اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

کمک «کلانتری» برای کشف‌رود

  • کد خبر: ۹۴۶۴
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
کمک «کلانتری» برای کشف‌رود
رئیس سازمان محیط زیست کشور برای پیگیری تخصیص بودجه برای کشف‌رود وعده داد

زهرا اسکندریان- « اگر در زمان حضور رزم حسینی و کلائی در استانداری خراسان رضوی و شهرداری مشهد، کشف‌رود به زندگی برنگردد، هیچ زمان دیگری به زندگی برنخواهد گشت؛ مطمئنم که با ترکیب این دو نفر ظرف دو سال آینده کشف‌رود سرو سامان می‌گیرد». این بخشی از صحبت‌های عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست کشور بود که عصر دیروز در کارگروه کشف‌رود استانداری خراسان رضوی شرکت کرد. او در این جلسه چندین بار تاکید کرد که متاسفانه ضوابط و قوانین محیط زیستی همیشه به شوخی گرفته می‌شود یا در حد 4 جانور وحشی و پارک حفاظت شده از آن یاد می‌کنند.

کلانتری با بیان اینکه بر همین اساس نباید به خاطر کاهش 2 درصدی در قیمت تمام شده یا از بین رفتن اشتغال، ضوابط محیط زیستی را کنار زد، اظهار کرد: اینکه استاندار و دادستان خراسان رضوی دستور توقف چرمشهر را نمی‌دهند، به خاطر همین است که عده‌ای بیکار نشوند. در عین حال بر اساس قانون با این وضعیت، چرمشهر یک ساعت هم نباید فعال باشد.
رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه امیدواریم شهردار فعال مشهد مدت بیشتری شهردار بماند، اضافه کرد: مشابه کشف‌رود درجنوب تهران نیز این معضل وجود دارد و به خاطر اینکه در تهران این تفکر و این انسجام به شکل مشهد نیست، نمی‌توان به حل آن امیدوار بود. این در حالی است که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور نقد کرده اند که در هنگام خروج از تهران به سمت قم بوی تعفنی شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: با این حال مدیریت استان بداند که چه کمک شود چه نشود، این مشکل را راحت‌تر از آنچه که هست حل می‌کنیم.
احمد یزدان‌پناه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی هم در پاسخ به این موضوع اظهار کرد: در طول 8 سال گذشته چندین نامه نوشته شده و درخواست‌ شده است با اینحال اتفاقی نیفتاده بر همین اساس از شما به عنوان رئیس سازمان محیط زیست درخواست داریم تا نگاه ویژه‌تری به این موضوع داشته باشید.
او همچنین در ادامه گزارشی مختصر از نحوه فعالیت همه دستگاه‌ها در کشف‌رود ارائه کرد و افزود: بعد از امضای تفاهم‌نامه، از 15 روز پیش تا کنون فعالیت شهرداری به عنوان فرماندهی این موضوع در کشف‌رود آغاز شده است و دیروز نیز این عملیات به صورت رسمی کلید خورد. برای ساماندهی کشف رود در سال‌های گذشته مشکلات بودجه‌ای وجود داشت و هر اداره‌ای با توجه به منابع خود کارهایی می‌کرد که ثمربخش نبود. با پیشنهاد استاندار خراسان رضوی به این به جمع بندی رسیدیم تا همه دستگاه‌های مرتبط با ساماندهی کشف رود پای کار بیایند و مدیریت واحد آن نیز به شهرداری مشهد داده‌ شود. توافقنامه مربوطه نیز بین شش دستگاه مرتبط منعقد و عملیات اجرایی طرح ساماندهی کشف رود از امروز آغاز شد.

احیای تاریخ در کشف‌رود


علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان رضوی هم در این نشست اظهار کرد: احتمالا بتوان در بخشی از کشف‌رود منطقه نمونه گردشگری ایجاد کرد؛ در این منطقه وجود تمدن‌های قدیمی و تاریخی اثبات شده و شاید بتوان در آینده با اکتشاف در این منطقه، از جاذبه‌های تاریخی آن برای بازدید گردشگران استفاده کرد.
او با بیان اینکه در این منطقه همه استانداران گذشته برای نجات کشف‌رود زحمت‌هایی کشیده‌اند، ادامه داد: با همت مدیران دولتی، دستگاه قضا، نهاد مردمی شورا و شهرداری و خرد جمعی و کار جمعی مصمم هستیم تا این پروژه را به اتمام برسانیم.




گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->