قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد
سرخط خبرها

ضرغامی: استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری مسابقات جام جهانی قطر در دستور کار دولت است

  • کد خبر: ۱۱۱۶۵۸
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
ضرغامی: استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری مسابقات جام جهانی قطر در دستور کار دولت است
وزیر گردشگری درباره اقدامات دولت برای استفاده از ظرفیت‌ها برای جام جهانی قطر گفت: با کمیته‌ای که تشکیل داده‌ایم سعی می‌کنیم وظایف خود را پیگیری کنیم تا گردشگری خود را ارتقاء دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: به‌دنبال گزارشی که از سفر دیروز از شهر‌های شمالی کشور به ویژه کلاردشت دادم، آقای رئیس‌جمهور دستوراتی صادر کردند که متاسفانه به‌علت کمبود اعتبارات تپه‌های باستانی که باید بعدا با اعتبارات مناسب مورد اکتشاف قرار گیرد، اما الان سالیان دراز است که مانده‌اند و مردم در زمینه عرصه آن منطقه تاریخی و حریم آن مشکل جدی دارند و اجازه فعالیت عادی خود را در آن مناطق که زمین خودشان است، ندارند و به لحاظ قوانین میراث باید از آن مناطق حفاظت شود.

وی افزود: دیروز مردم آنجا تجمعی داشتند و من هم با آن‌ها صحبت کردم و قرار شد که مطالبات آنان را به دولت منتقل کنم. در دولت هم تا حد زیادی تصویب شد که اگر قرار است آن منطقه در اختیار وزارت میراث باشد، ما اگر نمی‌توانیم زمین‌های مردم را بخریم، حداقل از زمین‌های مجاور که عمدتا در اختیار جنگل‌ها و مراتع است زمین معوض به مردم بدهیم که بروند کشاورزی و زندگی کنند و آنقدر به مردم ظلم نشود. الان من وزیر میراث فرهنگی به درستی برای حفظ میراث فرهنگی در جا‌هایی به مردم ظلم می‌کنم. این ظلم سالیان دراز است که انجام می‌شود و باید راه‌حل‌هایی برای آن پیدا شود.

وزیر گردشگری گفت: ما باید با رعایت تمامی قوانین میراث، به مشکلات مردم توجه کنیم. هرچند که تعابیر نادرستی از آن می‌شود و مثلاً در مورد پاسارگاد ما گفتیم که اصولاً بنایی بر چاه‌زدن در آنجا نداریم. این چاه‌ها از قدیم آنجا بوده است و کسی اعتراض هم نکرده است. ما آن چاه‌های موتور گازوئیلی را برقی می‌کنیم و وقتی این اتفاق افتاد محاسبه‌های لازم انجام می‌شود و هرکس به اندازه سهم خود از آب برداشت می‌کند. این کار هم برای میراث و هم برای کشاورزان خوب است. با وزارت نیرو هماهنگی می‌کنیم که این اتفاق رخ بدهد.

ضرغامی عنوان کرد: در این‌باره نیز سال‌هاست به مردم ظلم می‌شود و جنگل‌ها و مراتع زمین خداست و می‌تواند زمین معوض برای کشاورزان شود؛ من نمی‌دانم چرا عده‌ای نمی‌توانند زیر میز بزنند. قوانین را کنار بگذارید، زمین خدا آنجا هست و کشاورز هم پای‌کار است و سالیان دراز است او حسرت زمینش را می‌خورد، چون میراث فرهنگی می‌گوید باید اکتشاف شود، اما پول هم ندارد و الان کار مطالعاتی انجام می‌دهد و ممکن است ده سال بعد آنجا اکتشاف کند.

وی بیان کرد: رئیس‌جمهور از این طرح حمایت کرد و وزیر کشاورزی هم همراه بود و از نظر ما مسئله حل شده است و گروهی کارشناسی آن را پیگیری می‌کنند. با همکاری نهاد‌های مربوطه زمین‌های معوض به آنان داده می‌شود تا هم کشاورزی انجام شود و هم میراث به امور خود برسد.

وزیر گردشگری در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای آماده‌سازی جزایر کیش و قشم برای جام‌جهانی فوتبال در قطر، خاطر نشان کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری مسابقات جام جهانی در دستورکار دولت است. وظایف همه روشن است و وظیفه ما هم روشن است. ما با کمیته‌ای که تشکیل داده‌ایم سعی می‌کنیم وظایف خود را پیگیری کنیم تا گردشگری خود را ارتقاء دهیم. توریسم دریایی ما در جمهوری اسلامی صفر بوده، اما الان با همت صورت گرفته، وضعیت این امر دارد بهبود پیدا می‌کند.

ضرغامی ادامه داد: مصوبه‌ی اخیر دولت برای یارانه‌ای کردن سوخت شناور‌های تفریحی به خصوص کشتی‌های تفریحی بسیار مورد استقبال قرار گرفته و امیدوارم به گردشگری رونق بخشد که مسابقات جام‌جهانی موقعیت خوبی برای این امر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->