سرخط خبرها
علم و ورزش

تمرینات ورزشی فانکشنال چیست؟

  • کد خبر: ۱۱۴۴۸
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳
تمرینات ورزشی فانکشنال چیست؟
احتمالا شما تنها برای ورزش‌کردن زندگی نمی‌کنید. از نظر بسیاری از افراد، ورزش شیوه‌ای برای حفظ و بهبود کیفیت زندگی است و این هدف اصلی تمرینات کاربردی تناسب‌اندام است. تمرینات فانکشنال یا کاربردی، برای تمرین و رشد عضله‌ها به‌منظور ساده‌تر و ایمن‌ترسازی انجام فعالیت‌های روزمره نظیر حمل‌کردن خواروبار از فروشگاه یا بازی بسکتبال با کودکان، طراحی می‌شوند.

تمرین کاربردی چه فوایدی دارد؟
تمرینات کاربردی تناسب‌اندام، به عضله‌های شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های روزمره را به‌طور ایمن و کارآمد انجام دهید. این تمرینات ظاهرا به‌تازگی در میان جامعه ورزش تناسب‌اندام و در باشگاه‌های ورزشی سطح شهر در حال افزایش هستند؛ ولی درواقع یکی از تمرینات قدیمی و متداول هستند. کلید تمرینات کاربردی تناسب‌اندام مؤثر، شبیه‌سازی فعالیتی واقعی است که شما به‌منظور بهبود آن، تمرین را انجام می‌دهید. تمرینات کاربردی شامل یک طیف و زنجیره کامل حرکتی هستند؛ به‌این‌معنی که شامل همه سیستم‌هایی هستند که با یکدیگر برای انجام یک فعالیت، همکاری می‌کنند. اسکوات، یک حرکت فانکشنال یا کاربردی است؛ زیرا موجب تقویت عضله‌های مورداستفاده هنگام نشستن یا بلندشدن از صندلی یا برداشتن اشیاء در ارتفاع پایین می‌شود.

تمرینات چگونه انجام می‌شود؟
تمرینات کاربردی تناسب‌اندام را می‌توان در خانه یا سالن بدن‌سازی انجام داد. برای مثال می‌توانید از باند‌های کشی مقاومتی یا دمبل در خانه استفاده کنید یا می‌توانید حرکات وزن بدن نظیر شنا، درازونشست یا پلانک و اسکوات، استفاده کنید. سالن‌های بدن‌سازی، کلاس‌های تمرینات کاربردی را ارائه می‌دهند. آن‌ها معمولا تمرینات کاربردی با شدت بالا را ارائه می‌کنند که در آن می‌توانید طیف وسیعی از حرکات فانکشنال یا کاربردی را با شدت بالا انجام دهید. تمرینات شامل تمرینات هوازی یا ایروبیک، حرکات با وزن بدن و وزنه‌برداری هستند. ابزار‌های تمرین شامل توپ تناسب‌اندام، کتل بل و وزنه‌ها هستند.

به چه کسانی توصیه می‌شود؟
به‌جز اینکه این تمرینات برای تمامی افراد مفید است، متخصصان، معمولا تمرینات فانکشنال را به زنان باردار یا افرادی که در حال ریکاوری یا بهبودی ناشی از مصدومیت یا بیماری هستند، به‌عنوان جایگزینی برای تمرینات استقامتی یا قدرتی توصیه می‌کنند. این تمرینات در سطوح آماتور برای افراد مسن و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها بسیار اثربخش است و به مستقل‌بودن آن‌ها در زندگی کمک می‌کند.
گزارش خطا
برچسب ها: علم و ورزش
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->