ناتینگ فون 3a لایت رونمایی شد + مشخصات و قیمت آمریکایی‌ها می‌خواهند دسترسی نوجوانان به هوش مصنوعی را ممنوع کنند اپل از چندسال دیگر دکمه‌های آیفون را کاملا متحول می‌کند مسیر نو در مهندسی؛ آغاز تحول هوشمند در ساخت‌وساز مشهد فناوری eSIM به‌زودی به‌صورت گسترده در کشور اجرا می‌شود نوجوان ۱۲ ساله کانادایی با همکاری ناسا دو سیارک جدید کشف کرد موسیقی خطر زوال عقل را در سالمندان تا ۳۹ درصد کاهش می‌دهد تعرفه‌ بسته‌های اینترنت تغییر می‌کند؟ بحران وجودی مشق شب در عصر هوش مصنوعی آیا گراکی‌پدیای ایلان ماسک یک کپی از ویکی‌پدیاست یا یک ارتقای بزرگ؟ افشای جزئیاتی جدید از باتری و نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد ۸ اولین ویدئو از گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ منتشر شد + فیلم راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ساعت اتمی کشور طی یک سال آینده آمار عجیب OpenAI از تعداد کاربرانی که با ChatGPT درباره خودکشی صحبت می‌کنند فرایند تأیید سن کاربران پلی استور در برخی مناطق آغاز شد پیام‌رسان ایتا از دسترس خارج شد (۵ آبان ۱۴۰۴) دانشمندان: احتمالا قارچ‌ها حافظه کامپیوترهای آینده باشند! تاریخ عرضه ناتینگ فون (3a) لایت مشخص شد + مشخصات و قیمت تصویب آیین‌نامه فضای مجازی خراسان رضوی با تأکید بر چابک‌سازی قوانین و ارتقای سواد دیجیتال دانشمندان روشی کاملاً جدید برای نگهداری مواد غذایی در یخچال اختراع کردند احتمال افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند، بعد از گران‌شدن چیپ‌های حافظه
سرخط خبرها

کمک موثر بازی های ویدئویی به کودکان و نوجوانان سرطانی + فیلم

  • کد خبر: ۱۰۷۳۱۱
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
کمک موثر بازی های ویدئویی به کودکان و نوجوانان سرطانی + فیلم
پژوهش‌های پزشکی جدید نشان می‌دهد بازی‌های ویدئویی می‌تواند به کودکانی که از سرطان رنج می‌برند در مدیریت درد ناشی از داروها و درمان کمک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، بین سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ میلادی گروهی از پزشکان متخصص سرطان در اسپانیا این پژوهش را در بخش اطفال بیمارستان لاپاز انجام دادند. آن‌ها می‌خواستند بدانند آیا بازی‌های کامپیوتری در تسکین درد ناشی از التهاب مخاط که نتیجه شیمیی‌درمانی و پرتو درمانی است تأثیر دارد یا نه؟

در این مطالعه پزشکان به ۲۰ کودک و نوجوان مبتلا به سرطان خون امکان پلی استیشن ویتا دادند و از آن‌ها خواستند به بازی بپردازند. آن‌ها پس از مدتی متوجه شدند مصرف مورفین در این کودکان ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد. بعلاوه درخواست دریافت بولوس که برای کاهش درد استفاده می‌شود نیز ۴۴ درصد کاهش داشت. بیماران این پژوهش بین ۴ تا ۱۷ سن داشتد و از التهاب مخاطی رنج می‌بردند و به همین خاطر نمی‌توانستند غذای جامد مصرف کنند و در برخی موارد اصلاً نمی‌توانستند غذا یا نوشیدنی مصرف کنند.

این کودکان به طور متوسط دو تا سه ساعت به بازی کامپیوتری مشغول شدند و در طول این مدت مجموعه‌ای از علایم فیزیکی آن‌ها اندازه‌گیری شد. بعلاوه، پس از ثبت میزان مورفین که به آن‌ها تزریق شد، پزشکان از بیماران جوان خواستند میزان و نوع درد خود را تخمین بزنند.

پژوهشگران همچنین متوجه شدند که اعصاب پاراسمپاتیک بدن بیمارانی که بازی کامپیوتری می‌کنند ۱۴ درصد بیشتر فعال بودند. اعصاب پاراسمپاتیک به نوعی در بدن حالت استراحتی ایجاد می‌کند که در درمان تأثیر مثبت دارد.

نتیجه این پژوهش در آغاز سال ۱۳۹۹ در مجله پژوهش‌های پزشکی اینترنتی منتشر شد. دکتر فرانسیسکو رینوسو باربرو مدیر بخش اطفال بیمارستان لاپاز در این باره توضیح می‌دهد: «آنچه در این مطالعه مشاهده می‌کنیم این است که وقتی کودکی مشغول بازی‌ و یا سرگرم است، میزان مصرف مورفین که برای کاهش درد لازم دارند، کاهش پیدا می‌کند. بعلاوه، از نظر روحی و روانی نیز در وضعیت بهتری است.»

اما پزشکان چطور به فکر چنین پژوهشی افتادند؟ نخستین کسی که به طور کاملاً اتفاقی متوجه تأثیر بازی کامپیوتری بر حالت روحی یک بیمار کوچک شد مونیکا استبان، مدیر یک شرکت مادریدی، بود. وی در سال ۲۰۱۰ به کودکی سرطانی یک بازی پلی استیشن هدیه داد و سریعا متوجه تأثیر مثبت بازی بر حال کودک شد. پس از مشاهده خوشحالی کودک، او موسسه‌ای به نام «خوئِگاتراپیان» تاسیس کرد که در حوزه جمع‌آوری و پخش بازی‌ در کشورهای مختلف به کودکان سرطانی فعالیت می‌کند.

این مؤسسه تا به حال هزاران دستگاه بازی کامپیوتری در اسپانیا، پرتغال، هندوراس و افغانستان توزیع کرده است. مونیکا استبان علاقه دارد فعالیت‌های مؤسسه را به سراسر جهان گسترش دهد.

منبع: عصر ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->