طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد
سرخط خبرها

آش بادنجان کرمانشاهی را با این روش ساده بپزید

  • کد خبر: ۹۵۰۲۹
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
آش بادنجان کرمانشاهی را با این روش ساده بپزید
آش‌ها در کل جزء غذا‌های سنتی ما ایرانیان می‌باشند. اگرغذای فوق را برای ۶ نفر فرض کنیم، آش بادمجان برای هر فرد حدود ۳۰۰ کیلوکالری انرژی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، آش جزو غذا‌های اصیل و خوشمزه ایرانی با تنوع بسیار زیاد است، به طوری که بیش از ۴۰۰ نوع از آن در مناطق مختلف کشورمان تهیه می‌شود. در این بین، یکی از آش‌های بسیار خوشمزه و مقوی که در آن ترکیبی از گوشت و حبوبات با هم به کار رفته است، آش بادنجان است. آشی که به روش‌های مختلف در چند استان کشورمان درست می‌شود. ما هم امروز قصد داریم نوع محلی کرمانشاهی آن را آموزش بدهیم. امیدواریم بپزید و از خوردنش نیز لذت ببرید.

سیر موجود در این غذا طبق مطالعات اخیر،کلسترول تام (TC) و به ویژه نوع LDL را کاهش می‌دهد. سازمان بهداشت جهانی مصرف سیر را برای درمان کمکی هیپرلیپیدمی و پیشگیری از تغییرات عروقی آترواسکلروز و درمان افزایش خفیف فشارخون تایید می‌کند.

البته مصرف سیر برای افرادی که ناراحتی‌های گوارشی مثل التهاب حاد یا مزمن معده دارند، توصیه نمی‌شود. بیشترین مورد استفاده سیر در سال‌های اخیر برای موارد قلبی - عروقی و خاصیت ضد میکروبی آن بوده است. سیر باعث کم کردن چربی خون به خصوص کلسترول می‌شود و پایین‌‌آورنده فشار خون، محرک دستگاه ایمنی بدن و ضدسرطان است.

توجه داشته باشید که این گیاه با داروهای دیابت تداخل دارد و می‌تواند هیپوگلایسمی ناشی از این داروها را بیشتر کند. همچنین بیمارانی که از داروهای ضدانعقاد استفاده می‌کنند، باید در مصرف سیر احتیاط کنند.

در ضمن اگرتمایل به اضافه کردن پیاز داغ داشتید، بهتر است از روغن مخصوص سرخ کردن استفاده کنید، زیرا روغن‌های دیگر با حرارت بالا رادیکال آزاد تولید می‌کنند و رادیکال‌های آزاد سرطانزا هستند.


مناسب برای ۶ نفر

زمان تهیه: ۱۵۰ دقیقه

موادلازم برای تهیه آش بادنجان کرمانشاهی

گوشت گوسفند: ۲۰۰ گرم
بادنجان: یک کیلوگرم
نخود: یک لیوان
عدس: یک لیوان
کشک: یک لیوان
پیاز: ۳ عدد
سیر: ۴ حبه
نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم
نعناداغ: به میزان لازم

روش تهیه

گوشت را همراه با چند لیوان آب و یک‌عدد پیاز خردشده داخل قابلمه‌‎ای بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا خوب بپزد و نرم شود. سپس گوشت پخته‌شده را ریش‌ریش کنید و دوباره داخل آب گوشت برگردانید.
نخود و عدس را که از شب قبل خیس کرده‌اید، درون ظرف دیگری بپزید.

بادنجان‌ها را پوست بگیرید و خرد کنید و پس از نمک‌سود کردن که تلخی‌شان گرفته شد، درون روغن سرخ کنید و مقداری فلفل و زردچوبه به آن بزنید.

پیاز‌ها را نگینی خرد کنید و با مقداری روغن تفت بدهید. در ثانیه‌های پایانی سیر‌ها را که نگینی خرد کرده‌اید به پیازداغ اضافه کنید و آن‌ها را هم کمی تفت بدهید.

پیازداغ و سیرداغ، بادنجان‌های سرخ‌شده و حبوبات پخته را داخل قابلمه گوشت بریزید و بگذارید آش کمی دیگر بجوشد. در این مرحله کشک را به آن اضافه کنید و اجازه بدهید با حرارت بسیار کم، خوب جا بیفتد.

آش که جا افتاد، آن را در ظرفی بکشید و با پیازداغ، سیرداغ و کشک و نعناداغ تزیین کنید. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->