پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها
علم و ورزش

چگونه با دوچرخه ثابت درست ورزش کنیم؟

  • کد خبر: ۹۹۶۸
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸
چگونه با دوچرخه ثابت درست ورزش کنیم؟
دوچرخه ثابت یکی از رایج‌ترین وسایل ورزشی است که به‌دلیل استفاده هم در منزل و هم در باشگاه اشخاص زیادی با آن ورزش می‌کنند؛ اما خیلی‌ها شیوه کار و استفاده صحیح از دوچرخه ثابت را نمی‌دانند و همین باعث می‌شود تا دچار آسیب شوند. در ادامه شیوه‌های صحیح استفاده از دوچرخه ثابت توضیح داده شده است.

شیوه‌های صحیح
۳ حالت متداول برای نحوه قرارگرفتن و استفاده از دوچرخه ثابت وجود دارد. در حالت اول دست‌هایتان را در جایی قرار دهید که ترمز‌ها در دوچرخه معمولی قرار گرفته‌اند. روی صندلی بنشینید و در ادامه اجازه دهید تا پا‌ها به شکل طبیعی رو به جلو خم شوند. در این حالت کمر باید صاف باشد. گردن و شانه را در حالت غیرفعال و بدون درگیرشدن قرار دهید و سعی کنید حرکات بالاتنه به حداقل برسد.
در دومین حالت، همان شکل قرارگرفتن در حالت اول را در نظر بگیرید؛ اما این‌بار از روی صندلی دوچرخه ثابت بلند شوید. نباید خیلی از صندلی فاصله بگیرید. فقط مقداری بالاتر از آن قرار بگیرید، کافی است. در ادامه عضلات مرکزی بدن و باسن را درگیر کنید. توجه داشته باشید که باید با رکاب‌زدن، باسن به صندلی نزدیک شود.
در حالت سوم دست‌هایتان را بالاتر از شکل حالت اول روی فرمان قرار دهید و کمرتان را صاف نگه دارید. در حالتی که عضلات مرکزی بدن و باسن درگیر هستند، بدن را تا حدی خم کنید تا دست‌هایتان به صورت طبیعی خم شود. در این حالت باسن باید روبه‌عقب و بالای زین قرار بگیرد. هنگام رکاب‌زدن باید احساس کنید که عضلات مرکزی بدن باسن، همسترینگ و عضلات چهارسر ران، همه درگیر فعالیت هستند. دقت کنید در این حالت نباید احساس فشار در پایین کمر، گردن یا شانه داشته باشید.

اشتباهات رایج در استفاده از دوچرخه ثابت
باید توجه داشته باشید که وقتی شدت فعالیت بالا برود، امکان ازدست‌دادن وضعیت صحیح زیاد است؛ بنابراین سعی کنید شدت مناسبی را انتخاب کنید تا دچار بدفرمی روی دوچرخه ثابت نشوید و سریع وضعیت را اصلاح کنید. خم‌بودن غیرعادی روی دوچرخه، آرنج‌های روبه‌خارج، احساس فشار روی ستون مهره‌ها، کمردرد پس از تمرین با دوچرخه ثابت، ازدست‌دادن تعادل با رکاب‌زدن سریع، ازجمله این اشتباهات است. فراموش نکنید در حین رکاب‌زدن نباید زانو‌ها از پدال‌ها جلوتر برود. با هر بار رکاب‌زدن نباید نوک انگشتان پا رو به زمین باشد. سعی کنید در هر رکاب‌زدن یک دایره کامل را با پا‌ها ایجاد کنید و حرکات اضافی بدن را هنگام رکاب به حداقل برسانید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->