ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حاشیه شهر مشهد، محروم از اجرای طرح «اگو»

  • کد خبر: ۱۰۰۰۵۷
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
حاشیه شهر مشهد، محروم از اجرای طرح «اگو»
آن طور که معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب وفاضلاب مشهد اعلام می‌کند، تاکنون ۸۰ درصد شبکه فاضلاب در شهر مشهد انجام شده و ۲۰ درصد آن باقی مانده است که بیشتر آن به مناطق حاشیه شهر مربوط است.

سعیده آل ابراهیم | شهرآرانیوز؛ «شرکت آب وفاضلاب چرا طرح اگو در منطقه سیس آباد (رسالت ۹۷) اجرا نمی‌کند؟ هر دو ماه بابت تخلیه چاه فاضلاب باید ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کنیم، ضمن اینکه چاه‌ها نشست پیدا می‌کند.بیشتر خیابان‌های مشهد طرح اگو دارد، به غیر از منطقه سیس آباد. لطفا این طرح را اجرا کنید.»

«در محله همت آباد ساکن هستم و نبود طرح اگو مشکلات زیادی را برای ساکنان این محله ایجاد کرده است.من و بسیاری از این مردم قشر کارگر هستیم و برایمان سنگین است که هر چند ماه یک بار هزینه تخلیه چاه بپردازیم. نمی‌دانم مشکل کار کجاست که همیشه امکانات به حاشیه شهر دیرتر می‌رسد.»
اولین بار نیست که چنین پیامک‌هایی دریافت می‌کنیم، قطعا آخرین بار نیز نخواهد بود.

حاشیه شهر در انتظار اگو

آن طور که معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب وفاضلاب مشهد اعلام می‌کند، تاکنون ۸۰ درصد شبکه فاضلاب در شهر مشهد انجام شده و ۲۰ درصد آن باقی مانده است که بیستر آن به مناطق حاشیه شهر مربوط است.

مهدی حاجی آبادی اظهار کرد: شبکه فاضلاب مشهد تحت پمپاژ نیست و با شیب زمین حرکت می‌کند، بنابراین در مناطقی از حاشیه شهر که قابلیت آن وجود داشته، انجام شده است. به عنوان نمونه، شبکه فاضلاب را تا رسالت ۵۹ اجرا کرده ایم.

۷۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب اجرا نشده است

وی با اشاره به اینکه پنج تصفیه خانه فعال در مشهد وجود‌دارد، گفت: در مجموع برای شبکه فاضلاب مشهد ۴ هزارو ۳۰۰ کیلومتر فاضلاب نیاز است که ۳ هزارو ۶۰۰ کیلومتر آن اجرا شده است و حدود ۷۰۰ کیلومتر آن باقی مانده است.

حدود ۳۰۰ کیلومتر از این میزان باقی مانده به بعد از منطقه طبرسی شمالی ۱۳ و بعد از رسالت ۵۹ مربوط است. امکان انتقال فاضلاب این مناطق به هیچ کدام از تصفیه خانه‌های موجود نیست. حاجی آبادی اضافه کرد: زمینی برای احداث تصفیه خانه طبرسی شمالی تملک شده و مناقصه آن نیز برگزار شده است.

امیدواریم در سال آینده ساخت این تصفیه خانه شروع شود و هم زمان با آن، اجرای شبکه فاضلاب این مناطق را در دستورکار داریم. تا زمانی که این تصفیه خانه ساخته نشود، نمی‌توان کار را شروع کرد، زیرا در صورت اجرای طرح اگو، جایی وجود ندارد که فاضلاب را به آن منتقل کنیم. البته ساخت تصفیه خانه و اجرای شبکه هر دو زمان بر است.

سرنوشت فاضلاب مازادی که تصفیه نمی‌شود

وی اظهار کرد: نمی‌توان راهکاری موقت برای دفع فاضلاب اجرا کرد. راهکار فعلی همان چاه‌های جذبی است که اهالی حفر و از آن استفاده می‌کنند. می‌توان به صورت موقت تا رفع این ماجرا، فاضلاب را به کشف رود منتقل کرد، اما این معضل را دوچندان می‌کند.

اکنون نیز ۸۰ درصد شبکه فاضلاب را در مشهد اجرا کرده ایم، اما به این میزان نتوانستیم تصفیه خانه اجرا کنیم. اکنون فاضلاب مازاد داریم که تصفیه نمی‌شود و وارد کشف رود می‌شود.

حاجی آبادی تصریح کرد: تکمیل شبکه فاصلاب مشهد به ساخت تصفیه خانه منوط است، اما آن طور که پیش بینی می‌شود، این شبکه در سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->