برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت سری iPhone 16 احتمالا دکمه فیزیکی نخواهد داشت استرالیا: X باید فیلم حمله سیدنی را حذف کند |‌ ماسک: به آن‌ها ربطی ندارد تصویر واقعی Google Pixel 8a را ببینید کیف پول تلگرام برای کاربران ایرانی مسدود شد | آیا امکان برداشت پول وجود دارد؟ محققان توانسته‌اند برای اولین‌بار یک اتم را با اشعه ایکس بررسی کنند استقبال از Fallout 76 بیشتر شده است | وقتی سریال به کمک بازی می‌آید نسخه هواداری پرچمدار سامسونگ کی عرضه می‌شود؟ | علاقه‌مندان Galaxy S24 FE، همچنان منتظر هلند هم فیسبوک را کنار می‌گذارد؟
سرخط خبرها

شبکه ملی جایگزین اینترنت جهانی نخواهد شد

  • کد خبر: ۱۱۳۳۳
  • ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
شبکه ملی جایگزین اینترنت جهانی نخواهد شد
واکنش سخن‌گوی دولت درباره گمانه‌زنی‌های صورت‌گرفته مبنی‌بر احتمال قطع دائمی اینترنت
ابتدای هفته، حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان، با حضور در مجلس، بودجه سال آینده کشور را به نمایندگان مجلس ارائه کرد. روحانی هم‌زمان با ارائه بودجه سال‌۱۳۹۹، درباره اینترنت، شبکه ملی اطلاعات و بی‌نیاز شدن از خارج گفته بود: «قدرت پهن باند و شرایط ارتباطی ما نسبت‌به آغاز دولت یازدهم، بیست‌برابر شده است؛ بنابراین ما این روند را ادامه می‌دهیم و ان‌شاءا... بتوانیم شبکه ملی اطلاعات داخلی‌مان را آن‌چنان تقویت کنیم تا مردم بتوانند برای نیازمندی‌های خودشان، نیازی به خارج نداشته باشند. اخیرا هم مقام معظم رهبری، دستوری در این زمینه داده‌اند که در شورای عالی فضای مجازی آن را دنبال می‌کنیم. ان‌شاءا... مردم ما شرایط بهتری را لمس خواهند کرد.»
این اظهار‌نظر وقتی در‌کنار تجربه قطع اینترنت در آبان‌ماه قرار گرفت، باعث جرقه‌ای انفجاری در شبکه‌های اجتماعی مبنی‌بر احتمال جدی برای قطع اینترنت در آینده شد. با‌توجه‌به این حواشی، دیروز علی ربیعی، سخن‌گوی دولت، این گمانه‌زنی‌ها را بی‌اساس دانست و اعلام کرد که برداشت‌ها از آنچه روحانی درباره شبکه ملی اطلاعات و بی‌نیازی از خارج گفته، اشتباه بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، ربیعی اظهار کرد: من با آقایان فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، و دیگر اعضای دولت صحبت کردم. از این صحبت‌ها برداشت غلطی صورت گرفت. ما در کشور یک شبکه بیشتر نداریم و آن هم شبکه ملی است. در این شبکه ملی اینترنت هم هست. اینترنت از‌طریق این شبکه به مردم ارائه می‌شود. دولت به‌هیچ‌وجه نه الان و نه در آینده برنامه‌ای برای قطع دسترسی مردم به اینترنت ندارد. اصلا اینترنت مگر قطع‌شدنی است!
او همچنین اعلام کرده که آینده اقتصاد دنیا و اقتصاد دیجیتال، مبتنی‌بر اینترنت بوده و نگاه کاربردی ایران نیز در این‌میان «تکیه بر جوانان کشور» و «تسخیر بازار منطقه» است. با‌این‌حال ربیعی به ایجاد شبکه‌ای مستقل اشاره کرد و گفت: ما شبکه‌ای مستقل را دنبال می‌کنیم تا در زمانی حساس مانند تحریم آمریکا، بتواند مستقل عمل کند و برای مثال بانک‌ها از کار نیفتند و در شرایط بحران، بخشی از خدمات دولتی ادامه داشته باشد و نتوانند به‌عنوان سلاح تحریم از آن استفاده کنند.
سخن‌گوی دولت با اشاره به اینکه قرار نیست قطع اینترنت ابزاری برای هر واقعه‌ای باشد، بیان کرد: دولت مطالعه می‌کند که قطع اینترنت ابزاری برای هر واقعه‌ای نباشد. در پاسخ به اقدام آمریکا، دولت به‌دنبال توسعه زیرساخت‌هایی است که علاوه‌بر تضمین دسترسی مردم به اینترنت، در‌برابر تحریم‌های آمریکا، استقلال و پایداری داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->