ساخت نوعی رنگ ضدعفونی‌ کننده برای بیمارستان‌ها تلسکوپ فضایی هابل با چهار تصویر جدید و زیبا ۳۵ سالگی‌اش را جشن گرفت پرسپولیس تنها نماینده ایران در مسابقات Efootball لیگ نخبگان آسیا تریلر جدید بازی Ghost of Yotei منتشر شد + زمان انتشار صورت خندان آسمان شب | زمان و شیوه رصد آرایش نادر ماه و زهره و زحل نتایج یک تحقیق جدید: کلاغ‌ها هندسه می‌فهمند! اولین شبکه ۱۰G جهان با سرعت دانلود ۱۰ گیگابیت‌برثانیه در چین راه‌اندازی شد ۲۵ درصد نسل Z فکر می‌کنند هوش مصنوعی خودآگاه شده است تسهیل‌گری سازمان تنظیم مقررات در زمینه هوش مصنوعی دولت برای آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان، معلمان و والدین پلتفرم رایگان آماده کرده است دانشمندان وجود اولین سیاهچالۀ بدون ستاره در کهکشان راه شیری را تأیید کردند پاول دورف: فرانسه می‌خواهد به پیام‌های رمزگذاری‌شده کاربران تلگرام دسترسی داشته باشد دولت و ایرانسل با همکاری هم دستیار هوشمند ارائه خدمات معرفی می‌کنند نخستین بارش شهابی سال در راه آسمان ایران افتتاح غیررسمی بزرگ‌ترین موزه تمدنی جهان در مصر نتیجه تحقیقات جدید: در بسیاری از خمیردندان‌ها ‌فلزات خطرناک وجود دارد کشف شواهدی جدید از وجود حیات باستانی در مریخ قابلیت شگفت‌انگیز ChatGPT: شناسایی موقعیت مکانی عکس‌ها پروژه‌های بلندپروازانه برای زندگی بشر زیر آب انسان‌ها و ربات‌های انسان‌نما در مسابقه دو ماراتن چین رقابت کردند + فیلم
سرخط خبرها

بازار تبلت درجا زد

  • کد خبر: ۱۱۹۵۰۵
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
بازار تبلت درجا زد
طبق آمار منتشرشده توسط IDC فروش جهانی تبلت‌ها نسبت به سال گذشته رشد اندکی داشته است.

به گزارش شهرآرانیوز، تیم کوک در جریان کنفرانس مالی اپل، اظهار داشت که «آیپد، مانند مک، با وجود محدودیت‌های عرضه همچنان در طول سه‌ماهه ژوئن تقاضای بالایی داشته است.»

مدیر مالی اپل افزود: «درآمد آیپد ۷٫۲ میلیارد دلار بود که به دلیل محدودیت‌های عرضه ۲ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت. پاسخ مشتریان به مجموعه آیپد ما همچنان در بازار‌های مصرف‌کننده، آموزشی و سازمانی در سراسر جهان قدرتمند است. همچنین میزان استفاده از آیپد به بالاترین حد خود رسیده، به‌طوری‌که بیش از نیمی از مشتریان این سه‌ماهه تازه کاربر محصول مذکور شده‌اند.»

براساس جدیدترین گزارش IDC، فروش تبلت در سراسر جهان ۰٫۱۵ درصد رشد داشته، درحالی‌که بازار کروم‌بوک کاهش شدیدی را تجربه کرده و فروش آن ۵۱٫۴ درصد کمتر شده است.

همان‌طورکه جدول IDC در ادامه نشان می‌دهد، اپل با کاهش یک درصدی سهم بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، جایگاه اول را حفظ کرده است. فروشندگان جدیدی مانند شیائومی، اوپو، ویوو و ریلمی نیز فراتر از انتظارات عمل کردند که باعث رشد بازار تبلت‌های اندروید در سه‌ماهه مذکور شدند.

از سوی دیگر، سامسونگ نسبت به سال گذشته ۲٫۲ درصد سقوط کرد. همچنین سهم لنوو ۳ درصد کاهش یافت که نشان‌دهنده رشد منفی ۲۵٫۶۷ درصدی نسبت به سال گذشته است.

آنوروپا ناتاراج، تحلیلگر ارشد IDC می‌گوید: «بازار تبلت با وجود فشار‌های تورمی، مسائل ژئوپلیتیکی و ادامه محدودیت‌ها در چین به دلیل کرونا، بهتر از حد انتظار عمل کرد. عامل‌های مختلفی برای موفقیت این بازار وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به تقاضای نسبتاً بالا برای تبلت‌ها به‌عنوان جایگزینی ارزان‌تر برای رایانه‌های شخصی اشاره کرد. همچنین بعضی شرکت‌های بزرگ با موفقیت توانسته‌اند با موفقیت از استراتژی توزیع دستگاه‌های خود برای پروژه‌های آموزشی استفاده کنند.»

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->