«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

مادری پس از خودکشی فرزندش از شرکت متا شکایت کرد

  • کد خبر: ۹۷۴۸۶
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
مادری پس از خودکشی فرزندش از شرکت متا شکایت کرد
یک مادر با شکایت از متا، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام و همچنین شرکت اسنپ (Snap)، مالک اسنپ چت مدعی شده که این پلتفرم‌ها باعث نوعی اعتیاد می‌شوند که دختر او پیش از خودکشی در سن یازده سالگی نیز از آن رنج می‌برده است.

به گزارش شهرآرانیوز - یک مادر با شکایت از متا، شرکت مادر فیس بوک و اینستاگرام و همچنین شرکت اسنپ (Snap)، مالک اسنپ چت مدعی شده که این پلتفرم‌ها باعث نوعی اعتیاد می‌شوند که دختر او پیش از خودکشی در سن یازده سالگی نیز از آن رنج می‌برده است.

به گزارش «نبض فناوری»، شبکه‌های اجتماعی اغلب در مواجهه با شکایت‌های مختلفی قرار می‌گیرند که در آن‌ها به آسیب این دسته از نرم افزار‌ها به افراد زیر سن قانونی اشاره شده است. اکنون «تمی رودریگز» در شکایت خود ادعا می‌کند که این پلتفرم‌ها بر اساس نوعی «جذابیت» ایجاد شده اند که ذاتا مضر است، به ویژه برای کاربران جوانی مانند دخترش «سلنا» که خودکشی کرده است.

رودریگز ادعا می‌کند که استفاده از خدمات این نرم افزار‌ها باعث شده تا دختر او از افسردگی، کم خوابی، غیبت در مدرسه، اختلالات غذا خوردن و آسیب به خود رنج ببرد که در نهایت به خودکشی او منجر شده است.
او ادعا می‌کند که دخترش «بیش از ۲ سال با اعتیاد شدید به اینستاگرام و اسنپ چت دست وپنجه نرم کرده» و همچنین یک درمانگر نیز با تأیید این ادعا توضیح داده: «هرگز بیماری را تا این حد با اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی ندیده است.»

نبود ویژگی‌های نظارتی در اینستاگرام و اسنپ چت

هرچند اینستاگرام و اسنپ چت حداقل سن قانونی برای ایجاد حساب کاربری جدید را ۱۳ سال اعلام کرده اند، اما این مادر در شکایت خود به نبود کنترل‌های والدین و همچنین بررسی نکردن دقیق تأییدیه‌های مربوط به سن به وسیله این پلتفرم‌ها اشاره می‌کند. در ادامه این دادخواست توضیح داده شده است: «تن‌ها راه دسترسی تمی رودریگز برای محدود کردن دسترسی به محصولات متهمان، مصادره فیزیکی دستگاه‌های مجهز به اینترنت سلنا است که حتی با این حال، سلنا می‌تواند برای دسترسی به حساب‌ها خود از دیگر دستگاه‌ها استفاده کند.»

شرکت متا هنوز به این گزارش واکنشی نشان نداده و یکی از سخنگویان اسنپ توضیح داده است: «ما از شنیدن خبر درگذشت سلنا بسیار متأثر شده ایم. درحالی که درباره جزئیات این پرونده نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم، هیچ چیز برای ما مهم‌تر از رفاه کاربرانمان نیست. اینستاگرام در سال میلادی گذشته نیز با ادعا‌های مشابهی روبه رو شده بود که در تمام آن‌ها به تأثیر این شبکه اجتماعی بر جوانان اشاره شد. همچنین تأثیرات این شبکه اجتماعی بر کودکان و نوجوانان نیز هم اکنون موضوع تحقیق یک ائتلاف دو حزبی از دادستان‌های کل است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->