شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم
سرخط خبرها

رونمایی از کتاب شاعر ایرانی در انتشارات افغانستانی

  • کد خبر: ۱۰۹۲۲۰
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
رونمایی از کتاب شاعر ایرانی در انتشارات افغانستانی
مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب شعر «درخت می شوم روزی» اثری از فهیمه دهقان شاعر ایرانی امروز چهارشنبه در غرفه انتشارات افغانستانی «آمو» در حاشیه نمایشگاه کتاب برگزار شد.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ رونمایی و جشن امضای کتاب‌ شعر «درخت می شوم روزی» با حضور علاقمندان به شعر و ادبیات کودکان برگزار شد‌.

«فهیمه دهقان» شاعر کتاب «درخت می شوم روزی» در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در مورد چرایی انتخاب ناشری افغانستانی برای کتابش گفت: سال‌های زیادی است که دوستان افغانستانی بسیاری دارم و البته همسرم هم افغانستانی هستند. به دلیل علاقه‌ای که به افغانستان و مردم آن دارم، همیشه دوست داشتم با آنها کار کنم، تصمیم گرفتم اولین مجموعه شعرم را در انتشارات آمو به چاپ برسانم و این باعث افتخار من است که تنها ایرانی هستم که در این انتشارات کتابش چاپ شده است.

رونمایی از کتاب شاعر ایرانی در انتشارات افغانستانی

بعضی‌ها وقتی می‌فهمند مردم افغانستان هم فارسی حرف می‌زنند شگفت زده می‌شوند

دهقان که خود این روزها در غرفه انتشارات آمو در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور دارد، در مورد استقبال مردم ایران و نظرات آنها در مورد ادبیات افغانستان گفت: برایم جالب بود که غرفه‌های افغانستان بازدیدکننده ایرانی زیادی دارد. اما متاسفانه برخی از بازدیدکنندگان شناخت کافی حتی نسبت به زبان مردم افغانستان ندارند و پس از اینکه به غرفه‌ ناشران افغانستانی مراجعه می‌کنند، متوجه می‌شوند که زبان بسیاری از مردم افغانستان فارسی و این موضوع آنها را شگفت زده می کند. اما به طور کلی اینکه میان مردم دو کشور آشنایی و دوستی ایجاد می‌شود از نکات مثبتی است که نباید از آن غافل شد.

این شاعر ایرانی مشکلات سیستم آموزشی در ایران را از دلایل عدم آگاهی کافی درباره کشورهای همسایه دانست و گفت: در مدارس، دانشگاه و جامعه مردم آموزش کافی ندیده‌اند و موضوع دیگر مطالعه پایین مردم باعث شده تا اطلاعات کمتری نسبت به کشور همسایه خود داشته باشند.

کتاب مجموعه شعر «درخت می شوم روزی» اثری از فهیمه دهقان حاصل گزیده شعرهایی است که او در سال های اخیر سروده است. این کتاب اولین دهقان است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۱ ازدیبهشت آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت در مصلی تهران ادامه خواهد داشت ناشران افغانستانی نیز در این نمایشگاه حضور پررنگی دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->