واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳) ۵۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان رضوی احداث می‌شود مابه التفاوت مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت خواهد شد مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی اسفندماه ۱۴۰۲ واریز شد (۲۶اسفند۱۴۰۲) مستمری اسفند ۱۴۰۲ حق پرستاری معلولان واریز شد (۲۶ اسفند) واریز مستمری اسفند ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی | عیدی واریز نشد (۲۱ اسفند ۱۴۰۲) عیدی سال ۱۴۰۲ مددجویان بهزیستی پرداخت نخواهد شد مستمری اسفند ماه معلولان هفته آینده واریز خواهد شد | گمانه‌زنی در مورد واریز عیدی مددجویان ادامه دارد جشن بزرگ شهرداری مشهد برای معلولان به مناسبت اعیاد شعبانیه (۱۴ اسفند ۱۴۰۲) غربالگری شنوایی ۱۲۰ هزار نوزاد مشهدی طی ۲ سال | ۹۰ درصد ناشنوایان خراسان رضوی مشهدی هستند معلولان مشهدی به پای صندوق‌های رای رفتند خط فقر معلولان بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است | مجلس جدید باید وارد گود کمک به توان‌یابان شود تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی ویژه معلولان | افزایش ثبت نام‌ها به ۹ هزار نفر انتظارات معلولان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی | قسمت آخر؛ مسکن ثبت نام ۵ هزار نفر در اولین آزمون استخدامی معلولان | آیا مهلت ثبت نام تمدید خواهد شد؟ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون اختصاصی استخدام معلولان ۹ اسفند است | اصلاحات دفترچه آزمون اعلام شد شهریه سال تحصیلی ۱۴۰۱ دانشجویان معلول خراسان رضوی پرداخت شد | خبری از شهریه جدید نیست عذرخواهی داوران برنامه تلویزیونی «بگو بخند» از جامعه معلولان ایران + ویدئو
سرخط خبرها

مددجویان بهزیستی صاحب خانه شدند

  • کد خبر: ۱۱۸۲۰۱
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
مددجویان بهزیستی صاحب خانه شدند
در آخرین روز از هفته بهزیستی، ۱۴۸ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی خراسان رضوی اهدا شد.

به گزارش شهرآرانیوز، به گفته مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ۶ واحد از این خانه‌ها متعلق به مددجویان سادات می‌باشد که با کمک دفتر مقام معظم رهبری، آستان قدس رضوی و بهزیستی ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.
مسعود فیروزی در مراسم بهره‌برداری از این واحدها که از طریق ویدیوکنفرانس و در مقیاس کشوری صورت گرفت گفت: این واحدها در نزدیکی مضجع شریف رضوی ساخته شده است.
وی ادامه داد: این فاز سوم از واحدهای مسکونی سادات است که به ترتیب ۳۱، ۲۳ و ۶ واحد از آنها تا کنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مقرر شده که ۳۰ واحد دیگر نیز به مددجویان بهزیستی تعلق بگیرد.
وی همچنین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: در مجموع ۲۹ واحد از کل خانه‌های مورد بهره‌برداری برای خانواده‌های دو معلول و بیشتر بوده که در تفاهم‌نامه ۵ جانبه با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی به بهره‌برداری رسیده و بهزیستی به هر واحد در شهرها ۱۴۰ و در روستاها ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض داشته است.

فیروزی افزود: همچنین ۱۸ واحد متعلق به ایتام است که با مشارکت بنیاد مسکن و بهزیستی ساخته شده و سهم بهزیستی ۱۲۵ میلیون تومان به ازای هر واحد بوده است.
به گفته این مسؤول ۹۰ واحد از این خانه‌ها به صورت عادی برای مددجویان توانبخشی و اجتماعی بوده که برای هر یک از آنها ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص یافته است.
فیروزی گفت: در چهار واحد از مسکن‌های بهره‌برداری شده قرار گاه خاتم الانبیا به صورت مشارکتی همکاری داشته و زمین را مددجو تأمین کرده که بهزیستی نیز به ازای هر واحد ۱۵۵ میلیون تومان پرداخت کرده است.
وی با یادآوری اینکه این واحدها بین ۶۰ تا ۱۰۰ متر مربع مساحت مفید دارد گفت: در واحدهای سادات خانواده بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان مشارکت داشته و بهزیستی نیز ۱۰۰ میلیون پرداختی داشته است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی همچنین از ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن نیمه تمام مددجویی در سطح استان خبر داد و گفت: امیدواریم با مشارکت خیرین عزیز و نهادهای حاکمیتی، شاهد افتتاح و بهره‌برداری این واحدها تا پایان سال باشیم.
وی ضمن تشکر از نیکوکارانی که به انحای مختلف با بهزیستی در زمینه مسکن و اشتغال مددجویان همکاری دارند گفت: نهادهای حاکمیتی همچون ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا نقش بسیار مهمی در ساخت این واحدهای مسکونی داشته‌اند و برای رفع محرومیت از جامعه‌ی هدف بهزیستی، گام‌های بلندی برداشته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->