آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟

اکتشافاتی که هیچ توضیحی برایشان نداریم

• ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
اکتشافاتی که هیچ توضیحی برایشان نداریم

به گزارش شهرآرانیوز؛ در میان اکتشافات مهم بشر که جهان را متحول ساختند، چندین اکتشاف عجیب نیز وجود دارند که هنوز هم توضیحی برای آن‌ها وجود ندارد. در حالی که برخی از اکتشافات عجیب کاملا علمی و به دردبخور هستند، در این میان اکتشافاتی هم هستند که آزاردهنده محسوب می‌شوند. تنها وجه مشترک آن‌ها علاوه بر کشف این است که توضیحی برای آن‌ها وجود ندارد. در این مطلب با چهار اکتشاف عجیب وغریب آشنا می‌شوید:

کشف پای انسان در دریای سالیش

از سال ۲۰۰۷ تا به امروز پای جداشده انسان در سواحل دریای سالیش در بریتیش کلمبیا، کانادا و واشینگتن ایالات متحده پیدا شده است. درباره این اکتشاف عجیب هم نظریه‌های متعددی ارائه شده است؛ اما به دلیل عوارض ناشی از تجزیه و جریان‌های اقیانوسی، شناسایی آن‌ها دشوار بوده است.

صدا‌های مرموز شهر تائوس

این صدای مرموز زمزمه که با نام «The Hum» نیز شناخته می‌شود، صدای یک زمزمه با فرکانس پایین است که از سوی همه تشخیص داده می‌شود. تاکنون توضیحات متعددی درباره این اکتشاف عجیب ارائه شده است؛ اما کارشناسان هنوز درباره اینکه دقیقا چه چیزی ممکن است باشد، صحبت نمی‌کنند.

ماده گمشده

ستاره‌ها تنها چیزی نیستند که ناپدید می‌شوند. مدت هاست که دانشمندان در تلاش هستند تا بفهمند که بیشتر ماده جهان کجا می‌رود. با توجه به مطالعات مربوط به گرانش و ساختار جهان، دانشمندان تنها ۵ درصد از آنچه را که واقعا باید در جهان وجود داشته باشد، کشف کرده اند. این بدان معناست که ۹۵ درصد از قسمت عمده جهان از بین رفته است. این ۹۵ درصد از دست رفته را ماده تاریک و انرژی تاریک تشکیل داده اند. آن‌ها را تاریک می‌نامند؛ زیرا تابش الکترومغناطیسی ساطع نمی‌کنند و به همین دلیل حتی با تلسکوپ‌های مادون قرمز نیز مشاهده نمی‌شوند. وجود آن‌ها فقط از طریق تأثیرات آن‌ها بر ماده مرئی استنباط شده است.

پرونده تمام شد (Tamam Shud)

در ۱ دسامبر ۱۹۴۸ جسد مردی ناشناس در ساحلی در نزدیکی آدلاید استرالیا پیدا شد. در جیب شلوار او یک تکه کاغذ وجود داشت که روی آن عبارت Tamam Shud نوشته شده بود که این عبارت در زبان فارسی به معنای تمام شده یا پایان یافته است. کمی بعد معلوم شد که این عبارت از روی نسخه‌ای از رباعیات عمر خیام که در ماشین نزدیک آن پیدا شده بود، پاره شده است. داخل کتاب یک کد و یک شماره تلفن بود. هیچ دولتی نتوانسته جسد را شناسایی کرده یا سرنخی پیدا کند، از این رو این پرونده به یکی از مرموز‌ترین راز‌های استرالیا تبدیل شد.