اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

اولویت حوزه پسماند، راه‌اندازی زباله‌سوز، نیروگاه بیوگاز و افزایش مشترکان سی‌مپ در مشهد باشد

  • کد خبر: ۱۱۸۰۲۱
  • ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
اولویت حوزه پسماند، راه‌اندازی زباله‌سوز، نیروگاه بیوگاز و افزایش مشترکان سی‌مپ در مشهد باشد
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در سطح ملی نیز سازمان پسماند شهرداری مشهد طی چند سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده و در هر شهری که حضور پیداکرده‌ایم حوزه پسماند مشهد زبانزد و الگو بوده است

به گزارش شهرآرانیوز، حسین کریم دادی، در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند که با حضور معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار برگزار شد با تقدیر از تلاش‌های "ابوالفضل کریمیان" افزود: شاهد فعالیت‌های خوبی در مدت مسئولیت ایشان در سازمان بوده‌ایم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: انتظار داریم راه‌اندازی زباله‌سوز، نیروگاه بیوگاز و افزایش مشترکان"سی‌مپ" جزو اولویت‌های حوزه پسماند قرار گیرد و به‌صورت جدی پیگیری شود.


وی به انتخاب " مسعود رضوی" به‌عنوان سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد اشاره و اظهار کرد: انتخاب مدیر از بدنه مزیت‌های زیادی دارد که یکی از این مزیت‌ها آشنایی مدیر با فعالیت‌ها و شناخت نقاط قوت و ضعف یک سازمان است که می‌تواند به موفقیت مدیر و آن سازمان یا مجموعه کمک کند.


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در حوزه مدیریت پسماند در بحث روابط بین‌الملل کار‌هایی خوبی طی مدت مسئولیت آقای کریمیان انجام‌شده که آقای رضوی باید این روابط را باقوت بیشتری ادامه دهند، زیرا اعتماد جهانی به‌راحتی به دست نیامده و تلاش‌های زیادی برای برقراری این ارتباطات انجام‌شده است.


کریمدادی ادامه داد: در سطح ملی نیز سازمان پسماند شهرداری مشهد طی چند سال گذشته اقدامات خوبی انجام داده و در هر شهری که حضور پیداکرده‌ایم حوزه پسماند مشهد زبانزد و الگو بوده است که دراین راستا یکی از اقدامات قابل‌توجهی که اکنون سازمان پسماند انجام می‌دهد صدور تجربیات به سایر شهر‌های کشوراست.

وی اضافه کرد: انتظار بعدی ما بحث استفاده از زباله‌سوز در حوزه پسماند مشهداست که باید به‌صورت جدی پیگیری شود.


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به اینکه نکته دیگر که در حوزه مدیریت پسماند مهم است نیروگاه‌های بیوگاز است، اظهار کرد: دراین خصوص شورای شهر مصوبه‌ای دارد که باید نسبت به اجرایی کردن و راه‌اندازی نیروگاه بیوگاز در سایت میامی اقدام جدی انجام شود.


کریمدادی افزود: بحث تفکیک خاک و نخاله نیز از اهمیت بسیار زیادی در حوزه مدیریت پسماند برخوردار است که دراین حوزه می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کرد و شورای شهر نیز دراین مسیر کمک خواهد کرد.


وی ادامه داد: طرح جامعه مدیریت پسماند مشهد نیز یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد تاکنون بحث تفکیک زباله از مبدأ و جمع‌آوری آن از طریق نرم‌افزار"سی‌مپ" اجرایی شده، این نرم‌افزار در ابتدا ۳۰ هزار مشترک داشت که روزانه ۱۰ تن زباله خشک را جمع‌آوری می‌کرد، اما طی یازده ماه گذشته این رقم به ۱۶۰ هزار مشترک افزایش پیداکرده است که روزانه حدود ۲۵ تن زباله خشک جمع‌آوری می‌کند.
مشترکان سی‌مپ به ۶۰۰ هزار نفر افزایش می‌یابد


رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد افزود: تقویت این سیستم ازاین‌جهت اهمیت دارد که هرچه میزان تفکیک زباله از مبدأ افزایش پیدا کند میزان زباله گردی کاهش خواهد داشت لذا انتظار داریم ظرف مدت‌زمان مشخصی مشترکان "سی‌مپ" به ۶۰۰ هزار مشترک افزایش پیدا کند.

ابوالفضل کریمیان، مدیرعامل سابق سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز در ادامه این مراسم بابیان اینکه در بیش از چهار سال که این وظیفه بر عهده بنده بود هیچ نیرویی به این سازمان اضافه نشد اظهار کرد: دراین مدت بودجه سازمان از ۷۸ به ۳۸۷ میلیارد و بودجه عمرانی از ۱۰ به ۷۸ میلیارد افزایش و ساختار سازمانی هم از تقریباً ۳۰ اداره به ۱۸ اداره کاهش پیدا کرد.


وی اضافه کرد: در حوزه اجرا نیز سعی کردیم با استفاده از خرد جمعی همکاران به‌تمامی عناصر موظف مدیریت پسماند از مرحله تولید تا پردازش، بازیافت و دفن توجه کنیم، در حوزه پسماند‌های پزشکی در سال ۹۷ با چالش جدی روبه‌رو بودیم، اما اکنون هرکسی مسئولیت کاری خودش را انجام می‌دهد و این موضوع به شکل مطلوب مدیریت‌شده است.


مدیرعامل سابق سازمان مدیریت پسماند در خصوص جمع‌آوری پسماند‌های خشک قابل بازیافت نیز گفت: خوشبختانه فرآیند دراین بخش هم مثبت بوده و به‌عنوان یک الگو در کشور استفاده می‌شود، مدیریت ضایعات ساختمانی، الکترونیکی و هوشمند شدن آن نیز اتفاق جدیدی دراین حوزه بوده است.


کریمیان ضمن اشاره به اینکه در حوزه نوسازی ناوگان تخصصی مدیریت پسماند، عمر ماشین‌آلات از ۱۶ سال به ۱۲ سال کاهش پیداکرده است، خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان با تولیدات ساخت داخل و حمایت از تولیدات داخلی محقق شده است.
وی ادامه داد: در حوزه دفن نیز برای اولین بار مدیریت شیرابه و لند فیل مهندسی و بهداشتی در کشور در شهر مشهد اجرایی شد.


همچنین در ادامه این مراسم "سید مسعود رضوی" سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد نیز افزود: از حسن اعتماد شهردار مشهد و معاون محیط‌زیست و خدمات شهری سپاس‌گزارم.
وی اضافه کرد: امید است با توکل به پروردگار اهدافی که مدنظر برای شهر مشهد در حوزه مدیریت پسماند است محقق شود.


رضوی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد که چشم‌انداز‌های مدیریت شهری در دوره ششم شورای اسلامی شهر به‌ویژه در حوزه محیط‌زیست که سرآمدان پاکیزگی، سلامتی شهروندان و تطبیق محیط‌زیست با زیست‌بوم است را با مدیریت عالمانه، جهادی و باسیاست‌های اقتصادی و مشارکت گرایانه پیگیری و انجام دهیم.

علی نجفی، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری دراین مراسم گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های یک مدیر خوب شجاعت است، یکی از شرایط لازم در مدیریت این است که فرد زیاد وابسته به میزش نباشد و اگر این خصلت را مدیری داشته باشد می‌توان شجاعت را در او جستجو کرد.


وی اضافه کرد: خوشبختانه خصلتی که هم در آقای کریمیان و هم در آقای رضوی وجود دارد وابسته نبودن به میز است و این نشان‌دهنده وابسته نبودن به جایگاه و پست است که شرط لازمه شجاعت است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: این دو بزرگوار به‌صورت پلکانی و از بدنه شهرداری به مدیریت رسیده‌اند و به‌یک‌باره به این جایگاه نرسیده‌اند لذا مدیرانی باتجربه و پخته هستند.
نجفی، گفت: اکنون فردی مدیریت سازمان پسماند را برعهده‌گرفته که از جنس خدمات شهری است لذا باید برای ارتقاء جایگاه سازمان مورد حمایت بدنه قرار بگیرد..
معاون خدمات و محیط‌زیست شهری شهرداری مشهد افزود: امیدواریم با تلاش و همدلی شاهد ادامه موفقیت‌های سازمان مدیریت پسماند در حوزه‌های مختلف و پیشبرد اهداف مدیریت شهری دراین بخش باشیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->