تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
سرخط خبرها

سمبوسه، پیش‌غذایی با اصالت جنوبی است+ طرز تهیه

  • کد خبر: ۹۹۶۲۸
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
سمبوسه، پیش‌غذایی با اصالت جنوبی است+ طرز تهیه
سمبوسه یک غذای محبوب بین المللی است که طعم و مزه تند و لذیذی دارد. این غذا را می‌توان به عنوان پیش‌غذا و یا یک میان‌وعده نیز سرو کرد.

مقدم | شهرآرانیوز؛ سمبوسه جزو پیش‌غذا‌ها یا فینگرفود‌های بسیار خوشمزه و پرطرف‌دار ایرانی است که اصالت جنوبی دارد. بسیار ساده و راحت هم پخته می‌شود. این غذا را می‌توان با مایه‌های مختلفی آماده کرد مانند سیب‌زمینی، گوشت و اسفناج. هم‌چنین از هرنوع نان نازک یا خمیر می‌توان برای پیچیدن آن استفاده کرد. تندبودن سمبوسه و صرف آن با سس تند، از ویژگی‌های این پیش‌غذای جنوبی است.

مناسب برای:
۶ نفر
زمان تهیه:
۶۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه سمبوسه:

نان لواش برش‌خورده: ۱۲ تکه
سیب‌زمینی درشت: سه عدد
جعفری خردشده: نصف‌پیمانه
کره: ۵۰ گرم
سیر: سه حبه
فلفل قرمز: ۱.۸ قاشق چای‌خوری
تخم گشنیز نیم‌کوب: نصف قاشق چای‌خوری‌
زیره سبز: ۱.۸ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
روغن: به میزان لازم

روش تهیه

سیب‌زمینی‌ها را بپزید و پوره کنید. برای این کار می‌توانید از پوره‌ساز، رنده یا گوشت‌کوب استفاده کنید. جعفری خردشده، سیر له‌شده و کره را همراه نمک و ادویه‌ها به پوره اضافه کنید. نان لواش را از درازا به شکل مستطیل برش بزنید. اگر نان خشک شده است، قبل از برش‌زدن، کمی آب روی آن اسپری کنید. یک تکه نان را بردارید و روی سطح کار بگذارید. با قاشق مقداری از مایه سمبوسه را در گوشه پایین نان قرار دهید و آن را به شکل سه‌گوش با زاویه ۹۰ درجه بپیچید تا سمبوسه‌ای ظریف و محکم داشته‌باشید.

روغن را در ظرفی گود بریزید تا سمبوسه‌ها هنگام سرخ‌شدن به‌خوبی در روغن غوطه‌ور شوند. روغن که داغ شد، کمی زردچوبه درون روغن بریزید. سمبوسه‌ها را یکی‌یکی داخل روغن بگذارید و تا زمانی که به‌خوبی طلایی نشده‌اند، به سرخ‌کردن ادامه بدهید. سمبوسه‌ها را پس از سرخ‌شدن روی دستمال بچینید و روغن اضافی‌شان را بگیرید. سپس با سس کچاب تند سرو کنید.

فوت آشپزی:

سمبوسه را درون فر هم می‌توانید درست کنید. با این روش، میزان تردی آن کمتر خواهد شد. به جای سرخ‌کردن سمبوسه‌ها باید آن‌ها را درون سینی فر بچینید و ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزید. قبل از قراردادن سمبوسه‌ها داخل فر، روی نان‌ها کمی روغن بمالید. پس از ۱۰ دقیقه، اگر یک روی سمبوسه‌ها طلایی شده بود، آن‌ها را برگردانید تا طرف دیگرشان هم سرخ شود.

* برای درست‌کردن سمبوسه سیب‌زمینی با پنیر، داخل مایه ترکیبی و روی نان‌ها می‌توانید مقداری پنیر پیتزا بریزید.
برای درست‌کردن نان سمبوسه، در روشی دیگر، می‌توانید ابتدا نان را به شکل قیف درآورید، سپس داخل آن را با مایه سمبوسه پر کنید.

طرز تهیه سمبوسه | پیش‌غذا با اصالت جنوبی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->