جابه جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۴ درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری
سرخط خبرها

کلان‌پروژه «حق‌ تقدم عابر پیاده» ۶۰ درصد تصادفات جرحی در تقاطع‌های مشهد را کاهش داده است

  • کد خبر: ۱۰۴۰۸۹
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹
کلان‌پروژه «حق‌ تقدم عابر پیاده» ۶۰ درصد تصادفات جرحی در تقاطع‌های مشهد را کاهش داده است
اجرای کلان پروژه حق‌تقدم عابر پیاده با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، از دو سال گذشته ۶۰ درصدی تصادفات جرحی در تقاطع‌های هدف پروژه را کاهش داده است.

به گزارش شهرآرانیوز - مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد گفت: یکی از اقدامات ما در زمینه کاهش تصادفات، اجرای کلان پروژه حق‌تقدم عابر پیاده با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان است که از دو سال گذشته آغاز شده و نتیجه آن کاهش ۶۰ درصدی تصادفات جرحی در تقاطع‌های هدف پروژه است.

هادی عطارزاده‌ طوسی در گفتگو با برنامه زنده رادیویی «شهرما» اظهار کرد: در سازمان ترافیک با همکاری پلیس راهور، اورژانس و پزشکی قانونی هر ساله اطلاعات مربوط به تصادفات جمع‌آوری و با توجه به سامانه‌ای که در سازمان ایجاد شده و نرم افزاری که توسط توسط نیرو‌های بومی سازمان طراحی شده است، نسبت به ثبت اطلاعات، نقطه‌گذاری تصادفات، تحلیل تصادفات، شناسایی نقاط پرحادثه، برنامه‌ریزی و تعریف پروژه‌های ایمنی اقدام می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در شهر مشهد روند تصادفات طی سال‌های گذشته کاهش داشته به‌طوری که طی ۱۰ سال اخیر تصادفات منجر به فوت ۶ درصد و تصافات جرحی دو درصد کاهش داشته است که این روند کاهشی در نتیجه اقدامات شهرداری و پلیس در خصوص ایمنی شهر و ارتقا فرهنگ رانندگی در سطح شهر است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: طی دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونا شاهد کاهش میزان تردد در سطح شهر بودیم، اما در سال گذشته به‌دلیل بهبود شرایط ناگهان تردد‌ها افزایش پیدا کرد که این امر سبب افزایش میزان تصادفات فوتی و جرحی نسبت به سال ۹۹ شده است و امیدواریم همشهریان با رعایت قوانین و مقررات در سال جاری به کاهش تصادفات کمک کنند.

عطارزاده طوسی خاطرنشان کرد: عابرین پیاده با ۵۷ درصد فوتی و موتورسیکلت‌سواران با ۳۰ درصد فوتی دو کاربر آسیب‌پذیر در سطح شهر هستند که ۸۷ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات را شامل می‌شوند که برای این دو بخش اقدامات ویژه‌ای در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: یکی از کار‌های انجام شده در این زمینه، کلان پروژه حق‌تقدم عابر پیاده با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان است که از دو سال گذشته آغاز و نتیجه آن کاهش ۶۰ درصدی تصادفات جرحی در تقاطع‌های هدف پروژه است، همچنین مطالعات جامع ایمنی در سطح شهر مشهد انجام شده که این مطالعات به تصویب شورای همتای استان رسیده و مبنای طرح‌های اصلاح هندسی و ایمن‌سازی در سطح شهر است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری مشهد در خصوص جانمایی ایستگاه‌های اتوبوس، گفت: با همکاری سازمان اتوبوسرانی ایستگاه‌های اتوبوس که در حاشیه بزرگراه‌ها قرار دارند، شناسایی شده و در دستور کار اصلاح است، در سال گذشته نزدیک به بیست پل عابرپیاده در بزرگراه‌ها احداث شده و نیازمند ایجاد پل در ۵۰ نقطه شهر هستیم.

منبع: پایگاه اطلاع‌‍رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->