تشکیل کمیته ملی برای تأمین مالی پروژه‌های سرمایه گذاری در خراسان رضوی برنامه‌های دهه فجر بنیاد شهید خراسان رضوی بر معرفی ۷۲ شهید شاخص متمرکز است بارش‌های پراکنده نیمه جنوبی خراسان رضوی را فرا می‌گیرد «مهر فاطمی»؛ الگوی موفق وقف مشارکتی در مشهد فضاسازی شهر به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) پلمپ ۲۰ واحد صنفی با تکرار تخلف در مشهد شهروند خبرنگار/ دغدغه‌های مالی و یارانه آموزش زبان خارجی برای رانندگان تاکسی خطوط مبادی ورودی و اطراف حرم فردا اجتماع بزرگ فاطمیون در عرصه میدان شهدا برنامه‌های ارتش در چهل‌ویکمین فجر انقلاب اعزام ۵۲ گروه دانشجویی زائر اولی به مشهد بهره برداری از جلوخان و پیاده روسازی ضلع جنوبی بازار رضا (ع) تا پایان سال ۹۸ خیابان رجب زاده و چندین مشکل سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریالی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی منابع بودجه سال آینده شهرداری ۱۲ هزار و ۷۹۲ میلیارد تومان است تا کنون ۷۷ درصد بودجه سال جاری محقق شده است اصلاح، بستر کاشت گونه‌های فضای سبز تقدیم بودجه ۹۹ مدیریت شهری به شورای شهر مشهد حیدری: انتشار نادرست اخبار در فضای مجازی از مصادیق ضربه به انسجام ملی است شهروندخبرنگار/ کف پوش همه زمین‌های بازی پارکی کودکان در مشهد
خبر ویژه

چرا چپ‌گرد شهید ناصری مهم است؟

  • کد خبر: ۱۰۸۴۹
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
این تقاطع غیر همسطح در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد
«چنانچه سازه این پل از نوع بتنی ساخته می‌شد، دست‌کم ۲ ماه محدودیت ترافیکی و انسداد کامل بزرگراه به‌وجود می‌آمد، اما با توجه به وضعیت خاصی که این پروژه داشت، شهرداری با صرف هزینه بیشتر عرشه فلزی را انتخاب کرد که فقط ۴۰ ساعت زمان برد تا نصب شود.» این‌ها بخشی از صحبت‌های مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد درباره نحوه اجرای تقاطع غیرهم‌سطح شهید ناصری است. به گفته محمود ریحانی، سازه فلزی این پل با تفاوت قیمت ۱۲ میلیاردتومانی نه‌تن‌ها در زمان کمتری نصب شد، بلکه در مقاومت نیز امتیاز بالاتری نسبت به سازه بتنی دارد.
۲۱ خردادماه امسال مدیران‌شهری به بولوار شهید ناصری رفتند تا عملیات اجرایی این پل شروع شود. تابلو روزشمار برای تکمیل فرایند ساخت این پل که عدد ٢۴٠روز را نشان می‌داد، همان زمان روشن و قرار شد یک تقاطع غیرهم‌سطح، بولوار شهید کلانتری را به بولوار نماز وصل کند. این کار باعث می‌شود افرادی که قصد دارند از بولوار شهید کلانتری به بولوار نماز بروند، به جای اینکه از میدان جمهوری عبور کنند و برای استفاده از دوربرگردان، به حجم ترافیک این منطقه اضافه کنند، از تقاطع چپ‌گرد شهید ناصری تغییر مسیر دهند.
ریحانی، مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد، در گفتگو با شهرآرا درباره جزئیات پروژه اظهار کرد: طول عرشه ۲۶۰ متر و دارای ۶ دهنه است. ۲ ردیف صندوقه فلزی که وزنی ۱۳۰۰ تنی دارند نیز در این پروژه به کار رفته است. این تجهیزات در کارخانه تولید شده و کمترین زمان ممکن برای نصب آن صرف شده است.
او با بیان اینکه دهانه‌های این پل در عرض ۴۰ ساعت در بزرگراه کلانتری نصب شده است، افزود: این موضوع در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و با این حال پیش‌بینی مشاور برای نصب دهانه‌ها دست‌کم ۶ روز کاری بود.
ریحانی اضافه کرد: با همکاری و همت دست‌اندرکاران ازجمله سازمان ترافیک و پلیس راهور، موفق شدیم با حداقل زمان ممکن و کمترین ایجاد مزاحمت برای شهروندان، عرشه‌های فلزی را روی باند‌های اصلی نصب کنیم. در زمان کلنگ‌زنی این تقاطع، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، به اجرای هرچه سریع‌تر پروژه تأکید کرده و گفته بود: قرار است پروژه به‌صورت ٣شیفت کاری مراحل اجرایی را بگذراند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
سرخط خبرها
ورزش 13981109004016
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}