راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

آغاز تخصیص اعتبارات مصوب در سفر رئیس‌جمهور به مشهد

  • کد خبر: ۱۲۲۲۱۷
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
آغاز تخصیص اعتبارات مصوب در سفر رئیس‌جمهور به مشهد
تخصیص اعتبارات مربوط به سفر اخیر رئیس‌جمهور به مشهد کمی با تأخیر روبه‌رو شد.

سعید کریم‌پور | شهرآرانیوز؛ «تخصیص اعتبارات مربوط به سفر اخیر رئیس‌جمهور به مشهد کمی با تأخیر روبه‌رو شد. البته از چند هفته پیش با توجه به ابلاغیه سازمان برنامه‌وبودجه، تخصیص اعتبارات مصوبات این سفر آغاز شده است و به ما وعده داده‌اند با توجه به اینکه دور نخست سفر‌های استانی رئیس‌جمهور تمام شده است، تخصیص مبالغ سرعت بیشتری پیدا می‌کند.» جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی، این خبر را درباره تازه‌ترین وضعیت ابلاغ مصوبات سفر آیت‌ا... سیدابراهیم رئیسی به مشهد داد. با این حال رقم دقیقی را درباره میزان اعتبارات تخصیص‌یافته تاکنون اعلام نکرد.

دهمین روز از فروردین امسال رئیس‌جمهور با همراهی برخی از اعضای کابینه به خطه خورشید سفر کرد تا مشهد مقصد هجدهمین سفر استانی آیت‌ا... رئیسی و نیز نخستین سفر استانی امسال او و هیئت همراهش باشد؛ سفری که یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان‌رضوی، همان روز‌ها درباره دستاوردهایش گفته بود: درمجموع ۱۸۳مصوبه در این سفر تصویب شد که ارزش ریالی این مصوبات ۲۶هزارو۷۰۰میلیارد تومان است.
حالا خدایی در گفتگو با شهرآرا درباره وضعیت تخصیص اعتبارات مصوبات اخیر سفر رئیس‌جمهور به مشهد گفته است: اعتبارات این سفر پیش‌تر ابلاغ شده بود که در این ابلاغیه‌ها مصوبات مربوط به مشهد در بخش‌های مختلف مانند حمل‌ونقل عمومی و مترو و بهسازی محور‌های برون‌شهری در کنار پروژه‌های مربوط به دیگر شهرستان‌ها موردتوجه قرار گرفته است.

دلایل تأخیر در تخصیص

از او درباره دلایل تأخیر در تخصیص اعتبارات سفر رئیس‌جمهور پرسیدیم و خدایی این‌طور پاسخ گفت: امسال اجرای پروژه هدفمندی یارانه‌ها، وضعیت اعتبارات عمومی کشور و همچنین افزایش حقوق‌ها کمی سبب تأخیر در تخصیص‌ها شد، اما اکنون واریز سهم سال ۱۴۰۱ از اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور آغاز شده است. باید توجه کرد که مصوبات سفر رئیس‌جمهور سه‌ساله است. در استفاده از این اعتبارات نیز اولویت با پروژه‌های متناسب با فصل است. برای مثال باید توجه کرد که اجرا و تکمیل پروژه‌های مربوط به راه، به وضعیت آب‌وهوایی معطوف است و در زمان مناسب انجام می‌شود.

معاون استاندار درباره ارقام تخصیص‌یافته تصریح کرد: استفاده از اعتبارات مصوبات مربوط به طرح‌های عمومی بر عهده دستگاه‌های تخصصی است. برای مثال در احیای قنوات، دستگاه تخصصی مشخص می‌کند که کدام قنات‌ها باید احیا شود. از همین رو در تخصیص اعتبارات به هر پروژه، فعل مصوبه است که اهمیت دارد. این مصوبات اعتبارمحور نیست، بلکه بر پایه فعالیت اجرایی و اتمام مصوبه، تخصیص انجام می‌شود. به‌طور کلی شماری از مصوبات سفر، عمومی به حساب می‌آید و به همه شهرستان‌ها اختصاص دارد که تفکیک آن بر عهده دستگاه عمومی خواهد بود.

۶ هزارمیلیارد تومان برای مترو مشهد

خدایی با بیان اینکه برخی مصوبات مانند قطارشهری مشهد رقم مصوب دارد، افزود: در آن سفر به این پروژه ۶ هزارمیلیارد تومان اختصاص یافت که این اعتبار از محل فروش نفت و انتشار اوراق تأمین خواهد شد. این اعتبار سه‌ساله است که طبق اولویت‌بندی‌های خطوط ۳ و ۴ مترو و براساس برنامه اجرایی کارگاه پروژه تخصیص پیدا خواهد کرد. اکنون اولویت خط ۳، فعال‌شدن مسیر منتهی به حرم مطهر و اولویت خط ۴ نیز تکمیل عملیات حفاری است.

۸۰۰ اتوبوس جدید در راه شهر

او با اشاره به اینکه حمل‌ونقل درون‌شهری و پاک مشهد اولویت مهم دیگری در برنامه‌ریزی‌های استان است، بیان کرد: بر اساس مصوبات سفر اخیر رئیس‌جمهور بنا شد هزار دستگاه اتوبوس به استان اختصاص یابد که دست‌کم هشتصد دستگاه آن به مشهد اختصاص خواهد یافت.

آغاز تخصیص اعتبارات مصوب در سفر رئیس‌جمهور به مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->