نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در استان افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم پخش ۶ سریال از شبکه آی‌فیلم + زمان پخش «سینما ملت»، برنامه سینمایی جدید تلویزیون
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

به یاد بابک بیات + آهنگ ولایت عشق با صدای محمد اصفهانی

  • کد خبر: ۹۹۵۰
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۱
به یاد بابک بیات + آهنگ ولایت عشق با صدای محمد اصفهانی
به مناسبت سالروز درگذشت یکی از آهنگ‌سازان شاخص موسیقی پاپ ایرانی. ولایت عشق از شاخص‌ترین آثار او است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ سال ۱۳۲۵ در پل چوبی تهران به‌دنیا آمد و ۵ آذر ۱۳۸۵ به‌علت نارسایی کبد درگذشت. این آهنگ‌ساز فقید موسیقی پاپ درمیان انبوه دوستدارانش به‌سوی آرامگاه ابدی‌اش در قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه شد.
 
بابک بیات بی‌هیچ ابایی، از زندگی در محله‌های پایین‌شهر تهران می‌گفت و پس از انقلاب نیز در همان‌جا که بود، ماند و از موسیقی‌اش پاسداری کرد. او «خروس زری، پیرهن پری»، «سکوت سرشار از ناگفته‌هاست» و «چیدن سپیده‌دم» را در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ با همکاری احمد شاملو روانه بازار موسیقی کرد.
 
بیات سال‌ها در دانشگاه‌های تهران موسیقی فیلم تدریس کرد و نیز ساخت موسیقی فیلم را با ده‌ها فیلم سینمایی همچون «مرگ یزدگرد»، «نقطه‌ضعف» و «ریشه در خون»، «شاید وقتی دیگر» و «مسافران» ادامه داد. بیات در سال۱۳۶۹ جایزه سیمرغ بلورین فیلم فجر را برای ساخت موسیقی فیلم «عروس» دریافت کرد.
 
در سومین دوره مراسم سال‌نوای موسیقی ایران که سال ۱۳۹۶ در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برپا شد، بزرگداشت چهار هنرمند درگذشته ازجمله بابک بیات، برگزار و از خانواده او تقدیر شد. آخرین موسیقی فیلمی که از این هنرمند به یادگار مانده است، آوا‌هایی است که او برای سریال «ولایت عشق» به‌کارگردانی مهدی فخیم‌زاده ساخته است.
 
موسیقی فیلم ولایت عشق با صدای محمد اصفهانی
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->