نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

دفاع سازمان لیگ از صدورکارت بازی یزدانی و مرادمند برای استقلال

  • کد خبر: ۹۴۷۰۳
  • ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
دفاع سازمان لیگ از صدورکارت بازی یزدانی و مرادمند برای استقلال
سازمان لیگ برتر فوتبال از صدور کارت بازی سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند دفاع کرده است. این سازمان حوزه نظام وظیفه را مسئول تایید بازیکنان می‌داند.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، باشگاه فولاد خوزستان شکایتی را مبنی برغیرمجاز بودن سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند، دو مدافع استقلال مطرح کرده که فریبرز محمود زاده، مدیرنقل وانتقالات سازمان لیگ پیرامون این شکایت توضیحاتی ارائه کرده است: «تا لحظه اعزام بازیکن مجاز است بازی کند، چون سرباز نشده است. حوزه نظام وظیفه به عنوان منشأ صدور این گواهی برای ما ملاک عمل است. سوال من این است که مگر سازمان لیگ باید دنبال کار‌های سربازی برود و آن را تأیید کند؟ هر نهادی منشأ صدور یک موضوعی است. در خصوص سیستم خدمت سربازی، ملاک ما حوزه نظام وظیفه و پلیس +۱۰ است که این مجوز‌ها را صادر می‌کند. در خصوص سیاوش یزدانی و حسین مرادمند نیز صراحتا اعلام می‌کنیم که سازمان لیگ برای برگ اعزام آن‌ها مستندات دارد و براساس آن‌ها کارت بازی را صادر کرده است که تا یک روز قبل از تاریخ اعزام اعتبار دارد و تاریخ اعزام دو بازیکن استقلال نیز اول اسفند ۱۴۰ است.»

محمود زاده تاکید کرده: «برگ اعزام به خدمت مانند گواهی تحصیلی یکی از مجوزهااست که پلیس + ۱۰ آن را تأیید می‌کند و مانند کارت پایان خدمت است. بازیکن تا لحظه اعزام مجوز بازی دارد و حتی روی کارت بازی نیز تأکید ددلاین می‌گذاریم که آن بازیکن تا این تاریخ مجوز بازی دارد و برای سیاوش یزدانی و حسین مرادمند ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ آخرین روز مجوز آنهاست مگر اینکه تاریخ اعزام آن‌ها توسط منشأ صدور گواهی حوزه نظام وظیفه تمدید شود. ما در سازمان لیگ براساس بخش نامه‌ها و آیین نامه‌ها عمل می‌کنیم. نکته اصلی که باید روی آن تأکید کنیم این است که منشأ صدور یک مجوز در حوزه سربازی نه سازمان لیگ است، نه فدراسیون و نه باشگاه بلکه حوزه نظام وظیفه منشأ صدور است و ما براساس آن بازیکن را رجیستر کرده و کارت بازی او را صادر می‌کنیم.»

محمود زاده درباره شکایت باشگاه فولاد متذکر شد: «در مکاتبه باشگاه فولاد با سازمان لیگ، آن‌ها نوعی اطلاع از روند مستندات را از ما خواسته اند. من بر مبانی حقوقی پاسخ می‌دهم، ما نمی‌توانیم مستندات و اطلاعات یک باشگاه را در اختیار باشگاه دیگری قرار دهیم و باشگاه فولاد باید لایحه دفاعیه را ارسال کند. باید تأکید کنم که حوزه نظام وظیفه قانون ۲۸ سال برای بازیکنان لیگ برتر و قانون ۳۰ سال را برای بازیکنان ملی پوش اعمال کرد. الان چه نهادی مجوز بازی (مرادمند و یزدانی) را تا تاریخ اول اسفند صادر کرد؟ همان حوزه نظام وظیفه. پس ما دخالتی در جزئیات آن‌ها نداریم، چون حوزه نظام وظیفه زیر نظر فدراسیون یا سازمان لیگ نیست. پس ما منشأ صدور را حوزه نظام وظیفه می‌دانیم و آن‌ها مجوز (دو بازیکن استقلال) تا تاریخ اول اسفند را به ما داده اند و این یک مسئله کاملا مشخص است و کار سازمان لیگ درست بوده و مستندات با لایحه دفاعیه‌ای که فولاد ارائه کند، به نهاد‌های قضایی ارسال می‌شود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->