در بودجه ۱۴۰۴ چقدر برای توسعه هوش مصنوعی در نظر گرفته شده است؟ آپدیت جدید تلگرام منتشر شد + ویژگی‌ها و مشخصات (۱۸ اسفند ۱۴۰۳) چرا متن مصوبه رفع فیلتر گوگل‌پلی و واتساپ تاکنون منتشر نشده است؟ رونمایی از قابلیت آزمایشی «حالت هوش مصنوعی» برای موتور جستجو گوگل کشف شواهد وجود وسایل نقلیه در ۲۲ هزار سال پیش تاریخ احتمالی انتشار اندروید ۱۶ مشخص شد ویدئو | فرود تاریخی Blue Ghost روی سطح ماه ماه گرفتگی کامل در ۲۳ و ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ | آیا این رویداد نجومی در ایران قابل مشاهده است؟ معرفی بازی اکشن «دوست من پدرو» My Friend Pedro + دانلود اندروید و IOS اختلال گسترده اینترنت در ایران | دلیل اختلال امروز اینترنت اعلام شد آیپد ۱۱ اپل معرفی شد + زمان عرضه ناتینگ‌فون ۳a و ناتینگ‌فون ۳a پرو معرفی شدند + مشخصات و قیمت پیش‌ثبت‌نام الکامپ ۱۴۰۴ از فردا (۱۵ اسفند) با تمرکز بر هوش مصنوعی آغاز می‌شود مقایسه بلاک چین‌های مختلف: اتریوم، بیت کوین و پروژه‌های نوظهور ساخت بازی Split Fiction تقریبا دو برابر It Takes Two خرج داشته است تصویب ضوابط واگذاری باند‌های فرکانسی ۵G | ‌تحت‌پوشش‌قرارگرفتن ۷۵ درصد جمعیت شهری تا سال ۱۴۰۴ اوقات شرعی امروز مشهد (شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۳) + دعای روز هفتم ماه رمضان ربات معامله گر پروفسور: غول هوشمندی که کریپتو رو تسخیر می‌کنه! ویدئو | ربات انسان‌نمای Unitree G1 که حرکات سرعتی کونگ‌فو انجام می‌دهد مقایسه گلکسی A۵۶ با گلکسی A۵۵ + مشخصات و قیمت
سرخط خبرها

افشای ردیابی کاربران توسط فیس‌بوک و اینستاگرام

  • کد خبر: ۱۲۱۰۳۰
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
افشای ردیابی کاربران توسط فیس‌بوک و اینستاگرام
یک محقق با مطالعه روی عملکرد فیس‌بوک و اینستاگرام به نتایجی رسید که نشان می‌دهد این دو پلتفرم از طریق مرورگر‌های درون برنامه‌ای کاربران را ردیابی می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر از وب‌سایتی که در فیس‌بوک و اینستاگرام می‌بینید بازدید کنید، احتمالاً متوجه شده‌اید که به مرورگر انتخابی خود هدایت نمی‌شوید، بلکه به یک مرورگر درون برنامه‌ای سفارشی می‌روید. به نقل از انگجت، فلیکس کراوس،‌ یک محقق کشف کرده که این مرورگرها کد جاوا اسکریپت را به هر وب سایتی که توسط کاربران بازدید شود، تزریق می کنند و به متا اجازه می دهند تا کاربران را در بین وب سایت ها ردیابی کند.

اینستاگرام کد رهگیری خود را به هر وب سایت نشان داده شده تزریق می کند. این موضوع هنگام کلیک کردن کاربر روی تبلیغات، این پلتفرم را قادر می سازد تا روی تمام تعاملات کاربر مانند هر پیوندی که ضربه زده شده، انتخاب متن، اسکرین شات، و همچنین هر ورودی فرم، مانند رمز عبور،آدرس و شماره کارت اعتباری نظارت کند.

تحقیقات او روی نسخه های iOS فیس بوک و اینستاگرام متمرکز بود. این نکته کلیدی است زیرا اپل به کاربران اجازه می‌دهد در اولین باز کردن برنامه، از طریق شفافیت ردیابی برنامه (ATT) که در iOS ۱۴.۵ معرفی شده، ردیابی برنامه را انتخاب کنند یا از آن خارج شوند. متا قبلاً گفته بود که این ویژگی یک چالش برای کسب و کار ما در سال ۲۰۲۲ بود، چیزی در حدود ۱۰ میلیارد دلار.

متا گفت: کد ردیابی تزریق شده از اولویت های کاربران در ATT تبعیت می کند. یکی از سخنگویان این شرکت گفت : این کد به ما اجازه می دهد تا داده های کاربر را قبل از استفاده برای اهداف تبلیغاتی یا اندازه گیری هدفمند جمع آوری کنیم. ما هیچ پیکسلی اضافه نمی کنیم. کد تزریق می شود تا بتوانیم رویدادهای تبدیل را از پیکسل ها جمع آوری کنیم. برای خریدهایی که از طریق مرورگر درون‌برنامه انجام می‌شوند، ما به دنبال رضایت کاربر برای ذخیره اطلاعات پرداخت برای اهداف تکمیل خودکار هستیم.

کراوس خاطرنشان کرد: فیس بوک لزوماً از تزریق جاوا اسکریپت برای جمع آوری داده های حساس استفاده نمی کند. با این حال، اگر برنامه ها مرورگر مورد نظر کاربران مانند سافاری یا فایرفاکس را باز کند، هیچ راهی برای تزریق جاوا اسکریپت مشابه در هیچ سایتی وجود نخواهد داشت.

او گفت: در مقابل، رویکردی که توسط مرورگرهای درون‌برنامه‌ای اینستاگرام و فیس‌بوک استفاده می‌شود، برای هر وبسایتی کار می‌کند، فرقی نمی‌کند رمزگذاری شده باشد یا خیر.

طبق تحقیقات کراوس، واتساپ وب سایت های شخص ثالث را به روش مشابه تغییر نمی دهد. او پیشنهاد می کند که متا باید همین کار را با فیس بوک و اینستاگرام نیز انجام دهد یا فقط از سافاری یا مرورگر دیگری برای باز کردن لینک ها استفاده کند. این بهترین کاری است که کاربر انجام می دهد و کار درستی است.

منبع: صدا و سیما
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->