آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

مهرورزی به سبک امام مهربانی

  • کد خبر: ۱۱۱۹۹۰
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
مهرورزی به سبک امام مهربانی
حجت‌الاسلام محمد ربیعی - کارشناس دینی و مبلغ

زندگی ما همان گفتار، رفتار، برخورد‌ها و نشست و برخاست‌هایی است که از آن به نام فرهنگ یاد می‌کنند، فرهنگی که نیازمند اصالت است. این مهم وقتی نمود واقعی دارد که از محدوده فرهنگ دینی ما دور شود و از الگو‌های زندگی‌مان فاصله بگیرد. فرهنگ رضوی فضای کلی زندگی است که باید از همسایه دانا، مهربان و رئوف خود بیاموزیم و با بهره‌گیری از این معدن علم الهی، به رشد خانواده و جامعه کمک کنیم.

یکی از این آموزه‌ها رأفت، مهربانی و دلسوزی است، ویژگی مهمی که دین بدان معنا می‌شود و آن محبت است. نمونه‌های زیادی در سراسر زندگی امام مهربانی‌ها می‌توان یافت، کسی که بی دلیل مهربان است و همواره به این امر توصیه می‌کند. ایشان مهربانی با مردم را نیمی از عقل می‌داند.

حتی به گمانم اگر همین ویژگی خاص امام هشتم را داشته باشیم، زندگی‌مان از این رو به آن رو می‌شود.

دلسوزی و نازک‌دلی کار کمی نیست و حتما احساس خوشایندی در روح و جسم ما ایجاد خواهد کرد، سرمایه‌ای که بی شک سرزندگی را به ارمغان می‌آورد و نتیجه آن رهایی از سختی‌های شخصی و یخ‌زدگی‌های عاطفی است. از این رو، رأفت و مهربانی یک حس عاقلانه است که عاشقانه روی می‌دهد و بی هیچ مزد و منت و قضاوتی، هم درمانگر درد‌های دیگران است هم مشکلات خودمان را برطرف می‌کند.

با نگاه به رفتار امام مهربانی‌ها به‌خوبی در می‌یابیم که بسیار عاشقانه و با دلسوزی برای همه اقشار مردم و مذاهب مختلف این کار را می‌کرده و دست ایشان بر سر همگان بوده است.

در سایه مهربانی

امام رئوف ادب و احترام به دیگران را با بذل محبت و مهربانی دوست دارد و این مهم در همه ابعاد سیره امام رضا (ع) مشاهده می‌شود.

-- مهربانی هرگاه برخاسته از ایمان به خدا باشد ماندگارتر است.

-- مهربانی حد و مرز و زمان و مکان نمی‌شناسد.

-- مهربانی بسیار ساده است، به سادگی یک سلام و یک لبخند.

-- مهربانی با نزدیکان در دسترس‌تر و ارزشمندتر است.

-- مهربانی گاهی در یک مکالمه کوتاه تلفنی و یک احوالپرسی کوتاه هم معنی می‌شود.

-- مهربانی تقسیم شادی با دیگران است.

-- مهربانی شریک شدن در غم‌ها و سختی‌های دوستان است.

-- مهربانی را دریغ نکنیم.

-- مهربانی گاهی صبر و تحمل است.

-- از ته دل و خالصانه و بی‌منت مهربان باشیم.

-- مهربانی کردن زحمتی ندارد. خوب باشید و خسته نشوید!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->