فرهاد مشیری، هنرمند سرشناس، درگذشت «پلنگ آناتولی» برای شبکه نمایش دوبله شد ادامه پخش «حسینیه تهران» در دهه دوم محرم + زمان پخش پخش فیلم «۱۴۰۸» هافستورم در تلویزیون از امشب (۲۷ تیر ۱۴۰۳) «پیر پسر» لیلا حاتمی و حامد بهداد در ایرلند برگزیده شد فراخوان جشنواره مشترک نقاشان ایران و روسیه اعلام شد معرفی کتاب | درباره کتاب «پنداشت تربیت» اثر جودیت ریچ هریس درباره نقش «جانی دپ» در فیلم «کارناوال در پایان روزها» نقاشی‌های خیره‌کننده از زندگی روزمره مردم در مقبره چینی + عکس پروژه مسکن هنرمندان چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟ وزیر ارشاد: حداکثر حمایت از هنرمندان ممنوع الکار انجام شده است | جایی که هنرمندان خطا کردند، هم حمایت کردیم توضیحات دبیر شورای صنفی نمایش درباره ابهامات آیین‌نامه اکران سال ۱۴۰۳ | از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن حق وتو غلبه بازار بر هنر، کتیبه نویسی را از عیار انداخته است رئالیتی شوی «شکارچی» از شبکه خانگی + جزئیات «زینب (س) اسیری رفت و ما بر جای بودیم» | کم‌توجهی به زنان کربلا و بانوان دفاع مقدس در ادبیات فارسی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره نانو و رسانه ۱۴۰۳+ جزئیات
سرخط خبرها

نگاهی به برنامه‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱

  • کد خبر: ۱۰۲۲۹۶
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
نگاهی به برنامه‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱
با نزدیک شدن به نوروز، خبر‌های گوناگونی از برنامه‌های در حال تولید تلویزیون منتشر شده که قرار است در آغاز سال جدید مهمان خانه‌ها شوند. علاوه بر سریال ها، مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی و سرگرمی در فهرست شبکه‌های سیما قرار گرفته است که در ادامه به مرور برخی از آن‌ها پرداخته ایم.

شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز - هرسال در ماه‌های منتهی به عید نوروز شبکه‌های سیما می‌کوشند تا فهرستی از برنامه‌های متنوع را آماده و در جدول پخش خود قرار دهند؛ فهرستی که بتواند آن‌ها را در رقابت نوروزی از دیگر شبکه‌ها پیش بیندازد و مخاطبان بیشتری را جذب کند. امسال نیز با نزدیک شدن به نوروز، خبر‌های گوناگونی از برنامه‌های در حال تولید تلویزیون منتشر شده که قرار است در آغاز سال جدید مهمان خانه‌ها شوند. علاوه بر سریال ها، مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی و سرگرمی در فهرست شبکه‌های سیما قرار گرفته است که در ادامه به مرور برخی از آن‌ها پرداخته ایم.

برنامه‌های شبکه یک و دو

از میان ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه یک می‌توان به پخش فصل دوم مستند مسابقه «بومگرد» با محوریت بومگردی و گردشگری اقتصادی اشاره کرد. تصویربرداری فصل دوم «بومگرد» در شهرستان میناب و بنادر جاسک و هرمز در استان هرمزگان انجام شده است و سه خانواده در قالب رقابتی جذاب بر اساس آیتم‌هایی متناسب با زیست بوم، در چند قسمت به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

نگاهی به برنامه‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱

برنامه تلویزیونی «تاک» با اجرای داریوش کاردان از ویژه برنامه‌های شبکه دو برای ایام نوروز است. محمود پاک نیت، اردشیر رستمی، سعید پیردوست، گلاره ناظمی و احسان روزبهانی تعدادی از مهمانان «تاک» هستند که در بخش اول برنامه روایت شکست‌ها و موفقیت‌ها و فرازونشیب زندگی شان را برای مخاطب بازگو خواهند کرد و در بخش دوم به سؤال‌های داریوش کاردان پاسخ خواهند گفت. این برنامه از ۲۹اسفند تا ۱۳فروردین پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

ویژه برنامه نوروزی «نارنج و ترنج» با اجرای منصور ضابطیان نیز در چهارده قسمت، هر شب ساعت۲۳ از شبکه دو روانه آنتن می‌شود. این برنامه گفت وگومحور با نگاهی ویژه به فرهنگ و ادبیات شامل بخش‌های گفت وگوی ویژه با هنرمندان، اجرای خوانندگان، شعرخوانی و… خواهد بود.

نگاهی به برنامه‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱

ویژه برنامه «عیدانه عمو پورنگ» با اجرای داریوش فرضیایی نیز از ۲۶اسفند روی آنتن شبکه دو خواهد رفت. این برنامه از ۲۶تا۲۸ اسفند از ساعت ۲۱تا۲۲ روانه آنتن می‌شود و ۲۹اسفند نیز پس از اذان ظهر تا لحظات تحویل سال همراه مخاطبان خواهد بود. در ویژه برنامه تحویل سال علاوه بر دعوت از مهمانانی از اقشار مختلف مردم در حرفه‌های گوناگون، بازیگران مجموعه «کلبه عموپورنگ» نیز حضور خواهند داشت.

بازگشت «عصر جدید»

نگاهی به برنامه‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱

مهم‌ترین برنامه نوروزی شبکه سه که بسیاری از مخاطبان منتظر پخشش بودند، سومین مجموعه از مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» است که هر روز پخش می‌شود. اجرای این برنامه بر عهده احسان علیخانی است و داوری آن را امین حیایی، کارن همایون فر، ژاله صامتی و مجید اسماعیلی برعهده خواهند داشت. فصل سوم برنامه «عصر جدید» که از عید نیمه شعبان مصادف با ۲۷اسفند روی آنتن می‌رود، به عنوان ویژه برنامه تحویل سال شبکه سه هم در نظر گرفته شده است. مجموعه جدید مستند مسابقه «خانه ما» نیز امسال از قاب شبکه سه روی آنتن می‌رود. برنامه «سمت خدا» مجموعه «زوجی نو»، «اعجوبه ها» و برنامه «ضیافت دوست» از دیگر ویژه برنامه‌های این شبکه برای ایام نوروز هستند.

شبکه پنج و پخش مسابقات

نگاهی به برنامه‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱

مسابقه تلویزیونی «کهکشان» با اجرای نیما فلاح به عنوان مسابقه‌ای در زمینه ارائه فناوری‌های نوین با به تصویرکشیدن سفینه فضایی ایرانی‌ها در سال ۱۴۲۵ و ارائه چالش‌های فیزیکی و ارتباطی مختلف، نوروز۱۴۰۱ هر شب از شبکه پنج پخش خواهد شد. در هر قسمت از این مسابقه تلویزیونی گروهی پنج نفره به کمک مجری برنامه می‌آیند و او را در رمزگشایی از یک نشانه یاری می‌کنند. فصل دوم مستند مسابقه «آشپزی با مامان» نیز نوروز۱۴۰۱ از شبکه پنج مهمان خانه‌ها می‌شود. در فصل جدید این مسابقه بازیگران و شخصیت‌های سینمایی، ورزشی و هنری به اتفاق مادرانشان یا در جایگاه مادر همراه فرزندان، در مسابقه شرکت می‌کنند.

پخش اثری از سینماگر مشهدی در شبکه افق

شبکه افق ویژه برنامه «سین هشتم» را با اجرای صابر خراسانی و حسین رفیعی به عنوان ویژه برنامه نوروزی خود در نظر گرفته است. این برنامه از ۲۵تا ۲۸ اسفند هر شب ساعت۲۱ به صورت زنده پخش می‌شود و روز ۲۹اسفند از ساعت۱۵ تا لحظه تحویل سال مهمان خانه‌ها خواهد بود. مستند مسابقه «تماس» به تهیه کنندگی حسن آخوندپور، سینماگر مشهدی، از دیگر ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه افق است. ضبط این مجموعه هم زمان در مشهد به کارگردانی اشکان ضیایی و مرتضی ملتجی و در تهران به کارگردانی صابر ا... دادیان ادامه دارد. شرکت کنندگان این رئالیتی شو در تماس‌های تلفنی هدایتگر برنامه با اجرای سیاوش طهمورث، با چالش‌ها و مأموریت‌های ویژه‌ای روبه رو می‌شوند.

«هاشور» برنامه ترکیبی طنز و سرگرمی شبکه افق است که مجموعه جدید آن در ایام نوروز پخش می‌شود. این برنامه با استفاده از نمایش طنز، گفتگو با سوژه‌ها و صاحب نظران، همچنین بهره گیری از آیتم‌های مختلف با مهمانان برنامه، از نگاهی متفاوت به مسائل و دغدغه‌های مردم می‌پردازد. مجموعه جدید مستند «نبرد برای زندگی» نیز دیگر ویژه برنامه‌های نوروزی شبکه افق است. این مجموعه درباره افرادی است که مشاغل سخت دارند و با درآمد کم در کشور‌های فقیر برای بقا تلاش می‌کنند.

«شهروند و مافیا» در شبکه سلامت

نگاهی به برنامه‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱

فصل چهاردهم مسابقه «شهروند و مافیا» با اجرای علیرام نورایی و تهیه‌کنندگی علیرضاسلطانی نیز از امشب ساعت۲۳ با حضور بانوان روی آنتن شبکه سلامت می‌رود. هشتاد شرکت کننده خانم در این فصل از «شهروند و مافیا» از بین هشتصد داوطلب حضور در برنامه انتخاب شده اند. این هشتصد نفر در دو مرحله مقدماتی حضور داشتند و بهترین‌ها به لیگ «شهروند و مافیا» راه پیدا کردند. فینال فینالیست‌های این دوره در ۱۳فروردین۱۴۰۱ از شبکه سلامت پخش خواهد شد.

نگاهی به برنامه‌های تلویزیون در نوروز ۱۴۰۱

فصل جدید مسابقه ادبی «قندپهلو» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر قمیشی نیز در سیزده قسمت هرشب ساعت۲۱:۳۰ از شبکه آموزش پخش می‌شود و تکرار آن ساعت۱۵ روز بعد پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. قرار است برگزیده‌های ۹فصل اخیر مسابقه ادبی «قندپهلو» در فصل جدید این برنامه، شرکت داشته باشند. از این رو هر شب شاهد حضور چهار شاعر طنزپرداز که در فصل‌های گذشته توانسته بودند به فینال «قندپهلو» راه پیدا کنند، خواهیم بود.

ویژه برنامه‌های شبکه نسیم

مجموعه جدید برنامه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری از شنبه ۲۸اسفند تا پایان نوروز هر شب ساعت۲۱ از شبکه نسیم مهمان خانه‌های مخاطبان خواهد بود. این برنامه با حضور چهره‌های محبوب شامل هنرمندان، بازیگران، خوانندگان، قهرمانان ورزشی و… تولید شده است که همراه هفت نفر از نزدیکان خود شامل اعضای خانواده، دوستان، همکاران و… به عنوان شرکت کننده در برنامه حضور یافته اند. سؤال‌ها در این فصل از حالت تخصصی خارج و در سطح اطلاعات عمومی جامعه طراحی شده است. همچنین بیشتر زمان برنامه در قسمت دایره و با هشت نفر شرکت کننده سپری خواهد شد و فقط یک نفر در قسمت ربات مسابقه را ادامه خواهد داد. مسابقه به صورت گروهی بوده و میهمان دعوت شده سرگروه تیم است.

سریال‌های تلویزیون

اولین تیزر فصل سوم سریال «زیرخاکی» با بازی پژمان جمشیدی

فصل سوم سریال «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان، در نوروز ۱۴۰۱ هرشب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک می‌رود. در فصل دوم «زیرخاکی» با اسیرشدن فریبرز و ناصری به دست نیرو‌های بعثی در جبهه به پایان رسید و مخاطبان در فصل جدید از ادامه ماجرا‌ها آگاه می‌شوند. در این سریال پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، ستاره پسیانی، هومن برق نورد و نسرین نصرتی به ایفای نقش می‌پردازند.

مجموعه تلویزیونی «خداداد» به کارگردانی علی غفاری هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه دو می‌رود. در این مجموعه رضا ناجی، پیام دهکردی، علی صبوری، سوسن پرور حضور دارند. «خانه پرتقالی ها» به کارگردانی علیرضا شاه رستم بیگ دیگر سریالی است که در ایام نوروز از شبکه دو پخش می‌شود. رضا فیاضی، شهین تسلیمی و بهراد خرازی از بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند. «خانه پرتقالی ها» فضایی فانتزی و کمدی دارد که سیزده قسمت آن در ایام نوروز ساعت۱۹:۳۰ و سیزده قسمت دیگر نیز در ایام ماه رمضان روی آنتن خواهد رفت.

ساعت پخش و تکرار سریال‌های نوروز ۱۴۰۱ اعلام شد

شبکه سه مجموعه ملودرام «نجلا ۲» به کارگردانی خیرا... تقیانی پور را از یکم فروردین هرشب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن می‌برد. پخش این مجموعه چهل قسمتی تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت. حسام منظور، محیا دهقانی، ملیکا شریفی نیا، سوگل طهماسبی، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی و آزیتا حاجیان از بازیگران این فیلم هستند. سریال «دردسر‌های شیرین» به کارگردانی سهیل موفق نیز در ایام نوروز ساعت ۲۳ از شبکه پنج پخش خواهد شد. این سریال روایت مشکلات یک زوج جوان با بازی پوریا پورسرخ و مریم مؤمن است.

سریال طنز «جناب عالی» به کارگردانی عادل تبریزی، سینماگر مشهدی، نیز از ٢٩اسفند هرشب ساعت٢٣ روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. از میان بازیگران این سریال می‌توان به امیرحسین رستمی، حسین سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، میرطاهر مظلومی و مهوش وقاری اشاره کرد. سروش طاهری، محمد الهی، امیر محاسبتی و کیوان صباغ از هنرمندان مشهدی نیز در سریال عادل تبریزی به ایفای نقش پرداخته اند.

ویژه برنامه‌های شبکه استانی

صداوسیمای مرکز خراسان رضوی با تدارک ویژه برنامه‌های جذاب، متنوع و بدیعی از جوار بارگاه ثامن الحجج (ع) با شعار «عیددرعید» به استقبال بهار می‌رود.

«بهار فیروزه ای» ویژه برنامه تحویل سال شبکه استانی است که در مدت ۲۴۰ دقیقه روی آنتن می‌رود. پخش این برنامه در ایام نوروز هم با هدف تقویت آداب و رسوم و سنت‌های نیک مرتبط با ایام نوروز، ایجاد فضایی شاد و تقویت امید به آینده و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی اقوام به صورت زنده و مستقیم ادامه خواهد داشت.

مجموعه «جدی نگیرید» نیز که با رویکرد طنز به مشکلات و مسائل روز جامعه می‌پردازد، ویژه نوروز۱۴۰۱ در مرکز خراسان رضوی تولید شده است و روی آنتن می‌رود.

«صبح خراسانی» دیگر برنامه شبکه استانی است که در قالب پانزده برنامه در صبحگاهان نوروز پخش خواهد شد. مجموعه ارتباطات زنده تلویزیونی از حرم مطهر رضوی در قالب بیست برنامه ۱۲۰ دقیقه‌ای هرشب روی آنتن خواهد رفت. برنامه «آبنبات چوبی» نیز که در ساختار عروسکی و ویژه کودکان تولید شده، از دیگر تدارکات شبکه استانی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->