول از خون یاری می‌کند. خوردن کینوا در کاهش سطح کلسترول بد یا همان LDL مؤثر است و همین مسئله ریسک ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و آترواسکلروز را کاهش می‌دهد.

مبارزه با سرطان

طبق تحقیقات، خوردن یک کاسه کینوا در روز، احتمال مرگ زودرس ناشی از سرطان را کاهش می‌دهد. بر اساس مطالعاتی که در لهستان صورت گرفت، کینوا برای مبتلایان به سرطان یک ماده‌ی غذایی نجات‌بخش است؛ زیرا کینوا منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌هاست و با رادیکال‌های آزاد و سایر ترکیبات سرطان‌زا مبارزه می‌کند.

بهبود متابولیسم

کینوا حاوی مواد مغذی بسیاری است و با مصرف منظم آن، متابولیسم بدن بهبود می‌یابد. جالب است بدانید پروتئین موجود در دانه کینوا، به طرز چشمگیری اشتها را کاهش می‌دهد.

 جالب است بدانید کینوا در ایران در خراسان شمالی، استان فارس، استان سمنان و در شهرستان‌های بردسیر، راور، بافت و ارزوئیه استان کرمان کشت می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->