کسب برند «مشهد، شهر دوستدار آب» از سوی کمیته آب شناسی یونسکو اعمال نرخ کرایه ثابت برای ۳۲ خط تاکسی شهری در مشهد کاهش ۵۲ درصدی جا‌به‌جایی مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری در مشهد توزیع لاستیک های دولتی به رانندگان تاکسی در سال جاری ترکیب جدید کمیته‌های نظارتی پنج‌گانه شورای شهر مشهد مشخص شد تغییر ساعت فعالیت ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد از ۳۱ شهریور + جزئیات سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیاردتومانی مدیریت شهری مشهد در کشف‌رود | ۴۷۰ هکتار درختکاری تا پایان سال ۹۹ آذر ماه ۹۹؛ بهره برداری از نخستین هتل تراز معلولان کشور در مشهد ثبت ۱۸۴ هزار پلاک فرسوده در ۴۵۰۰ هکتار فضای ناکارآمد مشهد پیکر مرحوم شمقدری در بهشت رضای مشهد آرام گرفت مروری بر تاریخچه عیدگاه، زائرپذیرترین محله مشهد حمایت شورای شهر برای پیشبرد اهداف شهر هوشمند از شهرداری مشهد دیدار رهبر انقلاب با پیش‌کسوتان دفاع مقدس مشهد در ۳۱ شهریور | افتتاح گام اول باغ‌موزه دفاع‌مقدس شهر در هفته‌ جاری بیش از ۳۰۰۰ آویز و ۱۵۰۰ بیرق شهدا در مشهد نصب خواهد شد اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی باید براساس قانون اجرا و هزینه شود بسیج همگانی شهری علیه کرونا در مشهد
خبر ویژه

چرا چپ‌گرد شهید ناصری مهم است؟

  • کد خبر: ۱۰۸۴۹
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
چرا چپ‌گرد شهید ناصری مهم است؟
این تقاطع غیر همسطح در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد
«چنانچه سازه این پل از نوع بتنی ساخته می‌شد، دست‌کم ۲ ماه محدودیت ترافیکی و انسداد کامل بزرگراه به‌وجود می‌آمد، اما با توجه به وضعیت خاصی که این پروژه داشت، شهرداری با صرف هزینه بیشتر عرشه فلزی را انتخاب کرد که فقط ۴۰ ساعت زمان برد تا نصب شود.» این‌ها بخشی از صحبت‌های مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد درباره نحوه اجرای تقاطع غیرهم‌سطح شهید ناصری است. به گفته محمود ریحانی، سازه فلزی این پل با تفاوت قیمت ۱۲ میلیاردتومانی نه‌تن‌ها در زمان کمتری نصب شد، بلکه در مقاومت نیز امتیاز بالاتری نسبت به سازه بتنی دارد.
۲۱ خردادماه امسال مدیران‌شهری به بولوار شهید ناصری رفتند تا عملیات اجرایی این پل شروع شود. تابلو روزشمار برای تکمیل فرایند ساخت این پل که عدد ٢۴٠روز را نشان می‌داد، همان زمان روشن و قرار شد یک تقاطع غیرهم‌سطح، بولوار شهید کلانتری را به بولوار نماز وصل کند. این کار باعث می‌شود افرادی که قصد دارند از بولوار شهید کلانتری به بولوار نماز بروند، به جای اینکه از میدان جمهوری عبور کنند و برای استفاده از دوربرگردان، به حجم ترافیک این منطقه اضافه کنند، از تقاطع چپ‌گرد شهید ناصری تغییر مسیر دهند.
ریحانی، مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد، در گفتگو با شهرآرا درباره جزئیات پروژه اظهار کرد: طول عرشه ۲۶۰ متر و دارای ۶ دهنه است. ۲ ردیف صندوقه فلزی که وزنی ۱۳۰۰ تنی دارند نیز در این پروژه به کار رفته است. این تجهیزات در کارخانه تولید شده و کمترین زمان ممکن برای نصب آن صرف شده است.
او با بیان اینکه دهانه‌های این پل در عرض ۴۰ ساعت در بزرگراه کلانتری نصب شده است، افزود: این موضوع در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و با این حال پیش‌بینی مشاور برای نصب دهانه‌ها دست‌کم ۶ روز کاری بود.
ریحانی اضافه کرد: با همکاری و همت دست‌اندرکاران ازجمله سازمان ترافیک و پلیس راهور، موفق شدیم با حداقل زمان ممکن و کمترین ایجاد مزاحمت برای شهروندان، عرشه‌های فلزی را روی باند‌های اصلی نصب کنیم. در زمان کلنگ‌زنی این تقاطع، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، به اجرای هرچه سریع‌تر پروژه تأکید کرده و گفته بود: قرار است پروژه به‌صورت ٣شیفت کاری مراحل اجرایی را بگذراند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}