خبر فوری
توییتر روی ویژگی جدید «یادداشت» برای پست‌کردن متن‌هایی با  ۲۵۰۰ کلمه کار می‌کند
توییتر در حال آزمایش یک ویژگی جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد در قسمت «یادداشت‌ها» تا ۲۵۰۰ کلمه به اشتراک بگذارند.

شهرآرانیوز - توئیتر اجازه نمی‌دهد پست‌هایی با بیش از ۲۸۰ کاراکتر پست کنید. اما تصمیم جدید توییتر برای اضافه‌کردن قسمت جدیدی با نام «یادداشت» به این دلیل است که کاربران از این پلتفرم برای ارسال تصاویر اعلان‌های طولانی‌تر و هدایت دنبال‌کنندگان به خبرنامه‌های خارجی استفاده نکنند.

هدف دیگر توئیتر از ویژگی جدیدش حفظ مخاطبان است. به این شکل خوانندگان می‌توانند با کلیک روی یک پیوند، تیتر را ببینند و به یادداشت طولانی‌تر دسترسی پیدا کنند.

این شرکت با اعلام خبر کار روی محصول جدیدش، «یادداشت» (Notes) گفته است:

«از اولین روزهای تأسیس شرکت، نویسندگان برای به اشتراک گذاشتن کارهای خود، جلب‌توجه، خوانده‌شدن و مکالمه به توییتر وابسته بودند. تقریبا هرچیزی به جز نوشته واقعی. هدف قابلیت جدید «یادداشت‌»، پر کردن خلأ این قسمت است.»

این اقدام بعد از اینکه توییتر در سال گذشته Revue، یک استارت‌آپ خبرنامه هلندی، را خرید، انجام گرفت. روز چهارشنبه، این شرکت اعلام کرد که Revue را برای کار روی محصول جدید «یادداشت» قرار داده است، که به نویسندگان اجازه می‌دهد گیف‌ها، عکس‌ها و سایر موارد را در مقاله‌های طولانی‌ای که می‌توان در توییتر و خارج از توییتر خواند، به کار برد.»

در قسمت «یادداشت» تونیتر کاربران می‌توانند نوشته‌هایشان را پس از انتشار ویرایش هم بکنند. هنگامی که این قابلیت در دسترس تمام کاربران قرار بگیرد، آن‌ها با فشردن دکمه جدید «Write» می‌توانند یادداشت‌های خود را بنویسند و به آن‌ها دسترسی داشته باشند. البته قبل از عرضه نهایی این ویژگی، آزمون‌هایی به مدت دو ماه در گروه کوچکی از نویسندگان کانادا، غنا، بریتانیا و ایالات متحده انجام می‌شود.

توییتر روی ویژگی جدید «یادداشت» برای پست‌کردن متن‌هایی با  ۲۵۰۰ کلمه کار می‌کند

توییتر با بخش جدید «یادداشت» محدودیت ۲۸۰ کارکتری این پلتفرم را برمی‌دارد

دکتر لورا توگود، کارشناس رسانه‌های اجتماعی، در گفتگو با بی‌بی‌سی درباره ویژگی جدید توئیتر گفته است:

این قابلیت گام مهمی برای توییتر است؛ زیرا افراد را تشویق می‌کند به‌جای پیوند دادن به وب‌سایت‌های دیگر، در خود پلتفرم توئیتر بمانند.

او به در ادامه گفته است: «توئیتر با این قابلیت می‌تواند با برخی از پلتفرم‌های وبلاگ‌نویسی محبوب رقابت کند و به‌طور بالقوه مخاطبان جدید و نوع متفاوتی از کاربران را جذب کند.»

در سال ۲۰۱۷، توییتر حداکثر تعداد کاراکتر برای توییت‌ها را از ۱۴۰ به ۲۸۰ افزایش داد.

خبرهای تصاحب توئیتر توسط ایلان ماسک سوالات زیادی را برای کاربران به وجود آورده است. این شرکت در ماه آوریل اعلام کرد که در حال کار روی دکمه ویرایش است؛ تنها چند روز بعد از اینکه ایلان ماسک - که خواستار چنین ویژگی‌ای بود - فاش کرد که سهام بزرگی از این شرکت را خریده است؛ اما توییتر گفت این اتفاق‌ها ربطی به هم ندارند.

هنوز مشخص نیست توییتر ویژگی‌های جدید را برای سودآوری امتحان می‌کند یا واقعا تلاش می‌کند پلت‌فرمش را توسعه دهد.

دکتر نیکی آشر، استاد روزنامه نگاری دانشگاه ایلینویز، به بی‌بی‌سی گفته است:

«در مورد ویژگی جدید توئیتر، یکی از چیز‌هایی که می‌دانیم این است که مردم دوست ندارند متن‌های طولانی آنلاین را بخوانند؛ بنابراین آیا دادن ۲۵۰۰ کاراکتر برای نوشتن یادداشت در نهایت باعث ایجاد تفاوت در کیفیت حوزه عمومی دیجیتال می‌شود؟ به نظرم بعید است. اما آیا این ویژگی آماده‌کردن مخاطبان برای برخی تغییرات عمده‌تر است؟ قطعا همین‌طور است.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}