در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درخواست رسمی سوئد برای عضویت در ناتو

  • کد خبر: ۱۰۸۷۸۳
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
درخواست رسمی سوئد برای عضویت در ناتو
سوئد روز یکشنبه به طور رسمی خواستار عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حزب حاکم سوسیال دموکرات سوئد روز یکشنبه اعلام کرد که این کشور به طور رسمی تصمیم گرفته است که برای عضویت در ناتو درخواست بدهد.

چند ساعت پیش نیز رئیس‌جمهور و دولت فنلاند اعلام کردند که این کشور قصد دارد برای عضویت در ناتو درخواست دهد تا راه را برای گسترش ائتلاف نظامی ۳۰ کشور غربی در بحبوحه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین و در میانه هشدارهای مسکو، هموار کند.

«سائولی نینیستو» رئیس‌جمهور و «سانا مارین» نخست‌وزیر فنلاند،‌ در یک کنفرانس خبری مشترک در کاخ ریاست‌جمهوری هلسینکی ،‌این تصمیم را اعلام کردند. انتظار می‌رود پارلمان فنلاند در روزهای آینده این تصمیم را در اقدامی که بیشتر جنبه تشریفاتی خواهد  داشت، تایید کند. سپس درخواست رسمی عضویت فنلاند به مقر ناتو در بروکسل ارسال خواهد شد که به احتمال زیاد هفته آینده خواهد بود.

از سوی دیگر، معاون «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز (یکشنبه) گفت که این ائتلاف نظامی مطمئن است می‌تواند بر مخالفت‌های ترکیه غلبه کند و به سرعت فنلاند و سوئد را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزرای امور خارجه ۳۰ کشور عضو ناتو در حال برگزاری مذاکرات دو روزه آخر هفته (شنبه-یکشنبه) در برلین هستند که تمرکز آن بر درخواست عضویت دو کشور شمال اروپا است. درخواست رسمی آن‌ها برای پیوستن به ناتو ظرف چند روز آینده انتظار می‌رود. 

با این حال، روز شنبه «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه به طور غیرمنتظره‌ای مخالفت‌هایی را مطرح کرد و گفت «غیرقابل قبول» است که اعضای جدید احتمالی ناتو از «پ‌ک‌ک» حمایت کنند.

طبق این گزارش، هنوز مشخص نیست که آیا مذاکرات بین چاووش‌اوغلو و چند وزیر خارجه ناتو و همچنین همتایان فنلاندی و سوئدی آن‌ها پیشرفتی در حل و فصل این اختلاف داشته یا خیر.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->