۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها
اختلال در پرواز‌ها و سرگردانی مسافران

مشهد در مه

  • کد خبر: ۱۲۳۱۹
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۱
مشهد در مه
مه گرفتگی شدید در شهر باعث اختلال در پرواز‌ها و سرگردانی چند‌ساعته مسافران شد
پرواز‌هایی که می‌خواستند از زمین بلند شوند و به آسمان مقصدشان رهسپار شوند، همه زمین گیر بودند. دیروز فرودگاه مشهد روز شلوغی را سپری کرد و در بیشتر ساعات مردم معطل پرواز‌هایی بودند که قرار بود آسمان مشهد را ترک کنند؛ هرچند وضعیت دیگر فرودگاه‌های کشور و گیت‌هایی که قرار بود مقصدشان مشهد باشد هم چنگی به دل نمی‌زد و بیشتر مسافران مشهد از سراسر ایران دیروز سرگردان بودند. این سرگردانی البته وقفه‌ای کوتاه هم داشت و در این بین چندساعتی پرواز‌ها از سر گرفته شد، ولی دوباره به دلیل تغییر شرایط جوی و کاهش دید، پرواز‌ها متوقف شدند. حسن جعفری، مدیر روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد، در این رابطه گفته است که به علت کاهش عمق دید افقی، پرواز‌های ورودی فرودگاه مشهد نخستین بار ساعت۱۲:۲۰ متوقف شد، اما با بهبود شرایط جوی، ساعت۱۳:۳۰ از سر گرفته شد. همچنین در ادامه، ساعت۱۵ برای دومین بار عمق میدان دید افقی در محدوده فرودگاه مشهد کاهش یافت و دوباره پرواز‌های ورودی به این فرودگاه تعلیق شدند.
این شرایط جوی تنها مختص پرواز‌های داخلی نبود، بلکه پرواز‌هایی از نجف، کویت، شارجه و... نیز گرفتار این کمبود دید شدند و باعث شد پروازهایشان کنسل شود؛ این یعنی بسیاری از مسافران مشهد در کشور‌های مختلف نیز دچار مشکل شدند. این شرایط باعث به وجود آمدن نارضایتی مردم شده بود و بسیاری از مسافران از اطلاع رسانی ضعیف که باعث این سردرگمی شده بود، گلایه‌مند بودند. پرسشی که باید به آن پاسخ داد، پیش بینی درست درباره وضعیت آب وهوایی برای پرواز است. شرایطی که اگر پیش بینی می‌شد، می‌توانست با تدابیر بهتر این همه نارضایتی و سردرگمی را به همراه نداشته باشد. آیا هنوز امکانات آن طور نیست که از وقوع چنین شرایطی جلوگیری کرد؟ فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بعد از تهران پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور به شمار می‌رود؛ بنابراین استخراج دقیق اطلاعات جوی نقش بسزایی در امنیت پرواز‌ها دارد. محسن عراقی زاده، مدیرکل هواشناسی استان، چندی پیش در این باره به ایرنا گفته بود: مهم‌ترین چالش هواشناسی خراسان رضوی کمبود و فرسودگی تجهیزات ایستگاه فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد است. تجهیزات جمع آوری و استخراج اطلاعات جوی مورد نیاز ایستگاه هواشناسی فرودگاه مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرترافیک کشور، فرسوده و غیراستاندارد است و باید به روزرسانی شود. قصه جالب، ماجرای چند پروازی است که به اجبار فرود در فرودگاه سبزوار را انتخاب و مسافران را در شهری تقریبا نزدیک به مشهد پیاده کردند. علی اصغر روشن بین، مدیر فرودگاه سبزوار، در این باره به ایسنا گفت که صبح دیروز ۲ پرواز تهران و نوشهر به مقصد مشهد در پی شرایط نامساعد جوی و دید کم فرودگاه مشهد، در فرودگاه سبزوار به زمین نشستند. یکی از این پرواز‌ها متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان با شماره۶۰۵ از نوشهر به مقصد مشهد و دیگری پرواز شماره۵۶۲۹ شرکت آتای تهران به مشهد بود. این شرایط تنها وضعیت پرواز‌ها را مختل نکرد، بلکه بسیاری از مسیر‌های دسترسی به مشهد نیز دچار مشکل شدند و مردم برای عزیمت به مشهد با خودرو مجبور بودند که بسیار آهسته‌تر مسیر را طی کنند. اما از طرف دیگر بارش‌هایی که از سه شنبه شهر مشهد را فراگرفت، توانست هوای این شهر را کمی پاک کند و دیروز نشانگر شاخص کیفیت هوای این کلان شهر روی عدد ۶۶‌ای کیوآی بود تا چهارشنبه‌ای سالم برای مشهدی‌ها رقم بخورد. بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، شرایط جوی از امروز به حالت پایدار درخواهد آمد و بارش‌ها نیز به پایان می‌رسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->