کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند سردار فدوی: عملیات وعده صادق، صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است آمریکا قانونی کردن شهرک سازی‌های اسرائیل را در کرانه باختری خطرناک خواند رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
سرخط خبرها

نبیه بری برای هفتمین بار رئیس پارلمان لبنان شد

  • کد خبر: ۱۱۰۸۱۲
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
نبیه بری برای هفتمین بار رئیس پارلمان لبنان شد
نبیه بری در جلسه رای گیری پارلمان با کسب ۶۵ رای برای هفتمین بار رئیس پارلمان لبنان شد.

به گزارش شهرآرانیوز، به‌نقل از رسانه‌های لبنان، اولین جلسه پارلمان جدید لبنان برگزار شد و طی آن نبیه‌بری با ۶۵ رأی بار دیگر به عنوان رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد.

روز گذشته منابع گزارش دادند که تعداد آرای «نبیه بری» رئیس پارلمان قبلی به عنوان تنها کاندیدای ریاست پارلمان لبنان به ۶۵ رأی رسیده است و به احتمال زیاد او در اولین جلسه پارلمان در سال ۲۰۲۲ به عنوان رئیس آن انتخاب خواهد شد.

نبیه بری از سیاستمداران لبنانی است که از سال ۱۹۸۴ تا کنون رهبری جنبش امل را در این کشور بر عهده دارد. وی همچنین از سال ۱۹۹۲ تاکنون ریاست پارلمان لبنان را عهده دار بوده است.

انتخابات پارلمانی لبنان ۲۵ اردیبهشت ماه (۱۵ ماه می) در فضایی آرام و دموکراتیک در داخل این کشور و بدون مشکل خاصی برگزار شد. میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی لبنان بیش از ۴۱ درصد اعلام شد.

بر اساس اعلام رهبران مقاومت در لبنان، ۷۷ نفر از نمایندگان جدید حامی گزینه مقاومت هستند. این در حالی است که سفارت‌های عربستان و آمریکا در لبنان، با صرف هزینه‌های هنگفت حامی کاندیدای مخالف مقاومت بودند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->