دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

ساخت ۱۴ بوستان ویژه بانوان در دستور کار مدیریت شهری مشهد

  • کد خبر: ۱۱۴۴۰۰
  • ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
ساخت ۱۴ بوستان ویژه بانوان در دستور کار مدیریت شهری مشهد
۷ بوستان بالای ۵ هکتار در مشهد تا پایان سال به فضای اختصاصی برای بانوان مجهز می‌شوند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ کمبود فضا‌های تفریحی و ورزشی برای بانوان در شهر مشهد موضوعی است که بیشتر کارشناسان و مدیران شهری مدت هاست آن را مطرح یا تأیید کرده اند، ولی قدم مثبت و چشم گیری برای جبران این کمبود در سال‌های گذشته برداشته نشده است. با این همه از دی ماه سال ۱۴۰۰ اقداماتی برای افزایش سهم بانوان شهر مشهد از فضا‌های تفریحی انجام شد.

چندی پیش شهردار مشهد پس از بازدید صبحگاهی از بوستان بانوان پارک ملت، از کمیسیون ورزش و کمیسیون بانوان شورای شهر درخواست کرد تا یک بسته اجرایی برای افزایش فضا‌های تفریحی و فرهنگی ورزشی اختصاصی بانوان تهیه و تصویب کند و پیشنهاد احداث پارک بانوان در بوستان‌های بالای پنج هکتار را مطرح کرد؛ پیشنهادی که به سرعت و با تلاش‌های کمیسیون بانوان و خدمات شهری تصویب و در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری هم برای احداث ۹ پارک ویژه بانوان اعتبار لازم پیش بینی شد و حالا آن طور که معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفته است، تا پایان سال هفت پارک ویژه بانوان در مشهد احداث می‌شود و رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد هم از آغاز مطالعات امکان سنجی ساخت بوستان بانوان در بیش از ششصد پارک شهر خبر داده است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا بیان کرد: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر، باید در بوستان‌های بیش از پنج هکتار در مشهد، فضایی ویژه بانوان ساخته شود، گفت: پیرو سیاست‌های شورای اسلامی شهر در حوزه بانوان و خانواده و قول همکاری شهردار مشهدمقدس، ساخت چهارده بوستان تخصصی موضوعی ویژه بانوان در دستورکار قرار گرفته است و «شهربانو» به‌عنوان اولین بوستان تخصصی موضوعی ساخته خواهد شد.

فاطمه سلیمی افزود: پس از بازگشایی و الحاق زمین‌های پادگان لشکر پیروز۷۷ ارتش، بخشی از فضای سبز موجود در پادگان به نام «جهان‌شهر» نام‌گذاری شد و بوستان «شهربانو» در دل بوستان بزرگ جنگلی «جهان‌شهر» ایجاد می‌شود. وی با اشاره به اینکه شهرداری برای تهیه طرح بوستان‌های بانوان مشاور انتخاب کرده است، ادامه داد: مطالعات آغاز شده و اعتبار و بودجه هم برای این کار به تصویب رسیده و شهرداری برای یکپارچه‌سازی برنامه‌ریزی ایجاد بوستان‌های تخصصی موضوعی بانوان مشاور جامعی انتخاب کرده است.

این مشاور در حال بررسی و کار درباره ۶۸۸ بوستان موجود در شهر است تا ببینیم در کدام‌یک از این بوستان‌ها ظرفیت لازم برای ایجاد بوستان بانوان وجود دارد. همچنین مشاور شهرداری، موضوع اختصاص و ساخت بوستان بانوان در فضا‌های سبز جدید را بررسی می‌کند تا در صورت وجود این ظرفیت، از آن هم بتوانیم استفاده کنیم. عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: مقرر شد تا شهرداری در هفته‌های آینده در نشست کمیسیون بانوان و خانواده مشترک با دیگر کمیسیون‌های مرتبط، گزارش آخرین اقداماتش را در این‌باره به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

وی در ادامه و با تأکید بر رویکرد شورای اسلامی شهر در ساخت بوستان‌های ویژه بانوان گفت: نگاه ما به بوستان بانوان این نیست که فقط دیواری کشیده شود و فضای سبزی جداگانه برای بانوان داشته باشیم. ما از شهرداری خواستیم تا در مطالعاتش برای بوستان‌های بانوان، سرانه‌های ورزشی، آموزشی، فرهنگی و اشتغال و کارآفرینی و فضا‌های مادر و کودکی را پیش‌بینی کند و کمبود آن‌ها در شهر را در بوستان‌های بانوان تا حدودی جبران کند. این مسائل جزو الزامات و شاخص‌های مدنظر بوستان‌های بانوان است که شورای اسلامی شهر به شهرداری ارائه کرده است و باید در مطالعات وجود داشته باشد.

سلیمی افزود: رویکرد ما در بوستان‌های بانوان این است که پاسخگوی نیاز‌های بانوان به‌عنوان محور اصلی آرامش خانواده‌ها در شهر باشد و امیدواریم که معاونت خدمات‌شهری شهرداری با استفاده از نظر مشاوران برنامه جامع و خوبی برای بوستان‌های بانوان در شهر مشهد ارائه کند. زیرا قرار نیست فقط شاهد یک فضای سبز جداشده در بوستان‌ها باشیم.

۵۵ هکتار فضای اختصاصی بانوان در شهر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد نیز با اشاره به ایجاد و بهره برداری از دوازده بوستان یا فضای اختصاصی ویژه بانوان در شهر مشهد گفت: هم اکنون بیش از ۵۵ هکتار فضای اختصاصی برای بانوان در مشهد داریم که شامل بوستان حجاب در منطقه ۲، بوستان بهار در منطقه ۳، بوستان‌های بهشت و ارم در منطقه۴، بوستان وحدت در منطقه ۵، بوستان‌های رجا و امید در منطقه ۶، بوستان‌های نصرت، طرق و ریحانه در منطقه ۷، بوستان‌های ملت و مادر و کودک در منطقه ۱۱ است.

به گفته علی نجفی باتوجه به ضرورت تخصیص فضا‌های اختصاصی بیشتر به بانوان از ابتدای امسال نیز احداث هفت بوستان جدید یا فضای اختصاصی ویژه بانوان در دستور کار قرار گرفته است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به بهره برداری برسد. وی ادامه داد: فضا‌ها شامل فضای اختصاصی بانوان پردیس، فضای اختصاصی بانوان بوستان بسیج، بوستان بانوان طرق، بوستان بانوان وکیل آباد، بوستان بانوان کوهسنگی، بوستان بانوان شاهد و بوستان بانوان چهل بازه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->