تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

مزیت پیوند مجدد کلیه در مقایسه با دیالیز چیست؟

  • کد خبر: ۹۴۵۹۶
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
مزیت پیوند مجدد کلیه در مقایسه با دیالیز چیست؟
محققان اتریشی در پژوهشی به بررسی مزیت پیوند مجدد کلیه در مقایسه با دیالیز پرداختند.

به گزارش شهرآرانیوز، محققان اتریشی اعلام کردند پیوند مجدد کلیه پس از آنکه فرد یکبار پیوند ناموفق داشته، می‌تواند نتیجه بهتری نسبت به دیالیز داشته باشد.

پیوند کلیه، برای افرادی که دچار نارسایی کلیه هستند، به عنوان درمان ترجیحی در نظر گرفته می‌شود، اما کلیه‌های پیوند زده شده از اهداکنندگانی که فوت شده اند، در اکثر موارد تا پایان عمر فرد دریافت کننده کلیه دوام نمی‌آورند که این مسئله نیز به غیر از کمیابی اندام‌های اهدایی، به حساسیت‌های ایمنی فرد دریافت کننده پیوند باز می‌گردد.

با آنکه هنوز مشخص نیست بیمارانی که کلیه‌های پیوند زده شان دیگر عمل نمی‌کند، آیا بایستی با دیالیز درمان شوند و یا باید پیوند دوم را دریافت کنند، اما محققان اتریشی در پژوهشی، به بررسی و مقایسه پیوند دوم در برابر دیالیز پرداختند.

تیمی از محققان به سرپرستی «راینر اوبرباور» (Rainer Oberbauer) از دانشگاه پزشکی وین، پایتخت اتریش داده‌های مربوط به ۲ هزار و ۳۴۶ فرد بزرگسال را مورد ارزیابی قرار دادند که از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹ پیوند نخست کلیه شان ناموفق بوده و در فهرست انتظار برای دریافت دومین پیوند کلیه در اتریش بوده اند.

در این تحقیق مشخص شد بیمارانی که دومین پیوند کلیه را دریافت کردند، در مقایسه با آن‌هایی که تحت دیالیز قرار گرفتند، به طور میانگین مدت زمان بیشتری زنده مانده اند. همچنین به طور مشخص، بیمارانی که تحت پیوند مجدد قرار گرفتند، به طور میانگین، به میزان ۵.۸ ماه بیشتر زندگی کرده اند.

با وجود این، تفاوت زمان زنده ماندن در بیمارانی که پیوند دوم شان دیرتر انجام گرفته و زمان طولانی تری را در فهرست انتظار برای دریافت دومین کلیه بودند، کوتاه‌تر بوده است.

در یک بررسی ده ساله، به طور مقایسه‌ای باید گفت بیمارانی که کمتر از یکسال در لیست انتظار بودند در مقایسه با بیمارانی قریب به ۸ سال منتظر بودند، به ترتیب ۸ سال و یک دهم سال عمر بیشتری کرده اند.

محققان اتریشی پس از این بررسی اعلام کردند با توجه به عمر بیشتر بیمار، اهدای عضو اقدامی سودمند است و در صورتی که که اهداکننده‌ای وجود داشته باشد، بیمار باید برای پیوند مجدد کلیه اقدام کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->