شهردار مشهد: نمایشگاه بین المللی مشهد متعلق به همه فعالان اقتصادی است زمان صدور مجوز‌های ساختمانی در مشهد از ۱۲۹ به ۶۲ روز کاهش یافت شهردار مشهد مقدس: با خروج زندان مرکزی از بافت شهری، سرانه‌های خدماتی برای شهروندان افزایش می‌یابد شکایت از بوی نامطبوع خودرو‌های تخلیه زباله حوالی پارک خورشید مشهد تکمیل خط انتقال متمرکز آب از شوریجه به مشهد تا پایان تابستان سال ۱۴۰۴ جشنواره «طعم و رنگ پاییزی مشهد» با استقبال گرم شهروندان در حال برگزاری است + فیلم اضافه‌شدن ۱۲ هکتار فضای سبز به سرانه شهری با انتقال زندان مرکزی مشهد شهردار مشهدمقدس: پروژه کلیدی پارکینگ میدان شهدا (توحید) به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۵ آبان ۱۴۰۳) طرح «طاهرین»، الگویی برای سبک زندگی معنوی و اصلاح نگرش شهروندان مشهدی | فعالیت ۲۰۰ داوطلب در این طرح توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳) درباره کوچه «مسجد رانندگان» در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد | حکایت «رانندگان» و کوچه‌ای پشت چهنو
سرخط خبرها

۵۷ اتوبوس جدید در راه مشهد | میانگین عمر ناوگان اتوبوس رانی مشهد ۹/۲ سال است

  • کد خبر: ۹۴۳۳۸
  • ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
۵۷ اتوبوس جدید در راه مشهد | میانگین عمر ناوگان اتوبوس رانی مشهد ۹/۲ سال است
بنا به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد قرار است تا پایان سال ۵۷ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ نوسازی ناوگان اتوبوس رانی با هدف افزایش کیفیت اتوبوس‌های فعال در خطوط، کاهش بار آلایندگی اتوبوس‌های فرسوده و رفاه حال شهروندان از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری مشهد در برنامه ریزی‌های شهری است.

ازاین رو هر سال تعدادی اتوبوس نو وارد چرخه فعالیت اتوبوس رانی می‌شود. امسال نیز تاکنون ۲۸ دستگاه اتوبوس جدید به چرخه حمل ونقل عمومی مشهد اضافه شده و بنا به گفته مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد قرار است تا پایان سال ۵۷ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به این ناوگان اضافه شود.

علی اصغر نیشابوری در گفتگو با شهرآرا با اشاره به آخرین اقدامات سازمان متبوعش درباره نوسازی ناوگان اتوبوس رانی شهری مشهد گفت: هدف گذاری ما برای نوسازی ناوگان در سال ۱۴۰۰ با احتساب اتوبوس‌هایی که تا امروز وارد چرخه شده و اتوبوس‌هایی که قرار است در دو ماه آینده به ناوگان اضافه شود، ۸۵ دستگاه اتوبوس جدید است.

وی افزود: ازاین رو امسال براساس دو قرارداد با دو شرکت خودروساز، ۲۸ دستگاه اتوبوس تحویل گرفته ایم و تا پایان سال نیز ۵۷ دستگاه اتوبوس دیگر به چرخه فعالیت اتوبوس رانی مشهد افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد درباره برنامه ریزی مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان اتوبوس رانی در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: نوسازی ناوگان در سال آینده به وضعیت آن زمان برمی گردد، زیرا اکنون شرکت‌های خودروساز قیمت اتوبوس سال آینده را اعلام نمی‌کنند؛ در این میان اگر بخواهیم امروز بهای اتوبوس را برای تحویل در سال آینده ببندیم، شرکت‌ها قرارداد نمی‌بندند، زیرا اتوبوس خودرویی تجاری است و قیمت گذاری دستوری ندارد و خودرو ساز قیمتش را برمبنای قوانین تعیین می‌کند.

وی تأکید کرد: به قطع خرید اتوبوس جدید برای سال ۱۴۰۱ در سال آینده در دستورکار مدیریت شهری است تا بتوان میانگین سن اتوبوس‌های شهری مشهد را در حد مقبولی تثبیت کرد؛ ازاین رو هدف گذاری حداقلی ما برای سال آینده خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید است.

نیشابوری در ادامه با بیان اینکه در شهر مشهد ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس فعال وجود دارد که از این تعداد ۴۰۰ دستگاه مینی بوس و ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس است، تصریح کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته در زمینه بازسازی ناوگان اقدامات خوبی انجام شده است و اتوبوس‌هایی که عمری بیش از ۱۰ سال داشته اند، در فرایند بازسازی پنج سال دیگر به عمرشان افزوده شده است؛ اکنون اتوبوسی در شهر مشهد وجود ندارد که دیگر امکان بهره برداری از آن وجود نداشته باشد؛ فرایند بازسازی اتوبوس هم به صورتی است که استاندارد‌های لازم در موضوع بازسازی از جمله بازسازی بدنه، داخل اتوبوس و موتور و گیربکس رعایت می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری مشهد ادامه داد: البته باتوجه به اینکه در هر سال عمر ناوگان هم افزوده می‌شود، باید اتوبوس‌هایی را که به سن ۱۴ یا ۱۵ سال رسیده اند، از رده خارج و اتوبوس جدید جایگزین آن کنیم.

وی افزود: اکنون میانگین عمر ناوگان اتوبوس رانی مشهد ۲/۹ سال است و اگر عمر مفید یک اتوبوس را ۱۲ سال بدانیم، میانگین عمر ایده‌آل برای ما ۶ سال است؛ در مجموع وضعیت اتوبوس رانی شهر مشهد در مقایسه با دیگر کلان شهر‌ها بسیار خوب است، اما هدف ما همچنان نوسازی ناوگان اتوبوس رانی در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مجاوران بارگاه رضوی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->