برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

بررسی پرداخت تسهیلات به خودروسازان در مجلس

  • کد خبر: ۱۱۷۹۷
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
بررسی پرداخت تسهیلات به خودروسازان در مجلس
عضو کمیسیون صنایع مجلس با تشریح جزئیات جلسه با وزیر صنعت و مدیران خودروساز، از طرح موضوع اعطای تسهیلات به خودروسازان در این جلسه خبر داد و گفت: جمع‌بندی این مسئله در کمیته‌ای ویژه انجام خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیدرضا فولادگر در مورد جلسه اخیر کمیسیون صنایع با وزیر صنعت و مدیران خودروساز، اظهار داشت: در این جلسه بحث‌هایی در ارتباط با بسته حمایتی از صنعت خودرو و قطعه‌سازی مطرح و مقرر شد این موضوع به منظور حل مشکل نقدینگی صنعت خودرو و قطعه سازی در یک کارگروه ویژه مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن در کمیسیون صنایع مطرح شود تا به جمع‌بندی نهایی برسیم.

وی توضیح داد: سال گذشته پرداخت تسهیلات به صنعت خودرو مصوب شد که به دو شکل ریالی و ارزی مطرح شد اما فقط بخشی از آن مصوبه عملی شد که در پرداخت بدهی قطعه‌سازان به خودروسازان و بهبود وضع تولید مؤثر بود.

فولادگر ادامه داد: در حال حاضر نیز این بحث مطرح است که مصوبه قبلی دوباره برای صنعت خودرو و قطعه‌سازی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبه قبلی مربوط به پرداخت تسهیلات اواخر سال گذشته اجرایی شد، گفت: بحث‌های فعلی نیز به ادامه اجرای همان مصوبه مربوط می‌شود که البته باید در مورد تاریخ اجرای آن بررسی شود، زیرا مصوبه قبلی منقضی شده است.

* دیدگاه‌های مطرح در مورد حمایت از صنعت خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه با بیان اینکه حمایت از صنعت خودروسازی باید طوری باشد که باعث رونق در این صنعت شود، افزود: البته در این زمینه موضوع کیفیت و اصلاح ساختار خودروسازی‌ها را نیز باید مورد بررسی قرار دهیم، نه اینکه این دو موضوع را به صورت جداگانه از هم ببینیم.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند موضوع حمایت از خودروسازی و ارتقاء کیفیت این صنعت ارتباطی به یکدیگر ندارد،‌گفت: طبق یک دیدگاه نباید به صنعت خودروسازی کمک کنیم تا خودش جلو رود، حتی اگر تعطیل شود بهتر است تا از آن صنعت حمایت شود. یک دیدگاه دیگر نیز این است که باید از صنعت خودروسازی حمایت شود که از نظر من هیچ یک از این دو دیدگاه درست نیست بلکه علاوه بر افزایش کیفیت و رقابت پذیری صنعت خودرو باید در زمینه اصلاح قیمت و ساختار خودروسازان نیز اقدام شود. در عین حال باید تا حدی که امکان دارد از این صنعت حمایت شود تا تعطیل نشود.

* به گفته وزیر صنعت، افزایش قیمت خودرو در بازار به دلیل رشد نرخ ارز است

وی همچنین در مورد طرح موضوع افزایش قیمت خودرو در جلسه کمیسیون صنایع با وزیر صنعت نیز گفت: این موضوع در حاشیه جلسه مطرح شد که وزیر صنعت معتقد بود قیمت کارخانه‌ای خودروها افزایش نداشته اما قیمت خودرو در بازار به دلیل شرایط اقتصادی جامعه و رشد نرخ ارز، افزایش داشته است.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->