بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) بازرسی از ۳۴۷ داروخانه‌ در سطح شهر مشهد| با افراد متخلف برخورد می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) جمع‌آوری مواد غذایی فاسد و پلمب مراکز توزیع مواد غذایی در قوچان (۸ فروردین ۱۴۰۳) کشف اموال مسروقه ۱۰ میلیاردی در شیروان| سارق دستگیر شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری سارقان سیم و کابل برق در میانه (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش ۳ برابری میزان مراجعه به مراکز منتخب کرونا

  • کد خبر: ۱۱۶۹۸۸
  • ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
افزایش ۳ برابری میزان مراجعه به مراکز منتخب کرونا
مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعات به مراکز منتخب کرونا به نسبت هفته‌های اخیر رشدی 3 برابری داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر محمدحسن درخشان در این باره اظهار کرد: در حال حاضر ۴۲ مرکز خدمات جامع سلامت منتخب و درمانگاه دولتی و خصوصی برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا فعال است که از این تعداد ۲۴ مرکز آن در مشهد و سایر مراکز نیز در شهرستان‌های حوزه تحت پوشش این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: در صورت نیاز ساعت فعالیت مراکز فعلی به ۲ شیفت و ۳ شیفت افزایش می‌یابد و چنانچه افزایش ساعت هم پاسخگوی تعداد مراجعین سرپایی نبود در جهت افزایش مراکز فعال دولتی و خصوصی منتخب کووید اقدام می‌شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه میزان مراجعه به مراکز منتخب کرونا به نسبت هفته‌های اخیر ۳ برابر شده است، خاطرنشان کرد: همچنین موارد مثبت هم در شهر‌های مختلف بین ۱۰ تا ۵۰ درصد رسیده که میانگین آن ۳۰ درصد بوده است؛ همچنین در میان موارد مراجعه‌کننده به مراکز منتخب کرونا و نیز موارد مثبت کووید از تمامی گروه‌های سنی هستند.

دکتر درخشان با تآکید بر اینکه بهترین کار در شرایط فعلی دریافت دُز جدید واکسن کرونا است، گفت: از تمامی افراد بالای ۱۸ سال می‌خواهیم که جهت دوری از بیماری کرونا دُز چهارم را دریافت کنند، ضمن اینکه برای افراد ۱۲ تا ۱۷ سال هم اعلام شده که تنها موارد دارای نقص ایمنی و شرایط خاص دُز سوم را دریافت کنند و دریافت این دُز برای همه افراد در این گروه سنی ضرورت ندارد.

وی افزود: با توجه به کاهش رنگ آبی و افزایش رنگ زرد در خراسان رضوی و نیز وجود رنگ‌های نارنجی و قرمز در شهر‌های استان نیازمند رعایت بیشتر نکات بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک هستیم، ضمن اینکه از برگزاری محافل‌و مراسم‌های جشن و شادی باید خودداری شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که از اول تیر ماه امسال شاهد افزایش آمار‌های کرونایی هستیم، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم که گرفتار این ویروس منحوس نشویم باید ضمن دوری از تجمعات و استفاده از ماسک، در خصوص دریافت دُز جدید واکسن کرونا اقدام کرده و در کنار آن نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی را داشته باشیم.

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->