معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول
سرخط خبرها

هرگونه افزایش قیمت بدون تصویب ستاد تنظیم بازار ممنوع است

  • کد خبر: ۱۰۸۱۴۸
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۵
هرگونه افزایش قیمت بدون تصویب ستاد تنظیم بازار ممنوع است
اصلاح و متناسب سازی قیمت کالا‌های اساسی بنا به پیشنهاد سازمان حمایت و تصویب ستاد تنظیم بازار بوده و هرگونه افزایش قیمت بدون رعایت ضوابط و تصویب این ستاد ممنوع است.

به گزارش شهرآرانیوز، ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد همانگونه که صاحب نظران بار‌ها اعلام کرده اند، روش جاری تخصیص یارانه ارزی برای کالا‌های اساسی روشی غیر مؤثر و ناکارآمد بوده و اشکالات فراوانی از جمله، ایجاد فساد و رانت، افزایش واردات، کاهش و تضعیف تولید داخلی، توسعه قاچاق، رشد تورم، کسری بودجه و برداشت غیرمستقیم از سفره مردم را به همراه داشت. این سیاست نادرست باید در سال‌های گذشته اصلاح می‌شد که متأسفانه نشد، ولی امروز امکان استمرار ندارد و نیازمند علاج و اصلاح اساسی است، مضافا براساس جزء (۱) بند (ص) تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۱ مصوبات مجلس شورای اسلامی این اصلاح به عنوان یک وظیفه قانونی به دولت تکلیف شده است.

کلیات سیاست‌های مربوط به شرح زیر اعلام می‌گردد:

۱- یارانه ارز ترجیحی در مورد نان و دارو همچنان برقرار بوده و شامل کلیه افراد و اقشارجامعه خواهد بود.

۲- دولت به منظور حمایت از اقشار مختلف جامعه بسته حمایتی و کمک معیشتی ماهانه ۴۰۰ هزار تومان برای سه دهک درآمدی پایین و ۳۰۰ هزار تومان برای شش دهک بعدی تأمین و یارانه دوماه ابتدای اجرای طرح را به حساب سرپرستان خانوار واریز نموده که همزمان با اصلاح و متناسب سازی قیمت‌ها امکان برداشت یارانه ماه اول فراهم خواهد شد.

۳- ایجاد زیرساخت استفاده از کالا برگ الکترونیک بجای بسته حمایتی نقدی در دستور کار ستاد قرار دارد و با حصول نتیجه، بسته حمایتی دولت در قالب کالا برگ الکترونیک ارائه خواهد شد.

۴- برای ثبت درخواست‌های جدید شهروندان اعم از جاماندگان ثبت نام قبلی و موارد تغییر و اصلاح اطلاعات خانواره به زودی سامانه‌ای ویژه راه اندازی و اطلاع رسانی خواهد شد. ضمن اینکه یارانه افراد جدید مشمول طرح نیز به صورت کامل و از روز اول اجرای طرح محاسبه خواهد گردید.

۵- آن دسته از افرادی که در خصوص دهک بند‌های فعلی اعتراض دارند می‌توانند از هم اکنون درخواست خویش را از طریق سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https:/hemayat.mels.gov.ir ثبت نموده تا مورد بررسی قرار گیرد.

۶- اصلاح و متناسب سازی قیمت کالا‌های اساسی مشمول ارز ترجیحی بنا به پیشنهاد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار بوده و این قیمت‌ها از ناحیه اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوط به واحد‌های صنفی و تولیدی ابلاغ می‌شود، هرگونه افزایش قیمت بدون رعایت ضوابط و تصویب ستاد تنظیم بازار ممنوع است.

۷- نهاد‌های بازرسی و نظارتی ذیربط و سازمان تعزیرات حکومتی با بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود و نیرو‌های مردمی به صورت مستمر بر رعایت قیمت‌ها و جلوگیری از احتکار و گرانفروشی نظارت و با متخلفان به صورت قاطع و سریع برخورد خواهند نمود. شهروندان تخلفات واحد‌های صنفی را از طریق خطوط ارتباطی ۱۲۴ و ۱۳۵ به نهاد‌های مذکور اطلاع رسانی کنند.

۸- تمامی تصمیمات ستاد از طریق سخنگوی اقتصادی دولت و اطلاعیه‌های صادره به اطلاع عموم خواهد رسید.

هرگونه افزایش قیمت بدون تصویب ستاد تنظیم بازار ممنوع است

هرگونه افزایش قیمت بدون تصویب ستاد تنظیم بازار ممنوع است

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->