گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات مشخص شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) سفیر ایران با مقام سعودی در مورد ۲ حاجی بازداشتی رایزنی کرد نامه جوانان بلژیکی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۴ هزار تن برای درمان باید از غزه خارج شوند واکنش کره شمالی به لاف‌ دوستی ترامپ؛ کیم اهمیتی نمی‌دهد سخنگوی کرملین: مسکو به بهبود روابط ترکیه و سوریه علاقه‌مند است با حضور وزیر کشور ستاد اربعین در عراق برگزار شد جنبش جهاد اسلامی فلسطین: با هرگونه فرمولی که اسرائیل را به رسمیت بشناسد مخالفیم اعتراف یک رسانه آمریکایی به موفقیت حوثی‌ها در اخلال کشتیرانی اسرائیل در دریای سرخ حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک ون در لبنان (۲ مرداد ۱۴۰۳) کابینه دولت چهاردهم؛ نامزدهای پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معرفی شدند ارائه گزارش وزرای دولت سیزدهم در دیدار با رئیس جمهور منتخب روزنامه هاآرتص: نتانیاهو از یمنی‌ها می‌ترسد پزشکیان: رضایت مردم شاخص مدیریت ماست معاون وزیر امور خارجه روسیه: مقدمات امضای توافق جامع شراکت راهبردی با تهران تکمیل شده است آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال ایران | تفهیم اتهام وزیر سابق جهاد کشاورزی در پرونده چای دبش تل‌آویو: در صورت توافق ظرف ۶ هفته از غزه خارج می‌شویم آغاز عملیات بازآماد ناوشکن «سهند» در بندرعباس + ویدئو کمال خرازی: نگاه پزشکیان به سیاست خارجی مثبت است ارتش جمهوری اسلامی: ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرقی با دیوار چهارمتری محصور شد
سرخط خبرها

نماینده روسیه در وین: تهران مدت‌هاست که غنی‌سازی ۶۰ درصدی انجام می‌دهد

  • کد خبر: ۱۱۷۵۵۱
  • ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
نماینده روسیه در وین: تهران مدت‌هاست که غنی‌سازی ۶۰ درصدی انجام می‌دهد
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش نوشت: ایران مدت‌هاست در پاسخ به سیاست فشار حداکثری که توسط ترامپ آغاز و توسط بایدن ادامه یافت، اورانیوم را تا ۶۰ درصد غنی‌سازی می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری به جنجال برخی رسانه‌ها درباره پیشرفت‌های هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «برای اینکه دقیق باشیم، ایران مدت‌هاست در پاسخ به سیاست فشار حداکثری که توسط ترامپ آغاز و توسط بایدن ادامه یافت، اورانیوم را تا ۶۰ درصد غنی‌سازی می‌کند».

اولیانوف در ادامه تاکید کرد: «اما عالی‌ترین مقام‌های ایران مدت‌ها پیش، به صراحت اعلام کرده‌اند که تهران تولید سلاح هسته‌ای را رد می‌کند».

جنجال رسانه‌ها علیه ایران پس از آن آغاز شد که «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی روز گذشته در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که «گفت‌وگوی مستقیم با واشنگتن با توجه به دیوار ضخیم بی اعتمادی و سیاست‌های آمریکا سخت است. برکسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم، اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم. فقط در عرض چند روز غنی‌سازی اورانیوم را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم و به راحتی می‌توانیم آن را تا ۹۰ درصد برسانیم».

جمهوری اسلامی ایران بار‌ها اعلام کرده است که هیچ قصدی برای تولید سلاح هسته‌ای ندارد و تولید تسلیحات کشتار جمعی در دکترین این کشور قرار ندارد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->